Vikt/mens
Vikt
  1. Medlem sedan
    Mar 2008
    #1

    Vikt/mens

    Ni som har koll, hur mycket brukar vikten "öka" inför mensen och ungefär hur långt innan? Hur ser er vikt/ menscykeln ut på ett ungefär för jag har 0 koll på hur den inverkar på min vikt men tänkte att det kunde vara intressant att se om det finns nåt genomgående mönster hos oss
    <3<3<3 Tilia 070904, Troj 090827, Minja 120911, Teus 150715 <3<3<3

    http://blogg.alltforforaldrar.se/gulliganmamma/
  2. 1
    Vikt/mens Ni som har koll, hur mycket brukar vikten "öka" inför mensen och ungefär hur långt innan? Hur ser er vikt/ menscykeln ut på ett ungefär för jag har 0 koll på hur den inverkar på min vikt men tänkte att det kunde vara intressant att se om det finns nåt genomgående mönster hos oss
  3. Medlem sedan
    Oct 2007
    #2
    Tror inte att det finns någon magisk formel, vi är alla olika. På Biggets Looser igår sa en kvinna att hon kan gå upp 2-3 kilo före mens.

    Jag själv har inte märkt av sådant förr. Men nu när jag snart är nere på målvikt så tror jag mig se förändringar. Det kan vara vid ÄL eller veckan före mens som det sker, då går jag inte ner så bra.. .men viktminskningen kommer större veckan därpå.
  4. 2
    Tror inte att det finns någon magisk formel, vi är alla olika. På Biggets Looser igår sa en kvinna att hon kan gå upp 2-3 kilo före mens.

    Jag själv har inte märkt av sådant förr. Men nu när jag snart är nere på målvikt så tror jag mig se förändringar. Det kan vara vid ÄL eller veckan före mens som det sker, då går jag inte ner så bra.. .men viktminskningen kommer större veckan därpå.
  5. Medlem sedan
    Jul 2001
    #3
    Väldigt olika från person till person. Själv har jag jobbat med min vikt i många år nu och börjar få koll på hur den reagerar på hormoner. Oftast går jag upp ca 1 kilo innan mens och 1-2 kg vid ägglossning. Ganska jobbigt med dessa svängningar för min del måste jag säga. De gör att jag går omkring och är svullen i hela kroppen ca 1-2 veckor varje månad....
  6. 3
    Väldigt olika från person till person. Själv har jag jobbat med min vikt i många år nu och börjar få koll på hur den reagerar på hormoner. Oftast går jag upp ca 1 kilo innan mens och 1-2 kg vid ägglossning. Ganska jobbigt med dessa svängningar för min del måste jag säga. De gör att jag går omkring och är svullen i hela kroppen ca 1-2 veckor varje månad....
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4
    Själv svullnar jag inte särskilt mycket och har aldrig gjort det. Vikten kan öka med kanske 0,5 kilo vid tiden för mens och ÄL, men inte alltid.
  8. 4
    Själv svullnar jag inte särskilt mycket och har aldrig gjort det. Vikten kan öka med kanske 0,5 kilo vid tiden för mens och ÄL, men inte alltid.
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5
    För mig inverkar varken ÄL eller mens nämnvärt på vikten. Tror det är väldigt individuellt.
  10. 5
    För mig inverkar varken ÄL eller mens nämnvärt på vikten. Tror det är väldigt individuellt.
  11. Medlem sedan
    May 2002
    #6
    Nej, påverkar inte.
  12. 6
    Nej, påverkar inte.

Liknande trådar

  1. Mens + vikt
    By AlmaH in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-18, 16:33
  2. mens o vikt....
    By fin_ in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-18, 20:25
  3. mens och vikt?
    By annabe in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 11:48
  4. vikt och mens
    By Trädgårdsmamman in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-04, 11:40
  5. Går ni upp i vikt under mens?
    By Anna in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-26, 10:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar