Retts syndrom
Kromosomer
  1. Medlem sedan
    Jan 2006
    #1

    Retts syndrom

    Vår dotter har vid ca 7-års ålder till slut fått en "riktig diagnos" nämligen Retts syndrom. Är det nån här som oxå har barn med denna diagnos? Vi är helt nya på området...

    /Ninnaogryn
  2. 1
    Retts syndrom Vår dotter har vid ca 7-års ålder till slut fått en "riktig diagnos" nämligen Retts syndrom. Är det nån här som oxå har barn med denna diagnos? Vi är helt nya på området...

    /Ninnaogryn
  3. Anonym
    #2
    min bästa väns dotter har en dotter med retts syndrom, så har lärt mig en hel del på det området.
    Tycker det verkar lite underligt att ni fått diagnosen först nu?!
    Måste varit jobbigt för er att inte vetat nått tidigare...
    varför fick ni diagnosen först nu??
  4. 2
    min bästa väns dotter har en dotter med retts syndrom, så har lärt mig en hel del på det området.
    Tycker det verkar lite underligt att ni fått diagnosen först nu?!
    Måste varit jobbigt för er att inte vetat nått tidigare...
    varför fick ni diagnosen först nu??
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3
    Hon har inte haft självklara symptom för Retts tidigare så hon har haft diagnosen "autism & utvecklingsstörning" tidigare. Fick även epilepsi för ca 1 år sedan och efter det kom det fler symptom som gjorde att hennes nuvarande läkare bestämde att prov för Retts skulle tas.
    Det blev lite av en kalldusch med provsvaret men samtidigt fick vi svar på alla våra frågor sen ca 7 år tillbaka. Är din vän med här på Allt för föräldrar oxå? Vi känner ju ingen som har barn med Retts...
    *kram*
  6. 3
    Hon har inte haft självklara symptom för Retts tidigare så hon har haft diagnosen "autism & utvecklingsstörning" tidigare. Fick även epilepsi för ca 1 år sedan och efter det kom det fler symptom som gjorde att hennes nuvarande läkare bestämde att prov för Retts skulle tas.
    Det blev lite av en kalldusch med provsvaret men samtidigt fick vi svar på alla våra frågor sen ca 7 år tillbaka. Är din vän med här på Allt för föräldrar oxå? Vi känner ju ingen som har barn med Retts...
    *kram*
  7. Medlem sedan
    Jan 2011
    #4
    Hej!
    Vi har också en flicka med retts, hon fick diagnos för ca 1 år sedan. Hade tidigare diagnosen autism (har fortfarande autistiska drag) och utvecklingstörning. Jag förstår vad ni går igenom, det är inte lätt men man lär sig leva med det också. Det vore roligt att få kontakt man känner sig ofta ensam... det är svårt för andra att förstå.
  8. 4
    Hej!
    Vi har också en flicka med retts, hon fick diagnos för ca 1 år sedan. Hade tidigare diagnosen autism (har fortfarande autistiska drag) och utvecklingstörning. Jag förstår vad ni går igenom, det är inte lätt men man lär sig leva med det också. Det vore roligt att få kontakt man känner sig ofta ensam... det är svårt för andra att förstå.

Liknande trådar

  1. syndrom
    By Mamma till Elvira in forum Epilepsi
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-17, 20:59
  2. Syndrom?
    By Anonym pga ämnet in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-05-21, 12:38
  3. Studie på möss, Retts syndrom
    By alex in forum Autismspektrum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-28, 10:24
  4. Nu har det retts ut!
    By Ickeförtvivlad in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-30, 18:18
  5. Down syndrom???
    By __dani in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-02-06, 01:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar