Ge kritik till sin chef?
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Cheap
    #1

    Ge kritik till sin chef?

    Måste kolla med er!

    Min chef som är småbarnsmamma är borta väldigt mycket, VAB, sjuk själv eller semester (har undrat lite över hur mycket semester hon har egentligen)

    Inget konstigt kanske när man har småbarn, men saken är den att det
    känns som hon tar varje tillfälle som ges att vara hemma.. samt att hon varit på företaget i snart 10 år, dvs hennes enda arbetsgivare, förutom något år
    då hon jobbade på bank.. hon har aldrig jobbat på ett 'vanligt' svenskt företag
    samt känns som hon inte har intresse för jobbet längre och tar saker och ting lite för givet..

    Hennes frånvaro påverkar självklart mig men också hela hennes team..
    andra kollegor har även börjat ifrågasätta detta till mig.. (jag var hennes vikare när hon var mammledig så folk tenderar att fråga mig fortfarande)

    Dilemma - hur ska jag framföra detta? till henne direkt skulle kännas bäst men är rädd att hon viftar bort det.. Alternativet är att gå till vår gemensamma chef vilket egentligen vore bra, för att verkligen addressera detta men som svensk så är man feg och vill inte stöta sig med någon

    Vill också tillägga att hon missar möten, har nyanställda som inte får tillräcklig support osv.. mycket av detta landar såklart på mig..

    Gillar henne och vill att hon rycker upp sig! men ogillar att hon sätter sitt team i dålig dager!

    Hur ska jag hantera detta?
  2. 1
    Ge kritik till sin chef? Måste kolla med er!

    Min chef som är småbarnsmamma är borta väldigt mycket, VAB, sjuk själv eller semester (har undrat lite över hur mycket semester hon har egentligen)

    Inget konstigt kanske när man har småbarn, men saken är den att det
    känns som hon tar varje tillfälle som ges att vara hemma.. samt att hon varit på företaget i snart 10 år, dvs hennes enda arbetsgivare, förutom något år
    då hon jobbade på bank.. hon har aldrig jobbat på ett 'vanligt' svenskt företag
    samt känns som hon inte har intresse för jobbet längre och tar saker och ting lite för givet..

    Hennes frånvaro påverkar självklart mig men också hela hennes team..
    andra kollegor har även börjat ifrågasätta detta till mig.. (jag var hennes vikare när hon var mammledig så folk tenderar att fråga mig fortfarande)

    Dilemma - hur ska jag framföra detta? till henne direkt skulle kännas bäst men är rädd att hon viftar bort det.. Alternativet är att gå till vår gemensamma chef vilket egentligen vore bra, för att verkligen addressera detta men som svensk så är man feg och vill inte stöta sig med någon

    Vill också tillägga att hon missar möten, har nyanställda som inte får tillräcklig support osv.. mycket av detta landar såklart på mig..

    Gillar henne och vill att hon rycker upp sig! men ogillar att hon sätter sitt team i dålig dager!

    Hur ska jag hantera detta?
  3. Anonym
    #2
    Det bästa du kan göra är att framföra det rakt och ärligt, ungefär precis som du skrev här.
    Krångla inte till det, utgå från dig själv, vad du tycker och hur hennes fråbvaro påverkar dig. Dina kollegor får stå för sina åsikter, du behöver inte vara deras "språkrör".
  4. 2
    Det bästa du kan göra är att framföra det rakt och ärligt, ungefär precis som du skrev här.
    Krångla inte till det, utgå från dig själv, vad du tycker och hur hennes fråbvaro påverkar dig. Dina kollegor får stå för sina åsikter, du behöver inte vara deras "språkrör".

Liknande trådar

  1. Vad köper man till en chef som slutar
    By nick in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2018-06-14, 20:59
  2. jag skickade ett mail till min chef
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-01-25, 19:30
  3. Son till en chef
    By gnilla in forum Ur barnamun
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-01, 11:01
  4. Daniels kritik till Sibel
    By Anonym in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-04, 23:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar