Det går lite bättre
Skolbarn
  1. Anonym
    #1

    Det går lite bättre

    Ang sonen som inte vill gå till skolan, nedan:
    (skrev ett jättelångt inlägg som försvann, här kommer en kortare version).

    Jag har knappt vågat skriva det men sista dagarna har det blivit lite bättre. Det beror säkert på att en av fröknarna börjat engagera sig i honom den sista tiden. Hon har gjort ett toppenjobb helt själv, är henne evigt tacksam.

    Jag berättade för sonen att det (tyvärr) finns en pojke till i klassen som har mått riktigt dåligt och på något sätt verkar det kännas "skönt" för sonen att inte vara helt ensam om problemet.

    Sen berättade jag för honom om det här med att bli stor, som AnonymG skrev nedan och det tog han till sig ordentligt måste jag säga. Så stort tack för tipset och input från er andra som svarat mig, guld värt.

    Rektorn ringde alldeles nyss och bokade in ett möte med oss, fast han talade först om igen att han inte förstod vad mötet skulle leda till!
  2. 1
    Det går lite bättre Ang sonen som inte vill gå till skolan, nedan:
    (skrev ett jättelångt inlägg som försvann, här kommer en kortare version).

    Jag har knappt vågat skriva det men sista dagarna har det blivit lite bättre. Det beror säkert på att en av fröknarna börjat engagera sig i honom den sista tiden. Hon har gjort ett toppenjobb helt själv, är henne evigt tacksam.

    Jag berättade för sonen att det (tyvärr) finns en pojke till i klassen som har mått riktigt dåligt och på något sätt verkar det kännas "skönt" för sonen att inte vara helt ensam om problemet.

    Sen berättade jag för honom om det här med att bli stor, som AnonymG skrev nedan och det tog han till sig ordentligt måste jag säga. Så stort tack för tipset och input från er andra som svarat mig, guld värt.

    Rektorn ringde alldeles nyss och bokade in ett möte med oss, fast han talade först om igen att han inte förstod vad mötet skulle leda till!
  3. AnonymG
    #2
    Oh va glad jag blev!

    Hoppas nu att ni får fram era synpunkter hos rektorn. Han verkar inte tycka att era problem är särskilt viktiga. Men berätta även att det finns ett barn till med samma problem som er son. hur många ska det vara innan han fattar?
  4. 2
    Oh va glad jag blev!

    Hoppas nu att ni får fram era synpunkter hos rektorn. Han verkar inte tycka att era problem är särskilt viktiga. Men berätta även att det finns ett barn till med samma problem som er son. hur många ska det vara innan han fattar?

Liknande trådar

  1. Mår bättre o bättre(lite äckelvarning)
    By sussiesan in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-06-05, 15:17
  2. lite mindre lite bättre :)
    By Erika.m.3gullungar in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-06, 13:03
  3. Lite bättre med mig.
    By Anniz_w in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-20, 17:42
  4. Lite bättre med mig.
    By Anniz_w in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-20, 16:45
  5. lite bättre nu...
    By Lisa-Li in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-03, 08:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar