Ta bort tjära?!
Småbarn
  1. V
    #1

    Ta bort tjära?!

    Usch, barnen fick tjära på sina softshelljackor i helgen... :-( Nu har jag surfat nätet och sett att man ska lösa tjära med olja, smör eller vaselin och sedan tvätta, alternativt lösa fettfläcken som blir med ren bensin innan tvätt. Tror ni att det går även på ett softshellmaterial? Eftersom det är 40 grader som gäller så måste jag nog lösa fettfläcken med något och har köpt hem bensin. Men vågar jag?

    Hoppas någon kan komma med en synpunkt!
  2. 1
    Ta bort tjära?! Usch, barnen fick tjära på sina softshelljackor i helgen... :-( Nu har jag surfat nätet och sett att man ska lösa tjära med olja, smör eller vaselin och sedan tvätta, alternativt lösa fettfläcken som blir med ren bensin innan tvätt. Tror ni att det går även på ett softshellmaterial? Eftersom det är 40 grader som gäller så måste jag nog lösa fettfläcken med något och har köpt hem bensin. Men vågar jag?

    Hoppas någon kan komma med en synpunkt!
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2
    prova med att stoppa bensinen på någon del av tyget som inte syns. Ofta går ju s a s yttertyget att återfinna t ex längst ner i jackan (som fåll) innanför kragar o s v. Då vet du om du vågar ta resten av jackan sen.

    Jag skulle tro bensinen tar tjäran också, pappa skrubbade då mig fri från tjära med kemisk bensin (visst heter den så den rena bensinen) när jag var barn.
  4. 2
    prova med att stoppa bensinen på någon del av tyget som inte syns. Ofta går ju s a s yttertyget att återfinna t ex längst ner i jackan (som fåll) innanför kragar o s v. Då vet du om du vågar ta resten av jackan sen.

    Jag skulle tro bensinen tar tjäran också, pappa skrubbade då mig fri från tjära med kemisk bensin (visst heter den så den rena bensinen) när jag var barn.
  5. V
    #3
    Okej, då kör jag på det! Tack!
  6. 3
    Okej, då kör jag på det! Tack!

Liknande trådar

  1. Vill bort bort bort..
    By LiZ. in forum Resesnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-09, 13:56
  2. hur få bort
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-30, 22:03
  3. Tjära på fleecen :(
    By *Lillan* in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-28, 18:14
  4. Tjära???
    By J m T, M, H & K in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-18, 06:39
  5. HJÄLP TJÄRA NÅN
    By Trollgubben in forum Sex & erotik
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-02-24, 15:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar