Lite inköp?
_0811 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2008
    #1

    Lite inköp?

    Någon som har köpt några bra vinterskor som de vill tipsa om? Jag funderar på Kuoma skor till Oscar. Jag har hört att de är varma men står inte mot väta så bra.

    Ett annat dilemma är vinterhandskar. Oscar har två syskon och jag har provat en mängd varianter men inte hittat några som både är varma och håller mot väta. Vad har ni för vinterhandskar till era barn?

    Tänk snart är våra barn två år. Vad tiden går fort!! Jag funderar lite på vad man ska köpa till födelsedagen. Inte för att Oscar behöver så mycket men det är ju alltid kul att handla Det blir nog några böcker, någon film och kanske något annat.

    Ja, svammel från mig som vanligt. Kram kram!
    /Uwis med barnen Linus -00, Ida -03 och Oscar -08
  2. 1
    Lite inköp? Någon som har köpt några bra vinterskor som de vill tipsa om? Jag funderar på Kuoma skor till Oscar. Jag har hört att de är varma men står inte mot väta så bra.

    Ett annat dilemma är vinterhandskar. Oscar har två syskon och jag har provat en mängd varianter men inte hittat några som både är varma och håller mot väta. Vad har ni för vinterhandskar till era barn?

    Tänk snart är våra barn två år. Vad tiden går fort!! Jag funderar lite på vad man ska köpa till födelsedagen. Inte för att Oscar behöver så mycket men det är ju alltid kul att handla Det blir nog några böcker, någon film och kanske något annat.

    Ja, svammel från mig som vanligt. Kram kram!
  3. Medlem sedan
    Apr 2008
    #2
    Tycker både skor och handskar är supersvårt... tycker alla tjocka vantar är så klumpiga, och skor är ju jättesvårt att hitta rätt stl.. så jobbigt att behöva mäta varenda sko hela tiden utan att kunna lita på storlekarna. Sophia har 21 i ett par gummistövlar, 22 i ett par kängor och sen köpte jag ett par 22 som var för små och ett par 23 som var alldeles för stora... hopplöst :P
  4. 2
    Tycker både skor och handskar är supersvårt... tycker alla tjocka vantar är så klumpiga, och skor är ju jättesvårt att hitta rätt stl.. så jobbigt att behöva mäta varenda sko hela tiden utan att kunna lita på storlekarna. Sophia har 21 i ett par gummistövlar, 22 i ett par kängor och sen köpte jag ett par 22 som var för små och ett par 23 som var alldeles för stora... hopplöst :P
  5. Medlem sedan
    Oct 2000
    #3
    Vi körde Kavat till Cornelis förra året och de gillade jag. Så jag köpte det i år också. Jättefina på tradera. Mindre än halva priset i butik och de ser knappt använda ut. Handskar kan han ha samma som förra året. Men vet inte riktigt hur de är ute i snön då han inte var ute och lekte så mycket då. De är också köpta på tradera och kommer från polarn och pyret.

    Vad gäller presenter så vet jag faktiskt inte alls...
  6. 3
    Vi körde Kavat till Cornelis förra året och de gillade jag. Så jag köpte det i år också. Jättefina på tradera. Mindre än halva priset i butik och de ser knappt använda ut. Handskar kan han ha samma som förra året. Men vet inte riktigt hur de är ute i snön då han inte var ute och lekte så mycket då. De är också köpta på tradera och kommer från polarn och pyret.

    Vad gäller presenter så vet jag faktiskt inte alls...
  7. Bebis i nov..
    #4
    Min tjej har haft koumaskor förra vintern och även i år. Tycker att de är superbra och eftersom jag är i Finland i bland har jag köpt till halva priset jämfört i Sverige.

    Vantar är svårare, har köpt ett par från Polarn men vet ännu inte om de är bra.
  8. 4
    Min tjej har haft koumaskor förra vintern och även i år. Tycker att de är superbra och eftersom jag är i Finland i bland har jag köpt till halva priset jämfört i Sverige.

    Vantar är svårare, har köpt ett par från Polarn men vet ännu inte om de är bra.
  9. Medlem sedan
    Sep 2008
    #5
    Letar oxå bra skor just nu. Va helt inne på tradera ett tag, men sen läste jag nånstans att såhär små barn inte ska gå i ärvda skor, deras fötter är fortf för mjuka eller nåt sånt och jag går ju på allt sånt och därför får det bli nya skor till stjärnan i år. Funderar på Ecco, eller ett märke som heter typ Super-Fit eller nåt sånt. Ska bara ha tid att ge mig ut och leta!

    Handskar har vi köpt vanliga fleece och fodrad galon. Har inte haft möjlighet att prova dem än, får väl återkomma...

    Satt oxå och funderade på presenter faktiskt. Vi ska be alla att INTE köpa leksaker, Stellas rum håller på att svämma över. Hellre att de går ihop och köper nåt större, typ en spis med massa tillbehör, eller kanske presentkort på skoaffärn` Jaja, har ni bra tips på önskningar så säg gärna till!

    Kram!!
  10. 5
    Letar oxå bra skor just nu. Va helt inne på tradera ett tag, men sen läste jag nånstans att såhär små barn inte ska gå i ärvda skor, deras fötter är fortf för mjuka eller nåt sånt och jag går ju på allt sånt och därför får det bli nya skor till stjärnan i år. Funderar på Ecco, eller ett märke som heter typ Super-Fit eller nåt sånt. Ska bara ha tid att ge mig ut och leta!

    Handskar har vi köpt vanliga fleece och fodrad galon. Har inte haft möjlighet att prova dem än, får väl återkomma...

    Satt oxå och funderade på presenter faktiskt. Vi ska be alla att INTE köpa leksaker, Stellas rum håller på att svämma över. Hellre att de går ihop och köper nåt större, typ en spis med massa tillbehör, eller kanske presentkort på skoaffärn` Jaja, har ni bra tips på önskningar så säg gärna till!

    Kram!!
  11. Medlem sedan
    Nov 2001
    #6

    Ha ha

    Stackars mina barn. De får naturligtvis ärva av varandra. Men jag har köpt Kavatstövlar till min äldsta, mellanbarnet har vinterkängor från Maxi och lilleman har begagnade Kavatstövlar som jag köpte för 25:- på en loppis.

    Däremot tycker jag att det är svårt att hitta begagnade skor till min äldsta eftersom de slits mer ju större storlek det är. Mycket lättare att hitta till Alfred. Han har storlek 25...
  12. 6
    Ha ha Stackars mina barn. De får naturligtvis ärva av varandra. Men jag har köpt Kavatstövlar till min äldsta, mellanbarnet har vinterkängor från Maxi och lilleman har begagnade Kavatstövlar som jag köpte för 25:- på en loppis.

    Däremot tycker jag att det är svårt att hitta begagnade skor till min äldsta eftersom de slits mer ju större storlek det är. Mycket lättare att hitta till Alfred. Han har storlek 25...
  13. Medlem sedan
    Sep 2008
    #7
    Köpte förresten Timbaland (?) i söndags. Verkar vara en väldigt bra sko, men det var ganska trångt att få ner hennes fötter i dem. Blir nog väldigt krångligt när hon behöver en till socka i...
  14. 7
    Köpte förresten Timbaland (?) i söndags. Verkar vara en väldigt bra sko, men det var ganska trångt att få ner hennes fötter i dem. Blir nog väldigt krångligt när hon behöver en till socka i...
  15. Medlem sedan
    Aug 2005
    #8
    I våras köpte vi ett par Vincent allväderstövlar i neopren till Alice. Nu är de redan urvuxna och jag var till affären igår för att köpa ett par nya till henne. Passade då också på att kolla deras utbud av vinterskor/stövlar. De är ganska dyra men vilka skor!!! Jag vet vad vi ska önska oss till Alice när hon fyller år.
    Övrigt på önskelistan är:
    doktorsväska (Play2Learn)
    kassa-apparat (Fischer Price)
    vardagströjor att ha under overall
  16. 8
    I våras köpte vi ett par Vincent allväderstövlar i neopren till Alice. Nu är de redan urvuxna och jag var till affären igår för att köpa ett par nya till henne. Passade då också på att kolla deras utbud av vinterskor/stövlar. De är ganska dyra men vilka skor!!! Jag vet vad vi ska önska oss till Alice när hon fyller år.
    Övrigt på önskelistan är:
    doktorsväska (Play2Learn)
    kassa-apparat (Fischer Price)
    vardagströjor att ha under overall
  17. Medlem sedan
    Aug 2005
    #9
    Som på beställning hittade jag ett test i DN där ett av de par jag tittade på fick "bäst i test"
    http://www.dn.se/polopoly_fs/1.11908...terstovlar.pdf
  18. 9
    Som på beställning hittade jag ett test i DN där ett av de par jag tittade på fick "bäst i test"
    http://www.dn.se/polopoly_fs/1.11908...terstovlar.pdf
  19. Medlem sedan
    Aug 2005
    #10
    Fast jag läste nog lite för snabbt.... Bäst i test blev ju Viking, inte Vincent
  20. 10
    Fast jag läste nog lite för snabbt.... Bäst i test blev ju Viking, inte Vincent

Liknande trådar

  1. Lite otippat IKEA inköp idag:-)
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-05, 18:56
  2. Lite nya inköp
    By Hwila & Zion:s mamma in forum Antikrundan
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-31, 21:06
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-31, 16:51
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-04, 12:59
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-20, 17:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar