Ta med medicin till Turkiet, funkar det
Bokstavsbarn
  1. Anonym
    #1

    Ta med medicin till Turkiet, funkar det

    Hej alla föräldrar! Är det någon som har åkt till Turkiet (Turkiet är inte med i Schengen) och tagit med sig narkotikaklassad medicin typ Conserta eller Ritalin till sitt barn? Fungerar det eller åker man fast i tullen. Finns det något sätt att ta in narkotikaklassat läkemedel eller är det totalt förbjudet? Någon som vet?
  2. 1
    Ta med medicin till Turkiet, funkar det Hej alla föräldrar! Är det någon som har åkt till Turkiet (Turkiet är inte med i Schengen) och tagit med sig narkotikaklassad medicin typ Conserta eller Ritalin till sitt barn? Fungerar det eller åker man fast i tullen. Finns det något sätt att ta in narkotikaklassat läkemedel eller är det totalt förbjudet? Någon som vet?
  3. Medlem sedan
    Apr 2007
    #2
    Fråga på apoteket, de borde ha koll på det där.
    De flesta länder godkänner medicin-införsel om man har intyg som styrker vad och för vem medicinen är för.
  4. 2
    Fråga på apoteket, de borde ha koll på det där.
    De flesta länder godkänner medicin-införsel om man har intyg som styrker vad och för vem medicinen är för.
  5. Medlem sedan
    Jul 2000
    #3
    Jag reste dit med concerta förra veckan. Ingen kollade, varken på in eller utresan men hade med mig läkarintyg på engelska som beskrev varför han behöver medicinen, tabletterna i orginalförpackning+bipacksedel och bara det antal tabletter som behövs för resan. Jag pratade med en tjej på ambassaden innan avresan och hon sa att det räckte så.
    Trevlig resa!
  6. 3
    Jag reste dit med concerta förra veckan. Ingen kollade, varken på in eller utresan men hade med mig läkarintyg på engelska som beskrev varför han behöver medicinen, tabletterna i orginalförpackning+bipacksedel och bara det antal tabletter som behövs för resan. Jag pratade med en tjej på ambassaden innan avresan och hon sa att det räckte så.
    Trevlig resa!

Liknande trådar

  1. ordinerat mig själv medicin-funkar ej..
    By femella in forum Ordet är fritt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2008-11-03, 09:06
  2. ska till Turkiet...
    By malin75 in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-27, 22:39
  3. Medicin - vad funkar bäst??
    By Minchi in forum _0705 Majbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-02-28, 09:46
  4. Mat till Turkiet?
    By Humla med tre in forum Resesnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-08-06, 07:14
  5. Vi ska till Turkiet...
    By Karolina m.W & bf3/7 in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2006-04-04, 10:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar