Sover era på dagen?
_0809 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2005
    #1

    Sover era på dagen?

    Vi funderar på att ta bort sovstunden på dagen för Smilla har så svårt att somna på kvällen. Sover era barn på dagen?
    /Fluffyn med Love 060605 och Smilla 080903
  2. 1
    Sover era på dagen? Vi funderar på att ta bort sovstunden på dagen för Smilla har så svårt att somna på kvällen. Sover era barn på dagen?
  3. Medlem sedan
    Jun 2002
    #2
    Alltid på dagis, men inte alltid på helgerna.
  4. 2
    Alltid på dagis, men inte alltid på helgerna.
  5. Medlem sedan
    Jul 2010
    #3
    Arvid sover 45 min - 1,5 timme strax efter lunch. Han är morgonpigg, vaknar gärna innan sex och då klarar han inte en hel dag utan sömn. På kvällen lägger han sig mellan 19.30 och 20.00, har inga problem att somna då.

    Min systers flicka är 2,5 år, hon slutade sova på dagen strax efter att hon var 1,5 år... Alla är de olika
  6. 3
    Arvid sover 45 min - 1,5 timme strax efter lunch. Han är morgonpigg, vaknar gärna innan sex och då klarar han inte en hel dag utan sömn. På kvällen lägger han sig mellan 19.30 och 20.00, har inga problem att somna då.

    Min systers flicka är 2,5 år, hon slutade sova på dagen strax efter att hon var 1,5 år... Alla är de olika
  7. Medlem sedan
    Feb 2003
    #4
    Lilla M sover fortfarande 1½-3 timmar på dagen, hon har faktiskt svårare att somna på kvällen om hon sovit lite eller inget på dagen.

    Testa och se om det funkar bättre, det är ju lätt att ändra tillbaka annars.
  8. 4
    Lilla M sover fortfarande 1½-3 timmar på dagen, hon har faktiskt svårare att somna på kvällen om hon sovit lite eller inget på dagen.

    Testa och se om det funkar bättre, det är ju lätt att ändra tillbaka annars.
  9. Medlem sedan
    Sep 2006
    #5
    nope, Ebba sover inte på dagarna, inte ens hos dagmamman, där har hon en mysstund med dagmamman då dom ligger i soffan och kikar i en bok eller tittar på en liten film,
    Somnar hon, vilket kan ske i bilen, så är det jätte svårt att få henne att sova på natten, ofta vaknar hon någongång mitt i natten och är jätte ledsen.
  10. 5
    nope, Ebba sover inte på dagarna, inte ens hos dagmamman, där har hon en mysstund med dagmamman då dom ligger i soffan och kikar i en bok eller tittar på en liten film,
    Somnar hon, vilket kan ske i bilen, så är det jätte svårt att få henne att sova på natten, ofta vaknar hon någongång mitt i natten och är jätte ledsen.
  11. Medlem sedan
    Nov 2002
    #6
    Vi tog bort dagsvilan för nån månad sedan. Ibland behöver han dock en liten lur på dagen, en halvtimme kanske. Efter att han slutat sova på dagen sover han mycket bättre på natten!
  12. 6
    Vi tog bort dagsvilan för nån månad sedan. Ibland behöver han dock en liten lur på dagen, en halvtimme kanske. Efter att han slutat sova på dagen sover han mycket bättre på natten!
  13. Medlem sedan
    Jan 2008
    #7
    F sover ca 1,5 timme och behöver det verkligen. Vilken tid somnar era på kvällen och när vaknar dom på morgonen? F lägger sig senast kl 20 och vaknar oftast mellan 06.15-07.00.
  14. 7
    F sover ca 1,5 timme och behöver det verkligen. Vilken tid somnar era på kvällen och när vaknar dom på morgonen? F lägger sig senast kl 20 och vaknar oftast mellan 06.15-07.00.
  15. Medlem sedan
    Sep 2006
    #8
    Ebba somnar runt 19:30 - 20:00 och vaknar runt 07:30 på morgonen, hon sover inte på dagen,
    Ibland somnar hon i bilen hem från dagmamman och då somnar hon inte förrens vid 22 på kvällen,,, om ens då. Så det är inte roligt när hon somnar på dagen.
  16. 8
    Ebba somnar runt 19:30 - 20:00 och vaknar runt 07:30 på morgonen, hon sover inte på dagen,
    Ibland somnar hon i bilen hem från dagmamman och då somnar hon inte förrens vid 22 på kvällen,,, om ens då. Så det är inte roligt när hon somnar på dagen.
  17. Medlem sedan
    Jul 2010
    #9
    Arvid sover som sagt fortfarande ganska länge på dagen. Han somnar vid 19.30-20.00 ungefär och vaknar någon gång mellan 05.30-06.30. Han är så himla morgonpigg, men att ta bort vilan på dagen funkar inte för han somnar nästan i maten på dagis... Han skulle aldrig orka en hel dag utan att sova en stund mitt på dagen.
  18. 9
    Arvid sover som sagt fortfarande ganska länge på dagen. Han somnar vid 19.30-20.00 ungefär och vaknar någon gång mellan 05.30-06.30. Han är så himla morgonpigg, men att ta bort vilan på dagen funkar inte för han somnar nästan i maten på dagis... Han skulle aldrig orka en hel dag utan att sova en stund mitt på dagen.
  19. Medlem sedan
    Jul 2003
    #10
    Felix sover alltid på dagen, han orkar inte annars. Storasyster däremot slutade sova middag hemma strax innan hon fyllde två och på dagis när hon var som våra är nu.
  20. 10
    Felix sover alltid på dagen, han orkar inte annars. Storasyster däremot slutade sova middag hemma strax innan hon fyllde två och på dagis när hon var som våra är nu.

Liknande trådar

  1. Hur sover era små på dagen?
    By myran m K&W in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-05-19, 11:58
  2. Sover era 06:or på dagen?
    By Stellaris in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 07:42
  3. Sover på dagen?
    By Mizen_m_IoT in forum _0507 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-04, 20:43
  4. Sover de på dagen?
    By Mima76 in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-06-06, 12:02
  5. hur sover era små på dagen nu?
    By annjolina in forum _0508 Augustibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-03-25, 19:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar