7 åringar?
_0307 Julibarn
  1. Medlem sedan
    May 2010
    #1

    7 åringar?

    Hejsan! En undran är det ngn som har problem med era 7åringar i skolan? Min son är underbar liten grabb hemma, social och mysig, men blir ett monster i skolan. Svär sitter inte still, vägrar ta läxor, (kan man vägra när man är7år) är elak mot kamraterna. Detta låter inte alls som min lille kille o allt började när han började förskoleklass. HAr pratat både med rektorn o läraren men inget blir bättre, själv svarar han att han inte vet varför det blir så, men trivs bra i skolan. Kan man ställa krav på skolan eller är alternativet att byta skola? Hjälp!!! Vad skall jag göra? kramar
  2. 1
    7 åringar? Hejsan! En undran är det ngn som har problem med era 7åringar i skolan? Min son är underbar liten grabb hemma, social och mysig, men blir ett monster i skolan. Svär sitter inte still, vägrar ta läxor, (kan man vägra när man är7år) är elak mot kamraterna. Detta låter inte alls som min lille kille o allt började när han började förskoleklass. HAr pratat både med rektorn o läraren men inget blir bättre, själv svarar han att han inte vet varför det blir så, men trivs bra i skolan. Kan man ställa krav på skolan eller är alternativet att byta skola? Hjälp!!! Vad skall jag göra? kramar
  3. Medlem sedan
    May 2006
    #2
    Här är det tvärtom. Dottern ett strålande ljus i skolan men monster hemma
  4. 2
    Här är det tvärtom. Dottern ett strålande ljus i skolan men monster hemma
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    Om det verkligen blir kris och "ingenting" fungerar- visst då kan man flytta barnet, men i första läget skulle jag faktiskt försöka med andra alternativ och då i första hand försöka lista ut vad 17 det är som gör att han gör som han gör. Ytterst få människor gör saker "bara för att" utan ofta finns det någonting utlösande eller som verkligen stör. Kanske be någon annan att prata med barnet som inte är lika "involverad och som inte vet lika mycket bakgrund" (för att lista ut varför).

    Men helt klart - du kan ställa STORA krav på skolan, för både ditt barn, lärarens och övriga elevers skull.

    Varmt lycka till!
  6. 3
    Om det verkligen blir kris och "ingenting" fungerar- visst då kan man flytta barnet, men i första läget skulle jag faktiskt försöka med andra alternativ och då i första hand försöka lista ut vad 17 det är som gör att han gör som han gör. Ytterst få människor gör saker "bara för att" utan ofta finns det någonting utlösande eller som verkligen stör. Kanske be någon annan att prata med barnet som inte är lika "involverad och som inte vet lika mycket bakgrund" (för att lista ut varför).

    Men helt klart - du kan ställa STORA krav på skolan, för både ditt barn, lärarens och övriga elevers skull.

    Varmt lycka till!
  7. Medlem sedan
    May 2010
    #4
    Tack för stödet! KRamar
  8. 4
    Tack för stödet! KRamar
  9. Medlem sedan
    May 2010
    #5
    Tack för stödet! Kramar
  10. 5
    Tack för stödet! Kramar

Liknande trådar

  1. Fyra 11-12-åringar, två 8-9-åringar
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-05-13, 19:57
  2. Apropå 15-åringar som dejtar 19-åringar
    By KAJO! in forum Ordet är fritt
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2009-10-24, 20:55
  3. 6 åringar
    By Isa Sve in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-03-09, 16:54
  4. Hur är era 6-åringar
    By anonymt namn in forum Förskoleklass (6-års.)
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-09-23, 14:17
  5. 1½-åringar-2½ åringar, behöver tips
    By ella in forum Barn som yrke
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 18:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar