Snart dags för glasögon
_03 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2000
    #1

    Snart dags för glasögon

    Nästa onsdag bär det av till ögonläkaren och jag misstänker att vi kommer därifrån med ett recept på glasögon. Jag fick glasögon i samma ålder och samma för Theos storasyster.

    Han testade synen hos skolsyster för ungefär ett år sedan och då såg han bra, men i somras märkte vi att han inte kunde läsa på skyltar lika snabbt som vi andra så på uppropsdagen tog jag honom till skolsyster igen och mycket riktigt hade han problem med ett par av raderna. Antagligen astigmatism som alla vi andra har problem med för en av raderna såg han först, men vid andra försöket var ögat uttröttat.

    Till storasyster köpte vi två par glasögon med en gång för vi tänkte att det kunde vara bra att ha. Barns glasögon går säkert sönder hela tiden. Men hon har bara använt ett par av dem.
    Ska vi då köpa ett par till Theo eller fler? Han har ju inte ens koll på sina egna armar och ben!

    Just det, ögonläkaren ska vi till eftersom han är färgblind också. Annars hade det räckt med en ortoptist och då hade vi inte behövt vänta så länge på tid.
    Mia med Emma -01, Theo -03 & Saga -10

    Bloggar lite lätt på http://miasalskadebarn.blogspot.com/
  2. 1
    Snart dags för glasögon Nästa onsdag bär det av till ögonläkaren och jag misstänker att vi kommer därifrån med ett recept på glasögon. Jag fick glasögon i samma ålder och samma för Theos storasyster.

    Han testade synen hos skolsyster för ungefär ett år sedan och då såg han bra, men i somras märkte vi att han inte kunde läsa på skyltar lika snabbt som vi andra så på uppropsdagen tog jag honom till skolsyster igen och mycket riktigt hade han problem med ett par av raderna. Antagligen astigmatism som alla vi andra har problem med för en av raderna såg han först, men vid andra försöket var ögat uttröttat.

    Till storasyster köpte vi två par glasögon med en gång för vi tänkte att det kunde vara bra att ha. Barns glasögon går säkert sönder hela tiden. Men hon har bara använt ett par av dem.
    Ska vi då köpa ett par till Theo eller fler? Han har ju inte ens koll på sina egna armar och ben!

    Just det, ögonläkaren ska vi till eftersom han är färgblind också. Annars hade det räckt med en ortoptist och då hade vi inte behövt vänta så länge på tid.
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Jag har också en kille med glasögon, och här går de åt i parti och minut! Är nu inne på fjärde paret på åtta månader... Tur det finns försäkring
    Annars går det ganska bra nu, värst med invänjningen i början.
  4. 2
    Jag har också en kille med glasögon, och här går de åt i parti och minut! Är nu inne på fjärde paret på åtta månader... Tur det finns försäkring
    Annars går det ganska bra nu, värst med invänjningen i början.
  5. Medlem sedan
    Apr 2002
    #3
    Barn är verkligen olika! Här är det lillasyster på snart 5 som har glasögon och hon har haft sina ungefär lika länge utan ett enda extra besök hos optikern. Hon är ganska lugn av sig för det mesta. Storasyster hade varit en annan sak!
  6. 3
    Barn är verkligen olika! Här är det lillasyster på snart 5 som har glasögon och hon har haft sina ungefär lika länge utan ett enda extra besök hos optikern. Hon är ganska lugn av sig för det mesta. Storasyster hade varit en annan sak!

Liknande trådar

  1. Snart ÄL dags
    By Anis in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-24, 12:53
  2. Snart är det dags!
    By Mizen_m_IoT in forum _0507 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-30, 17:08
  3. Nu är det snart dags...
    By nickan73 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-08-27, 16:24
  4. Mâste snart fixa glasögon
    By dosiss in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-25, 22:49
  5. Nu är det snart dags...
    By Gabbi *med fotbollsfeber* in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-20, 19:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar