Åsså dagens rätt!
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    Åsså dagens rätt!

    Vad blir det för mat?

    Här blir det kyckling, klyftisar, gorgonzolasås och sparris. Möjligen lite glass till efterrätt. Fyra av fem magar är bättre, den femte blev dålig i dag så i dag ska jag äta i alla fall!
  2. 1
    Åsså dagens rätt! Vad blir det för mat?

    Här blir det kyckling, klyftisar, gorgonzolasås och sparris. Möjligen lite glass till efterrätt. Fyra av fem magar är bättre, den femte blev dålig i dag så i dag ska jag äta i alla fall!
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Vi blir bjudna på restaurang idag. Visserligen ute på Arlanda (mamma & pappa sover över där innan de far mot varmare nejder för en vecka eller tre), men ändå.
    Det är inte så dumt i alla fall...
  4. 2
    Vi blir bjudna på restaurang idag. Visserligen ute på Arlanda (mamma & pappa sover över där innan de far mot varmare nejder för en vecka eller tre), men ändå.
    Det är inte så dumt i alla fall...
  5. Medlem sedan
    Nov 2004
    #3
    Älgkalventrecôte med potatiskaka och grönpepparsås och coleslaw blir det hos oss. Tror det blir bra.
  6. 3
    Älgkalventrecôte med potatiskaka och grönpepparsås och coleslaw blir det hos oss. Tror det blir bra.
  7. Medlem sedan
    Aug 2005
    #4
    Jag har kommit så långt att jag vet att det ska bli fläskfilé och rårakor, men vilken sås och vilka tillbehör vi ska ha vet jag inte än.
  8. 4
    Jag har kommit så långt att jag vet att det ska bli fläskfilé och rårakor, men vilken sås och vilka tillbehör vi ska ha vet jag inte än.
  9. Medlem sedan
    Feb 2001
    #5
    Varmkorv med bröd... hihi... ska komplettera med lite mos med. Makens middag då jag jobbat hela dagen så.
  10. 5
    Varmkorv med bröd... hihi... ska komplettera med lite mos med. Makens middag då jag jobbat hela dagen så.
  11. Medlem sedan
    Jun 2007
    #6
    Kul!!
  12. 6
    Kul!!
  13. Medlem sedan
    Jun 2007
    #7
    Nu ska vi se...klockan är 16.10...hmmm...hur lång tid kan det ta till er?
  14. 7
    Nu ska vi se...klockan är 16.10...hmmm...hur lång tid kan det ta till er?
  15. Medlem sedan
    Nov 2004
    #8
    Ja, vi är ju fyrtio mil norr om där vi bor, 10 mil sydost om Mo i Rana, så du lär ha gott om tid att ta dig hit för en snabb frukost i morgon bitti. Välkommen!
  16. 8
    Ja, vi är ju fyrtio mil norr om där vi bor, 10 mil sydost om Mo i Rana, så du lär ha gott om tid att ta dig hit för en snabb frukost i morgon bitti. Välkommen!
  17. Medlem sedan
    Jun 2007
    #9
    Rårakor? Till fläskfilé? Och med sås? Och tillbehör? Nu är jag helt blond och confused, vi äter fläsk/bacon och lingon till rårakor?!
  18. 9
    Rårakor? Till fläskfilé? Och med sås? Och tillbehör? Nu är jag helt blond och confused, vi äter fläsk/bacon och lingon till rårakor?!
  19. Medlem sedan
    Nov 2002
    #10
    Nissaman surprice.
    Maken har total markservicetjänst tills jag är klar med min uppsats, så vi får väl se vad han svänger ihop. Till lunch blev det blandade rester. Tror nog köttfärssåsen räcker till en måltid till, så då behöver han bara koka spagketti. Om han kommit ihåg att handla... Ganska säker på att vi har makaroner.
  20. 10
    Nissaman surprice.
    Maken har total markservicetjänst tills jag är klar med min uppsats, så vi får väl se vad han svänger ihop. Till lunch blev det blandade rester. Tror nog köttfärssåsen räcker till en måltid till, så då behöver han bara koka spagketti. Om han kommit ihåg att handla... Ganska säker på att vi har makaroner.
  21. Medlem sedan
    Jun 2007
    #11
    Vad kallar ni det? Här kallas det för specialare, korv och bröd med mos på. Gärna lite klet också. Mumsa!!
  22. 11
    Vad kallar ni det? Här kallas det för specialare, korv och bröd med mos på. Gärna lite klet också. Mumsa!!
  23. Medlem sedan
    Jun 2007
    #12
    Nissaman surprice, det låter som en avancerad maträtt så säg till mannen att börja jobba!!
  24. 12
    Nissaman surprice, det låter som en avancerad maträtt så säg till mannen att börja jobba!!
  25. Medlem sedan
    Dec 2003
    #13
    Hemma gjord pizza blir det här idag.
  26. 13
    Hemma gjord pizza blir det här idag.
  27. Medlem sedan
    Jun 2007
    #14
    Tack! *talar om för man och barn att vi ska äta älg till frukost*
  28. 14
    Tack! *talar om för man och barn att vi ska äta älg till frukost*
  29. Medlem sedan
    Jun 2007
    #15
    Mmm, gott! Vad ska ni ha på?
  30. 15
    Mmm, gott! Vad ska ni ha på?
  31. monka
    #16
    Köttfärslimpa, bulgur och sås. Skulle bli potatismos till men vi glömde båda två bort potatisen när vi handlade. Inlagdgurka blir nog enda grönsaken *s*
  32. 16
    Köttfärslimpa, bulgur och sås. Skulle bli potatismos till men vi glömde båda två bort potatisen när vi handlade. Inlagdgurka blir nog enda grönsaken *s*
  33. Medlem sedan
    Jun 2007
    #17
    Å, köttfärslimpa var längesen. Ska nog göra det i morgon till söndagsmiddag! Tack för tips!
  34. 17
    Å, köttfärslimpa var längesen. Ska nog göra det i morgon till söndagsmiddag! Tack för tips!
  35. Medlem sedan
    Aug 2005
    #18
    Jaaa
    Det är ju bara potatis liksom och i vilken form man än använder potatis så blir det gott. Rent smakmässigt blir det ingen större skillnad på att göra potatis i ugnen och servera till filén och på att göra råraka. Hoppas jag
  36. 18
    Jaaa
    Det är ju bara potatis liksom och i vilken form man än använder potatis så blir det gott. Rent smakmässigt blir det ingen större skillnad på att göra potatis i ugnen och servera till filén och på att göra råraka. Hoppas jag
  37. Medlem sedan
    Dec 2007
    #19
    Blidö-Ica-bunkring bjuder idag: Laxfileér i folieform med en sallad i påse toppad med en dressing i påse. Resultat: Mätta magar och noll disk.
  38. 19
    Blidö-Ica-bunkring bjuder idag: Laxfileér i folieform med en sallad i påse toppad med en dressing i påse. Resultat: Mätta magar och noll disk.
  39. Medlem sedan
    Jun 2007
    #20
    Sååå skönt!! Och gott. OCH nyttigt. Helt galet.
  40. 20
    Sååå skönt!! Och gott. OCH nyttigt. Helt galet.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Åsså en dagens!
    By Starfish in forum Ordet är fritt
    Svar: 63
    Senaste inlägg: 2011-03-11, 07:52
  2. Åsså dagens lunchfråga då!
    By Spirella in forum Vikt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-01-08, 11:03
  3. Åsså dagens mat, tack! :)
    By AnKar in forum Ordet är fritt
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2009-03-04, 19:04
  4. Dagens rätt!
    By Ajax in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-22, 14:14
  5. Dagens rätt
    By Tiger_Lux in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-10-08, 20:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar