Ni som är skilda
Ordet är fritt
  1. Aleandra
    #1

    Ni som är skilda

    Är relativt nyskild själv och funderar över det här med barnens växelvisa boende. De skall bo varannan vecka hos oss. Ni som också har det så eller känner till andra, vilken dag i veckan byter ni?
  2. 1
    Ni som är skilda Är relativt nyskild själv och funderar över det här med barnens växelvisa boende. De skall bo varannan vecka hos oss. Ni som också har det så eller känner till andra, vilken dag i veckan byter ni?
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2
    vi byter fredag eftermiddag ,vid 16-17.
  4. 2
    vi byter fredag eftermiddag ,vid 16-17.
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3
    Fredagar! Jättebra. Då kan man börja i lugn och ro med helg.
  6. 3
    Fredagar! Jättebra. Då kan man börja i lugn och ro med helg.
  7. Medlem sedan
    Jan 2002
    #4
    Hur gamla är barnen? Känner många som byter på måndagar och det funkar väl för dem. Har en kompis som bytte från måndagar till fredagar och hennes barn tyckte det var mycket bättre!!
  8. 4
    Hur gamla är barnen? Känner många som byter på måndagar och det funkar väl för dem. Har en kompis som bytte från måndagar till fredagar och hennes barn tyckte det var mycket bättre!!
  9. Aleandra
    #5
    De är fem och tio. Exet vill att vi byter på onsdagar och jag tycker det känns lite konstigt.
  10. 5
    De är fem och tio. Exet vill att vi byter på onsdagar och jag tycker det känns lite konstigt.
  11. Aleandra
    #6
    Tycker också att fredagar verkar bra.
  12. 6
    Tycker också att fredagar verkar bra.
  13. Medlem sedan
    Jan 2002
    #7
    Vad är hans argument för att byta på onsdagar då?
  14. 7
    Vad är hans argument för att byta på onsdagar då?
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8
    Vi byter på måndagar. Förr bytte vi söndag kväll. Det har inte spelat någon roll, fast det är bättre att få en hel helg, både med och utan barn. Då kan man resa bort över helgen utan att ha den där växlingen att tänka på under söndagen. Så tycker jag att det är trevligt att avsluta med helgen när man har gott om tid att umgås och göra saker.
  16. 8
    Vi byter på måndagar. Förr bytte vi söndag kväll. Det har inte spelat någon roll, fast det är bättre att få en hel helg, både med och utan barn. Då kan man resa bort över helgen utan att ha den där växlingen att tänka på under söndagen. Så tycker jag att det är trevligt att avsluta med helgen när man har gott om tid att umgås och göra saker.
  17. Medlem sedan
    May 2005
    #9
    Måndagar är bytesdag här. Jag hade nog hellre bytt fredagar eftersom det då är en pigg helg istället för en trött och tillkämpad som jag kan uppleva att det blir här. Men måndagar är okej, det också.
  18. 9
    Måndagar är bytesdag här. Jag hade nog hellre bytt fredagar eftersom det då är en pigg helg istället för en trött och tillkämpad som jag kan uppleva att det blir här. Men måndagar är okej, det också.
  19. Medlem sedan
    Aug 2002
    #10
    Vi har alltid bytt på måndagar. Tyckte att det var bra att lämna barnen på dagis på morgonen och så hämtade den andre föräldern efter jobbet. Skönt så slapp vi vuxna tjafsa med varandra och barnen se det. Inte för att vi bråkade så stickor o strån rök men ofta blev det nåt litet tjafs.

    Nu är mina barn vuxna men de byter fortfarande på måndagar.
  20. 10
    Vi har alltid bytt på måndagar. Tyckte att det var bra att lämna barnen på dagis på morgonen och så hämtade den andre föräldern efter jobbet. Skönt så slapp vi vuxna tjafsa med varandra och barnen se det. Inte för att vi bråkade så stickor o strån rök men ofta blev det nåt litet tjafs.

    Nu är mina barn vuxna men de byter fortfarande på måndagar.
  21. Medlem sedan
    Jul 2002
    #11
    måndag morgon till förskola/skola och den som lämnar är ansvarig för ev vab under dagen.
  22. 11
    måndag morgon till förskola/skola och den som lämnar är ansvarig för ev vab under dagen.
  23. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #12

    Fredag eftermiddag

    De får middag på det nya stället på fredag och kan koppla av i hemmet en helg innan rutinen vidtar igen.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  24. 12
    Fredag eftermiddag De får middag på det nya stället på fredag och kan koppla av i hemmet en helg innan rutinen vidtar igen.
  25. Aleandra
    #13
    Jag får fråga honom. Vet ej.
  26. 13
    Jag får fråga honom. Vet ej.
  27. Medlem sedan
    Nov 2001
    #14
    Vi byter på onsdagar och hittills (det är ganska nytt, innan hade vi inte så mycket som 7 dagar på raken) har det funkat jättebra!

    Varför onsdag? Vi upplever att våra två killar (går i 2an och 1an) behöver 1-2 dagar att fasa in i nytt boende, och genom att ta onsdagen så är allt "bra" när helgen kommer. Barnen kan dessutom på ons/tors vara med och planera och prata om ev aktiviteter under helgen. Den minsta (flicka, snart 2) bor hos mig på "hans" måndagar, så blir det inte så länge som 7 dagar på raken utan att vi ses (det är hos mig hon spenderat mesta tiden sedan hans flytt för drygt ett år sedan)

    Dessutom är det en ren vuxensak att vi inte vill byta fre eftersom möjligheterna till långhelg borta för den som inte har barnen blir noll.

    Som sagt, vi är nöjda med onsdagar!
  28. 14
    Vi byter på onsdagar och hittills (det är ganska nytt, innan hade vi inte så mycket som 7 dagar på raken) har det funkat jättebra!

    Varför onsdag? Vi upplever att våra två killar (går i 2an och 1an) behöver 1-2 dagar att fasa in i nytt boende, och genom att ta onsdagen så är allt "bra" när helgen kommer. Barnen kan dessutom på ons/tors vara med och planera och prata om ev aktiviteter under helgen. Den minsta (flicka, snart 2) bor hos mig på "hans" måndagar, så blir det inte så länge som 7 dagar på raken utan att vi ses (det är hos mig hon spenderat mesta tiden sedan hans flytt för drygt ett år sedan)

    Dessutom är det en ren vuxensak att vi inte vill byta fre eftersom möjligheterna till långhelg borta för den som inte har barnen blir noll.

    Som sagt, vi är nöjda med onsdagar!
  29. Medlem sedan
    Feb 2000
    #15

    Vi...

    byter på fredagr. Den ena lämnar på skola/dagis och den andra hämtar. Då har man helgen på sig att landa lite tillsammans, för det kan at ett par dagar...

    Våra barn är 8,6 och 4.
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  30. 15
    Vi... byter på fredagr. Den ena lämnar på skola/dagis och den andra hämtar. Då har man helgen på sig att landa lite tillsammans, för det kan at ett par dagar...

    Våra barn är 8,6 och 4.
  31. Medlem sedan
    Oct 1999
    #16
    måndag runt 17
  32. 16
    måndag runt 17
  33. Medlem sedan
    Nov 1999
    #17
    Vi byter fredag vid ca 17 tiden. Det tycker vi är bra man har en ledig helg tillsammans innan nästa vecka börjar med skola och jobb och allt.
  34. 17
    Vi byter fredag vid ca 17 tiden. Det tycker vi är bra man har en ledig helg tillsammans innan nästa vecka börjar med skola och jobb och allt.

Liknande trådar

  1. Ni som är skilda
    By -MaryT- in forum Ordet är fritt
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2010-11-06, 17:41
  2. Ni som är skilda...
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-11-13, 20:50
  3. skilda??
    By Linda&Wilja in forum _0807 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-29, 20:46
  4. Ni som är skilda...
    By Sniffo in forum Separation
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-21, 18:35
  5. skilda
    By MiaNyfiken in forum Jämlikt?
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-04-15, 22:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar