Duktiga Doris..
_0803 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2009
    #1

    Duktiga Doris..

    ..nu e hon helt torr både natt och dag..det finns säkert fler som är betyligt tidigare ön henne men ja e så stolt över henne!
    Min största blev av med blöjorna när han var 2½ men det var mer av tvång än vilja o gick inte så jättebra..hade nattblöja ganska länge..Andra barnet dottern vägrade ta av sig blöjan innan hon blev 3 o nattblöjan åkte av vid 3½ år

    Så för oss e detta jättetidigt, o hon har valt det helt själv..

    Så har hon börjat dagmamma, när hösten kom och Doris blev leksugen insåg vi att alla barn var som bortblåsta..de va på dagis.. =(

    Hon har känt sig så ensam hemma med mig o dagny o inga storasyskon för dom har vart på skolan..många mornar får vi höra " Jag e hättestor jag kan böjja kolan mamma"..tycker så synd om henne..

    Så nu testar vi dagmamma o än så länge verkar hon trivas =) (började i tisdags )

    Hoppas ni alla mår bra??!!
    Kram på er
    Sofia m Markus-02, Emmali-04, Doris-08 & Dagny-10 (tidigare Fisalisa)
  2. 1
    Duktiga Doris.. ..nu e hon helt torr både natt och dag..det finns säkert fler som är betyligt tidigare ön henne men ja e så stolt över henne!
    Min största blev av med blöjorna när han var 2½ men det var mer av tvång än vilja o gick inte så jättebra..hade nattblöja ganska länge..Andra barnet dottern vägrade ta av sig blöjan innan hon blev 3 o nattblöjan åkte av vid 3½ år

    Så för oss e detta jättetidigt, o hon har valt det helt själv..

    Så har hon börjat dagmamma, när hösten kom och Doris blev leksugen insåg vi att alla barn var som bortblåsta..de va på dagis.. =(

    Hon har känt sig så ensam hemma med mig o dagny o inga storasyskon för dom har vart på skolan..många mornar får vi höra " Jag e hättestor jag kan böjja kolan mamma"..tycker så synd om henne..

    Så nu testar vi dagmamma o än så länge verkar hon trivas =) (började i tisdags )

    Hoppas ni alla mår bra??!!
    Kram på er
  3. Medlem sedan
    Apr 2008
    #2
    Roligt att hon har blivit torr!
    Och skönt att hon trivs hos dagmamma.

    Amanda har ännu inte blivit torr, men vi övar sakta.
    Hon går på dagis och trivs jättebra
  4. 2
    Roligt att hon har blivit torr!
    Och skönt att hon trivs hos dagmamma.

    Amanda har ännu inte blivit torr, men vi övar sakta.
    Hon går på dagis och trivs jättebra
  5. Medlem sedan
    Jun 2004
    #3
    Så härligt när det går så smidigt och de väljer själva utan alltför mycket träning och så...
    Vilgot hade en period för ett tag sen då han var väldigt nyfiken och kissade på pottan minst en gång om dagen. Han fick gå utan blöja här hemma, ibland kissade han på pottan, ibland inte...
    Men nu är han totalt ointresserad igen, vi frågar om han ska kissa på pottan i samband med blöjbyte, men han vill inte. Vet inte om vi ska invänta igen, eller ta av blöjan helt enkelt??

    Annars så går Vilgot på dagis 15-25 tim/v beroende på hur jag jobbar. Han trivs utmärkt!

    Vi mår bra, Vilgot ska bli storebror i mars är det tänkt
    Kram
  6. 3
    Så härligt när det går så smidigt och de väljer själva utan alltför mycket träning och så...
    Vilgot hade en period för ett tag sen då han var väldigt nyfiken och kissade på pottan minst en gång om dagen. Han fick gå utan blöja här hemma, ibland kissade han på pottan, ibland inte...
    Men nu är han totalt ointresserad igen, vi frågar om han ska kissa på pottan i samband med blöjbyte, men han vill inte. Vet inte om vi ska invänta igen, eller ta av blöjan helt enkelt??

    Annars så går Vilgot på dagis 15-25 tim/v beroende på hur jag jobbar. Han trivs utmärkt!

    Vi mår bra, Vilgot ska bli storebror i mars är det tänkt
    Kram
  7. Medlem sedan
    Feb 2009
    #4
    Jag är ju av den sorten som föredrar när barnen väljer det själva..mindre o torka då Men visst har de hänt olyckor med Doris oxå..vi har väl hållt på o köra utan blöja i två mån nu o det e de senaste två veckorna som de funkat perfekt. Hade hon inte vart intresserad hade ja klart väntat till våren med att försöka lirka av den.

    Va roligt med tillökning..då blir de nästan exakt tre år imellan då..bra tajmat
    GRATTIS o lycka till med allt!!!
  8. 4
    Jag är ju av den sorten som föredrar när barnen väljer det själva..mindre o torka då Men visst har de hänt olyckor med Doris oxå..vi har väl hållt på o köra utan blöja i två mån nu o det e de senaste två veckorna som de funkat perfekt. Hade hon inte vart intresserad hade ja klart väntat till våren med att försöka lirka av den.

    Va roligt med tillökning..då blir de nästan exakt tre år imellan då..bra tajmat
    GRATTIS o lycka till med allt!!!

Liknande trådar

  1. Nu kom ett MMS på Doris
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-02-25, 20:59
  2. Doris Lessing?
    By Miia m kidzen in forum Hem & fritid
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-10-12, 16:48
  3. Doris Lessing
    By Vimse in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-12, 09:41
  4. Doris som presentation
    By eastcoastmom in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-19, 04:31
  5. Duktiga duktiga Eddie!
    By elsan in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-31, 08:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar