Matilda!
_0707 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    Matilda!

    Hur går det med Ella? Har ni vart hos läkare? Vad säger dem?

    Hoppas att det vänt och att hon varit frisk!!
  2. 1
    Matilda! Hur går det med Ella? Har ni vart hos läkare? Vad säger dem?

    Hoppas att det vänt och att hon varit frisk!!
  3. Medlem sedan
    May 2000
    #2
    Ja, vi var en vända hos läkaren för ca 2 veckor sedan. Då sa han att om det fortsatte med feber så ofta så skulle vi ringa igen.
    Hon hade nån dag med feber v.39, sen fick hon feber igen i lördags och har fortfarande samt ont i halsen och båda öronen. Så idag har vi fått en tid hos samma läkare och hoppas på att han håller vad han lovat och tar lite mer prover.
    Tack för att du bryr dig, betyder jättemycket!
  4. 2
    Ja, vi var en vända hos läkaren för ca 2 veckor sedan. Då sa han att om det fortsatte med feber så ofta så skulle vi ringa igen.
    Hon hade nån dag med feber v.39, sen fick hon feber igen i lördags och har fortfarande samt ont i halsen och båda öronen. Så idag har vi fått en tid hos samma läkare och hoppas på att han håller vad han lovat och tar lite mer prover.
    Tack för att du bryr dig, betyder jättemycket!
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3
    Uppdatering...
    Var på vc idag där konstaterades halsfluss samt början till öroninflammation på båda öronen. Men icke att det togs några mer prover. Febern berodde ju bara på halsflussen ansåg läkaren.
    Javisst det fattar väl jag med, det jag vill ha utrett är ju varöfr hon får allt man kan få om och om igen
  6. 3
    Uppdatering...
    Var på vc idag där konstaterades halsfluss samt början till öroninflammation på båda öronen. Men icke att det togs några mer prover. Febern berodde ju bara på halsflussen ansåg läkaren.
    Javisst det fattar väl jag med, det jag vill ha utrett är ju varöfr hon får allt man kan få om och om igen
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #4
    Åh, nej, vad jobbigt! Och lite tyåiskt att hon fick halsfluss denna gången, annars kanske de tagit fler prover.
    Skriver du upp hur hon mår, och när hon är sjuk? Är bra att kunna visa svart på vitt hur mycket hon är febrig, än att bara säga att det är ofta.
    Vi skriver upp allt ang 6åringens matallergier, och det hjälper bra.
    Tycker det låter som om det är dags att prata med barnmedicinmottagning om ni inte gjort det.

    Hoppas jag snart får läsa att ni fått hjälp och att hon mår bättre!
    kram!
  8. 4
    Åh, nej, vad jobbigt! Och lite tyåiskt att hon fick halsfluss denna gången, annars kanske de tagit fler prover.
    Skriver du upp hur hon mår, och när hon är sjuk? Är bra att kunna visa svart på vitt hur mycket hon är febrig, än att bara säga att det är ofta.
    Vi skriver upp allt ang 6åringens matallergier, och det hjälper bra.
    Tycker det låter som om det är dags att prata med barnmedicinmottagning om ni inte gjort det.

    Hoppas jag snart får läsa att ni fått hjälp och att hon mår bättre!
    kram!
  9. Medlem sedan
    May 2000
    #5
    Vi har börjat föra kalender över alla sjukdomar så vi har ganska bra koll nu.
    barnmottagningen har jag pratat med, men dit får vi inte komma, de bara hänvisar till vc.
    Ska ringa en privat barnläkare som vi fått tips om
  10. 5
    Vi har börjat föra kalender över alla sjukdomar så vi har ganska bra koll nu.
    barnmottagningen har jag pratat med, men dit får vi inte komma, de bara hänvisar till vc.
    Ska ringa en privat barnläkare som vi fått tips om
  11. Medlem sedan
    Jul 2003
    #6
    Ja, gör det!! Sen är det ju så klart bara skönt om det inte är något fel på henne, utan mest att hon haft "otur", men man blir ju sååå mycket lugnare om de bara kollat efter ordentligt.

    Vi får ju hela tiden höra att Emelina är så stor/lång. Hon är ikapp flera av 5åringarna på dagis nu, och det börjar kännas jobbigt, för mig, att höra alla dessa kommentarer nu. Men vi har fått tid, äntligen!!, på tillväxtenheten på sjukhuset, så nu ska hon kollas ordentligt en gång för alla. Och såklart hoppas jag att det räcker med detta enda besök, men känns bättre omproffsen säger att hon är ok, än att bvc och barnläkaren på barnmed tycker hon verkar ok....

    Lite omvänt problem från er, men inte hlet lätt det heller.
  12. 6
    Ja, gör det!! Sen är det ju så klart bara skönt om det inte är något fel på henne, utan mest att hon haft "otur", men man blir ju sååå mycket lugnare om de bara kollat efter ordentligt.

    Vi får ju hela tiden höra att Emelina är så stor/lång. Hon är ikapp flera av 5åringarna på dagis nu, och det börjar kännas jobbigt, för mig, att höra alla dessa kommentarer nu. Men vi har fått tid, äntligen!!, på tillväxtenheten på sjukhuset, så nu ska hon kollas ordentligt en gång för alla. Och såklart hoppas jag att det räcker med detta enda besök, men känns bättre omproffsen säger att hon är ok, än att bvc och barnläkaren på barnmed tycker hon verkar ok....

    Lite omvänt problem från er, men inte hlet lätt det heller.
  13. Medlem sedan
    May 2000
    #7
    förstår dig precis
    Hoppas hon "bara" är stor för sin ålder och att det inte är nåt annat!
  14. 7
    förstår dig precis
    Hoppas hon "bara" är stor för sin ålder och att det inte är nåt annat!

Liknande trådar

  1. Matilda är här!!
    By tess-79 in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-03-21, 19:39
  2. Matilda med 3!
    By wina in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-07, 22:30
  3. Matilda m 2!
    By mixie71 in forum _0707 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-06, 13:55
  4. Matilda...
    By Minimumsa in forum _98 Alla barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-04-20, 18:50
  5. Matilda
    By Orolig Milla in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-09, 13:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar