Allergiskit
_0611 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2005
    #1

    Allergiskit

    Som många av er kanske minns, eller iaf någon ;-) så hade jag en himla skitkaos med allergier på lilla C och vi har äntligen kommit liiiite närmare full sanning. Nå hur lyder den?

    Extremallergiker vete äta men även luftburet och kontakt! Då även maltodextrin, glukossirap osv osv osv
    Extremallergiker både äta och kontakt och luft om du pratar pulver soja och mjölk. Då äver förtjockningmedeln, baljväxter.
    Allergisk kontakt, luft, mat havre, råg, korn, ägg, bovete
    Allergisk äta morot, paprika (ej testad kontakt ännu)

    Så här står jag nu, snart 4 år senare och är utbränd till den grad att jag inte kan sova mer än ca 3tim/dygn i ca 5-7 uppvak. Sjukskriven och ja fortfarande ensamstående....

    Så om någon en dag står och gråter över en mjölkallergi kan ni väl snälla tänka på mig, torka era tårar och känna att livet kanske suger men det finns grader i helvetet.

    Kramar
  2. 1
    Allergiskit Som många av er kanske minns, eller iaf någon ;-) så hade jag en himla skitkaos med allergier på lilla C och vi har äntligen kommit liiiite närmare full sanning. Nå hur lyder den?

    Extremallergiker vete äta men även luftburet och kontakt! Då även maltodextrin, glukossirap osv osv osv
    Extremallergiker både äta och kontakt och luft om du pratar pulver soja och mjölk. Då äver förtjockningmedeln, baljväxter.
    Allergisk kontakt, luft, mat havre, råg, korn, ägg, bovete
    Allergisk äta morot, paprika (ej testad kontakt ännu)

    Så här står jag nu, snart 4 år senare och är utbränd till den grad att jag inte kan sova mer än ca 3tim/dygn i ca 5-7 uppvak. Sjukskriven och ja fortfarande ensamstående....

    Så om någon en dag står och gråter över en mjölkallergi kan ni väl snälla tänka på mig, torka era tårar och känna att livet kanske suger men det finns grader i helvetet.

    Kramar
  3. Medlem sedan
    Jul 2006
    #2
    Jag har tänkt på dig ibland och undrat hur det gått för dig och det är ju inte klokt hur du och din lilla dotter också så klart blivit drabbade. Kan du ge henne någon mat alls? Vågar ni ens gå ut? Hoppas verkligen du får bra hjälp och har stöd. Ett så svårt allergiskt barn skulle ju vara jobbigt för två föräldrar och du är dessutom ensam!
    Får du vårdbidrag? För mig låter det som en orimlighet att du ska kunna jobba igen på länge även om du skulle orka så småningom, för vart lämnar man ett så allergiskt barn?
    Skickar massor av styrkekramar.
  4. 2
    Jag har tänkt på dig ibland och undrat hur det gått för dig och det är ju inte klokt hur du och din lilla dotter också så klart blivit drabbade. Kan du ge henne någon mat alls? Vågar ni ens gå ut? Hoppas verkligen du får bra hjälp och har stöd. Ett så svårt allergiskt barn skulle ju vara jobbigt för två föräldrar och du är dessutom ensam!
    Får du vårdbidrag? För mig låter det som en orimlighet att du ska kunna jobba igen på länge även om du skulle orka så småningom, för vart lämnar man ett så allergiskt barn?
    Skickar massor av styrkekramar.
  5. Medlem sedan
    Jun 2005
    #3
    Nej men fy vad tragiskt, låter ju som typ all mat. Vad lever stackarn på?

    Har inga problem med allergier men har ett diagnosbarn som tar musten ur mig & vet hur de e att vara utbränd.
    Hoppas ni får bra hjälp & stöd.

    Ta hand om er!

    Kram
  6. 3
    Nej men fy vad tragiskt, låter ju som typ all mat. Vad lever stackarn på?

    Har inga problem med allergier men har ett diagnosbarn som tar musten ur mig & vet hur de e att vara utbränd.
    Hoppas ni får bra hjälp & stöd.

    Ta hand om er!

    Kram
  7. Medlem sedan
    Apr 2006
    #4
    Men ojoj, vilken allergi!!! Kramar i massor till er!! Är full av beundran för dig, hoppas det finns någon som hjälper dig!!!!
  8. 4
    Men ojoj, vilken allergi!!! Kramar i massor till er!! Är full av beundran för dig, hoppas det finns någon som hjälper dig!!!!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar