syskon på g?
_0809 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2010
    #1

    syskon på g?

    nu var det ett tag sedan jag var här inne. fick t o m byta namn för jag kunde inte komma åt mitt konto... Tidigare kallade jag mig Ingrid med Arvid, men numera makrill alltså!

    jag väntar nu nr 2, är i vecka 18 så på måndag är det dags för ul - spännande!

    undrar om det är några andra septemberbarn som fått syskon eller som i nuläget väntar syskon?

    kram på er!
    A 2008-09
    Pyret bf 2011-03-16

    www.makrilldesign.blogspot.com
  2. 1
    syskon på g? nu var det ett tag sedan jag var här inne. fick t o m byta namn för jag kunde inte komma åt mitt konto... Tidigare kallade jag mig Ingrid med Arvid, men numera makrill alltså!

    jag väntar nu nr 2, är i vecka 18 så på måndag är det dags för ul - spännande!

    undrar om det är några andra septemberbarn som fått syskon eller som i nuläget väntar syskon?

    kram på er!
  3. Medlem sedan
    Sep 2006
    #2
    Ebba fick ett syskon 2010-02-04
    tätt men det funkar
  4. 2
    Ebba fick ett syskon 2010-02-04
    tätt men det funkar
  5. Medlem sedan
    Jul 2010
    #3
    Ja just det, kommer ihåg att du skulle ha en till ganska tätt inpå! Har nog inte gratulerat för jag har inte varit inne här på evigheter - så grattis!! Fick du en pojk eller en flicka? Vad roligt de kommer att ha av varandra!
  6. 3
    Ja just det, kommer ihåg att du skulle ha en till ganska tätt inpå! Har nog inte gratulerat för jag har inte varit inne här på evigheter - så grattis!! Fick du en pojk eller en flicka? Vad roligt de kommer att ha av varandra!
  7. Medlem sedan
    Jan 2008
    #4
    Jag väntar också nummer två, men är bara i vecka 7 än så vi får väl se om det går bra den här gången (hade ju ett misfall i nov i fjol), har bf 8 juni 2011.

    Kram!
  8. 4
    Jag väntar också nummer två, men är bara i vecka 7 än så vi får väl se om det går bra den här gången (hade ju ett misfall i nov i fjol), har bf 8 juni 2011.

    Kram!
  9. Medlem sedan
    Jul 2010
    #5
    Då håller vi tummarna!!
  10. 5
    Då håller vi tummarna!!
  11. Medlem sedan
    Jan 2008
    #6
    Tack för det
  12. 6
    Tack för det
  13. Medlem sedan
    Feb 2003
    #7
    Grattis och tumhållning till er!

    Jag är kluven. Å ena sidan vore det jättekul med ett barn till men jag känner också att jag har så mycket att ta igen, jag behöver andas lite, jag vill inte ha tre barn som åker vagn osv. Och så har vi påbörjat en ärftlighetsutredning (som borde gjorts för tre år sedan men pga missförstånd och missinformation blev jag felaktigt friskförklarad ), innan den är färdig blir det inga fler bebisar, så mycket är hugget i sten!
  14. 7
    Grattis och tumhållning till er!

    Jag är kluven. Å ena sidan vore det jättekul med ett barn till men jag känner också att jag har så mycket att ta igen, jag behöver andas lite, jag vill inte ha tre barn som åker vagn osv. Och så har vi påbörjat en ärftlighetsutredning (som borde gjorts för tre år sedan men pga missförstånd och missinformation blev jag felaktigt friskförklarad ), innan den är färdig blir det inga fler bebisar, så mycket är hugget i sten!
  15. Medlem sedan
    Sep 2006
    #8
    Tackar Det blev en tjej, hon är snart 9 månader och Ebba älskar henne över allt annat. Är sååå mysig med henne. Än så länge kan inte minstingen (Ida) leka med Ebba, men Ebba sitter gärna bredvid henne på golvet och leker och delar med sig av sina leksaker.
  16. 8
    Tackar Det blev en tjej, hon är snart 9 månader och Ebba älskar henne över allt annat. Är sååå mysig med henne. Än så länge kan inte minstingen (Ida) leka med Ebba, men Ebba sitter gärna bredvid henne på golvet och leker och delar med sig av sina leksaker.
  17. Medlem sedan
    Sep 2006
    #9
    grattis, håller tummarna att den lilla får stanna kvar.
  18. 9
    grattis, håller tummarna att den lilla får stanna kvar.
  19. Medlem sedan
    Jul 2010
    #10
    Men vad gulligt! Vilka fina namn dina flickor har, vi funderar som tokar på namn och det är inte lätt inte...
  20. 10
    Men vad gulligt! Vilka fina namn dina flickor har, vi funderar som tokar på namn och det är inte lätt inte...
  21. Medlem sedan
    Sep 2006
    #11
    tack Ja, vi hade också svårt att hitta namn vi trivdes med, jag vill att det ska passa med dom andra barnens namn också Knäppt kanske, men så var det.
  22. 11
    tack Ja, vi hade också svårt att hitta namn vi trivdes med, jag vill att det ska passa med dom andra barnens namn också Knäppt kanske, men så var det.
  23. Medlem sedan
    Jan 2008
    #12
    Tack för era tummar
  24. 12
    Tack för era tummar
  25. Medlem sedan
    Jul 2003
    #13
    Grattis, vad kul! Här blir det nog inga (fler) syskon, Felix är ju vår nummer tre. Hur långt blir det mellar dina, typ 2,5 år va?
  26. 13
    Grattis, vad kul! Här blir det nog inga (fler) syskon, Felix är ju vår nummer tre. Hur långt blir det mellar dina, typ 2,5 år va?
  27. Medlem sedan
    Jul 2010
    #14
    japp, 2,5 nästan på pricken känns som rätt okej avstånd. jag är mellanbarn med en äldre och en yngre syster, det är 5 år till storasyster och 6 till lillasyster. vi hade inte så himla stort utbyte av varandra som små, däremot nu - skulle inte för allt i världen vilja vara utan mina systrar. men det har gjort att jag inte ville ha för tätt mellan mina egna men inte heller för långt, så 2,5 år blir super!
  28. 14
    japp, 2,5 nästan på pricken känns som rätt okej avstånd. jag är mellanbarn med en äldre och en yngre syster, det är 5 år till storasyster och 6 till lillasyster. vi hade inte så himla stort utbyte av varandra som små, däremot nu - skulle inte för allt i världen vilja vara utan mina systrar. men det har gjort att jag inte ville ha för tätt mellan mina egna men inte heller för långt, så 2,5 år blir super!

Liknande trådar

  1. Syskon som hämtar syskon
    By Noemi in forum Många barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-24, 07:44
  2. Syskon som hämtar syskon
    By Noemi in forum Ordet är fritt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-08-15, 09:39
  3. BT Syskon eller UJ Syskon??
    By Maria in forum Bebissnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-18, 13:53
  4. BT Syskon Eller UJ Syskon??
    By Maria in forum Bebissnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-17, 19:37
  5. Syskon möter nytt syskon??
    By arwida in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-02-09, 14:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar