Hcg stiger efter missfall?
Missfall
  1. orolig anonym
    #1

    Hcg stiger efter missfall?

    För 6 veckor sedan fick jag missfall i v7 (skrev i den tidsperioden några inlägg här under med anonym signaturen). 2 veckor efter missfallet så tog de blodprov för att mäta Hcg som då 2 veckor efter låg på 159. De tog ett till Hcg blodprov efter ytterligare 2 veckor och då hade det stigit till 229. Imorgon har jag fått tid på Gyn eftersom jag återigen har börjat blöda. Någon här som upplevt samma sak? Vad i all världen kan det att detta prov ökar tyda på, kan det finnas rester kvar? Usch är så rädd och nervös...
  2. 1
    Hcg stiger efter missfall? För 6 veckor sedan fick jag missfall i v7 (skrev i den tidsperioden några inlägg här under med anonym signaturen). 2 veckor efter missfallet så tog de blodprov för att mäta Hcg som då 2 veckor efter låg på 159. De tog ett till Hcg blodprov efter ytterligare 2 veckor och då hade det stigit till 229. Imorgon har jag fått tid på Gyn eftersom jag återigen har börjat blöda. Någon här som upplevt samma sak? Vad i all världen kan det att detta prov ökar tyda på, kan det finnas rester kvar? Usch är så rädd och nervös...
  3. Medlem sedan
    Aug 2007
    #2
    Det låter ju lite märkligt att Hcg nivåerna skulle fortsätta stiga om det är 6 veckor sedan ditt missfall?

    Vågar ju knappt säga det...men finns det ngn möjlighet att det inte var ett missfall? Kan de ha totalmissat att din graviditet fortskrider? Kan det vara ett utomkvedshavandeskap? Har du ont? Jag spekulerar ju bara och du har redan varit på din undersökning idag...

    Hur har det gått på undersökningen idag?
  4. 2
    Det låter ju lite märkligt att Hcg nivåerna skulle fortsätta stiga om det är 6 veckor sedan ditt missfall?

    Vågar ju knappt säga det...men finns det ngn möjlighet att det inte var ett missfall? Kan de ha totalmissat att din graviditet fortskrider? Kan det vara ett utomkvedshavandeskap? Har du ont? Jag spekulerar ju bara och du har redan varit på din undersökning idag...

    Hur har det gått på undersökningen idag?
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Hej,
    orkar inte vara anonym så nu kör jag på mitt vanliga nick. Jo jag för 6 veckor sedan hade jag missfall i v 7med mycket blödningar, klumpar etc. Var till gynekologen som såg att livmodern var tom men fylld med blod. Sedan har han följt Hcg nivåerna i blodet och de har gått upp hela tiden (dock har de bara legat på ett par hundra i värde så man har förstått att det inte rört sig om någon "vanlig" graviditet). Nu i veckan började jag blöda igen och jag åkte då då de fick titta på VUL och då tyckte han att han såg ett utomkveds på ena äggledaren, så jag ska tillbaka på måndag för att se om de kan behandla med ett slags cellgift för att bryta ner det eller om det operation. Jag hann inte fråga så mycket när jag var där så jag känner mig bara förvirrad. Jag får inte ihop hur jag kunde blöda så mycket som jag gjorde först och sedan att de hittar ett sk X? Det känns som om det här aldrig får ett slut. Tyckte det var superjobbigt allt som hände i början och trodde liksom att allt var över nu men icke. Hur mår du? Har du hört talas om något sånt här? Tack för att du svarade. Kram!
  6. 3
    Hej,
    orkar inte vara anonym så nu kör jag på mitt vanliga nick. Jo jag för 6 veckor sedan hade jag missfall i v 7med mycket blödningar, klumpar etc. Var till gynekologen som såg att livmodern var tom men fylld med blod. Sedan har han följt Hcg nivåerna i blodet och de har gått upp hela tiden (dock har de bara legat på ett par hundra i värde så man har förstått att det inte rört sig om någon "vanlig" graviditet). Nu i veckan började jag blöda igen och jag åkte då då de fick titta på VUL och då tyckte han att han såg ett utomkveds på ena äggledaren, så jag ska tillbaka på måndag för att se om de kan behandla med ett slags cellgift för att bryta ner det eller om det operation. Jag hann inte fråga så mycket när jag var där så jag känner mig bara förvirrad. Jag får inte ihop hur jag kunde blöda så mycket som jag gjorde först och sedan att de hittar ett sk X? Det känns som om det här aldrig får ett slut. Tyckte det var superjobbigt allt som hände i början och trodde liksom att allt var över nu men icke. Hur mår du? Har du hört talas om något sånt här? Tack för att du svarade. Kram!
  7. Medlem sedan
    Aug 2007
    #4
    Ledsen att jag inte sett ditt svar förrän nu. Så det var ett utomkveds (X) trots allt. Jag har själv inte drabbats av X men pratat med många som gjort det och går det för långt så är ju risken stor att man förlorar hela äggledaren så jag hoppas (har ju gått en tid sen ditt svar) att du snabbt fick hjälp och att allt gick bra så du nu mår bättre?

    Du kan mkt väl ha haft ett "vanligt" missfall först och sen blivit gravid igen och då har det blivit ett X. Vet inte riktigt varför det händer eller om det är ngn större risk att det händer igen om man haft det en gång eller om det är ärftligt? Vad har du fått veta?

    Hoppas i alla fall att du mår mkt bättre nu

    kram
  8. 4
    Ledsen att jag inte sett ditt svar förrän nu. Så det var ett utomkveds (X) trots allt. Jag har själv inte drabbats av X men pratat med många som gjort det och går det för långt så är ju risken stor att man förlorar hela äggledaren så jag hoppas (har ju gått en tid sen ditt svar) att du snabbt fick hjälp och att allt gick bra så du nu mår bättre?

    Du kan mkt väl ha haft ett "vanligt" missfall först och sen blivit gravid igen och då har det blivit ett X. Vet inte riktigt varför det händer eller om det är ngn större risk att det händer igen om man haft det en gång eller om det är ärftligt? Vad har du fått veta?

    Hoppas i alla fall att du mår mkt bättre nu

    kram

Liknande trådar

  1. Elräkning som bara stiger och stiger
    By ::Birne:: in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-11-30, 17:14
  2. När ÄL efter missfall?
    By anonymt namn in forum Missfall
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-04, 01:08
  3. Efter missfall?
    By Katja_73 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-24, 15:45
  4. Efter missfall...
    By anonymt namn in forum Missfall
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-10, 15:23
  5. Missfall efter FVP
    By fvp o missfall? in forum Missfall
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-04, 11:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar