Skofoton - att köpa eller inte köpa?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2002
    #1

    Skofoton - att köpa eller inte köpa?

    Nu har skolfotona kommit och jag funderar på vad jag ska köpa....

    Kostar 319 eller 414kr beroende på om man tar med klassfotot eller ej. Hutlösa priser!!! Ska man bara köpa någon enstaka bild så är man snabbt uppe i samma summa som hela paketet....

    Har tidigare köpt hela paketet, men tyckeratt det kostar för mycket, så jag får se hur jag gör denna gången...

    Köper ni skolfoton?

    Köper ni hela paketet eller enstaka bilder?

    Vad kostar det per barn?
  2. 1
    Skofoton - att köpa eller inte köpa? Nu har skolfotona kommit och jag funderar på vad jag ska köpa....

    Kostar 319 eller 414kr beroende på om man tar med klassfotot eller ej. Hutlösa priser!!! Ska man bara köpa någon enstaka bild så är man snabbt uppe i samma summa som hela paketet....

    Har tidigare köpt hela paketet, men tyckeratt det kostar för mycket, så jag får se hur jag gör denna gången...

    Köper ni skolfoton?

    Köper ni hela paketet eller enstaka bilder?

    Vad kostar det per barn?
  3. Salander
    #2
    Samma pris som för er (gånger tre då). har inte bestämt mig än.
  4. 2
    Samma pris som för er (gånger tre då). har inte bestämt mig än.
  5. Medlem sedan
    Nov 1998
    #3
    Jag brukar inte köpa skolfoton. Tycker att de är rätt tråkiga, även om många fotografer är duktiga. Jag brukar köpa klassfotot/-katalogen bara. Vet inte vad det brukar kosta.
  6. 3
    Jag brukar inte köpa skolfoton. Tycker att de är rätt tråkiga, även om många fotografer är duktiga. Jag brukar köpa klassfotot/-katalogen bara. Vet inte vad det brukar kosta.
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Klassfoto tycker jag är kul... Resten skulle jag hoppa, idag kan man fixa och trixa med foton själv.
  8. 4
    Klassfoto tycker jag är kul... Resten skulle jag hoppa, idag kan man fixa och trixa med foton själv.
  9. Medlem sedan
    Sep 2005
    #5
    Vi köper hela paketet, vet inte riktigt vad det kostar men det är ganska mycket iaf.
  10. 5
    Vi köper hela paketet, vet inte riktigt vad det kostar men det är ganska mycket iaf.
  11. Medlem sedan
    May 2002
    #6
    Här har vi ett SUPERSYSTEM!!! Man får nämnligen en kod till en Internet-sida och där kan man se sitt barns foton (man får tom ett par alterativa bilder på barnet). Sen väljer man själv storlekar och antal. Inga köptvång och inget som måste skickas tillbaks inom två veckor osv. Supersmidigt. Jag brukar köpa 2 kartor med foton i olika storlekar + gruppbilden.
  12. 6
    Här har vi ett SUPERSYSTEM!!! Man får nämnligen en kod till en Internet-sida och där kan man se sitt barns foton (man får tom ett par alterativa bilder på barnet). Sen väljer man själv storlekar och antal. Inga köptvång och inget som måste skickas tillbaks inom två veckor osv. Supersmidigt. Jag brukar köpa 2 kartor med foton i olika storlekar + gruppbilden.
  13. Medlem sedan
    Jan 2002
    #7
    Skolkatalogen kommer jag köpa fast den kommer lite senare. Den är däremot billig - 65 kr - och då är det flera skolor som är med i den!
  14. 7
    Skolkatalogen kommer jag köpa fast den kommer lite senare. Den är däremot billig - 65 kr - och då är det flera skolor som är med i den!
  15. Medlem sedan
    Jan 2002
    #8
    Klassfotot tycker jag är tråkigt - så olika man kan tycka!

    Köper skolkatalogen istället för klassfotot - katalogen kostar 65kr och klassfotot 95kr...
  16. 8
    Klassfotot tycker jag är tråkigt - så olika man kan tycka!

    Köper skolkatalogen istället för klassfotot - katalogen kostar 65kr och klassfotot 95kr...
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9
    Tänkte inte på det:-)
  18. 9
    Tänkte inte på det:-)
  19. Medlem sedan
    May 2005
    #10

    Jag köper det som kommer hem

    Men det beror inte på att vi vill ha alla bilderna. Det beror bara på att jag är lat. Och typ en av skolfotografens bästa kunder, liksom
    Egentligen är jag en riktigt rolig prick

    Nu har jag börjat blogga igen...
    http://fjantan.blogspot.com
  20. 10
    Jag köper det som kommer hem Men det beror inte på att vi vill ha alla bilderna. Det beror bara på att jag är lat. Och typ en av skolfotografens bästa kunder, liksom
  21. Medlem sedan
    Jan 1999
    #11
    Hela serien kostar 299 och gruppbild 95. Jag brukar alltid köpa hela paketet (utom skolkatalogen som inte intresserar någon av barnen). Jag tycker som du att det blir lika dyrt om man skall plocka ut enstaka bilder, och gruppfotot är roligt att ha när de blir äldre, som minne.

    Dyrt och dyrt...man får rätt många foton för dessa hundralappar...
  22. 11
    Hela serien kostar 299 och gruppbild 95. Jag brukar alltid köpa hela paketet (utom skolkatalogen som inte intresserar någon av barnen). Jag tycker som du att det blir lika dyrt om man skall plocka ut enstaka bilder, och gruppfotot är roligt att ha när de blir äldre, som minne.

    Dyrt och dyrt...man får rätt många foton för dessa hundralappar...
  23. Medlem sedan
    Oct 1999
    #12
    Jag brukar spara typ 4 sånna bilder i strl 5 x7 eller vad de nu är, delas ut till mormor och farmor i fin ram till jul. Sen köper vi skolkatalogen, det är samma bild som klassfotot. Jag menar, hur ofta tittar man på de där? Och om 30 år när det är kul så räcker det med EN bild från varje år, man behöver inte ha 375....tycker jag.
  24. 12
    Jag brukar spara typ 4 sånna bilder i strl 5 x7 eller vad de nu är, delas ut till mormor och farmor i fin ram till jul. Sen köper vi skolkatalogen, det är samma bild som klassfotot. Jag menar, hur ofta tittar man på de där? Och om 30 år när det är kul så räcker det med EN bild från varje år, man behöver inte ha 375....tycker jag.
  25. Medlem sedan
    Nov 2001
    #13
    Jag köper enstaka bilder, ett stort som jag har i ram och 4 små att dela ut till släkten. 3 av barnen ville ha klassfotot också. Det blev runt 200 per barn (vi har 4). Då har inte skolkatalogen kommit än, men den tar vi bara 1 av.
    Lite billigare blir det att inte ta alla, men framförallt vill jag inte ha en massa foton liggande.
  26. 13
    Jag köper enstaka bilder, ett stort som jag har i ram och 4 små att dela ut till släkten. 3 av barnen ville ha klassfotot också. Det blev runt 200 per barn (vi har 4). Då har inte skolkatalogen kommit än, men den tar vi bara 1 av.
    Lite billigare blir det att inte ta alla, men framförallt vill jag inte ha en massa foton liggande.
  27. Medlem sedan
    Jul 2003
    #14
    Jag köper sällan, vi har liksom ingen glädje av dem. Ett par gånger har bilderna varit så bra att jag köpt och gett bort till släkten men absolut inte varje år. Nu har vi slutat köpa gruppbilderna också, barnen brydde sig liksom inte.
  28. 14
    Jag köper sällan, vi har liksom ingen glädje av dem. Ett par gånger har bilderna varit så bra att jag köpt och gett bort till släkten men absolut inte varje år. Nu har vi slutat köpa gruppbilderna också, barnen brydde sig liksom inte.
  29. Medlem sedan
    Oct 2003
    #15
    Köper alltid hela paketen och sen blir de liggande i en låda...
    I år blir det INGA!
    Nu får det vara nog!
    Ungarna är ju bara intresserade av skolkatalogerna
  30. 15
    Köper alltid hela paketen och sen blir de liggande i en låda...
    I år blir det INGA!
    Nu får det vara nog!
    Ungarna är ju bara intresserade av skolkatalogerna
  31. Medlem sedan
    Jan 2010
    #16
    Här är det tre porträttbilder och ett klassfoto i paketet, det tar vi alltid och sen några extra till släktingar
  32. 16
    Här är det tre porträttbilder och ett klassfoto i paketet, det tar vi alltid och sen några extra till släktingar

Liknande trådar

  1. Är så velig köpa eller inte köpa..
    By oja39 in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2012-01-04, 16:12
  2. jahapp, att köpa eller inte köpa
    By Afrodite in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-04-23, 15:09
  3. Köpa eller inte köpa-det är frågan?
    By Ingen alls in forum Antikrundan
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-04-06, 14:35
  4. köpa eller inte köpa?
    By spekulant? in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-14, 19:28
  5. lergryta - att köpa eller inte köpa
    By zeta in forum Mat & dryck
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-03-09, 19:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar