Åsså dagens rätt! - Sidan 2
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2003
    #21
    Salta pinnar och Sprite Zero Smarrigt va?
    Grejen är den att kroppen är paj och jag fixar inte mat utan får småäta lite, lite i taget.
    Längtar efter apelsinjuice mest av allt men har inget hemma och ingen bil. Ska tvinga sambon att köpa m det när han kommer hem ikväll från skogen.
  2. 21
    Salta pinnar och Sprite Zero Smarrigt va?
    Grejen är den att kroppen är paj och jag fixar inte mat utan får småäta lite, lite i taget.
    Längtar efter apelsinjuice mest av allt men har inget hemma och ingen bil. Ska tvinga sambon att köpa m det när han kommer hem ikväll från skogen.
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #22
    Vi skall äta kycklingspett och jordnötssås, kycklingen ligger i marinad, såsen är förberedd
  4. 22
    Vi skall äta kycklingspett och jordnötssås, kycklingen ligger i marinad, såsen är förberedd
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #23
    Vad trist med kroppen. Men du, pinnar och Sprite är inte helt fel det heller!!
  6. 23
    Vad trist med kroppen. Men du, pinnar och Sprite är inte helt fel det heller!!
  7. Medlem sedan
    Jun 2007
    #24
    Låter gott! Hur gör man jordnötssås? Ja, jag kan googla men vill inte! *vägrar rabiat*
  8. 24
    Låter gott! Hur gör man jordnötssås? Ja, jag kan googla men vill inte! *vägrar rabiat*
  9. Medlem sedan
    Nov 2009
    #25
    Dagens rätt blir något med pasta, grädde, chili och räkor. Sambon ska laga mat så jag har inte riktigt koll. Barnen ska fixa sallad och duka så jag är helt befriad från middagsfixandet idag. Rätt ovanligt så det känns lyxigt och lite konstigt
  10. 25
    Dagens rätt blir något med pasta, grädde, chili och räkor. Sambon ska laga mat så jag har inte riktigt koll. Barnen ska fixa sallad och duka så jag är helt befriad från middagsfixandet idag. Rätt ovanligt så det känns lyxigt och lite konstigt
  11. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #26
    Få se mitt recept, finhackad lök fräses med curry, vitlök, sambak olek och riven färsk ingenfära, en burk kokosmjölk tillsättes med lite indonesisk soja, finhackade jordnötter (ca:a 2dl) tillsättes innan serveringen, jag brukar ha en halv lök, en eller vitlöksklýftor, två kryddmått sambal, curry efter syn och 3-4 cm bit ingefära
  12. 26
    Få se mitt recept, finhackad lök fräses med curry, vitlök, sambak olek och riven färsk ingenfära, en burk kokosmjölk tillsättes med lite indonesisk soja, finhackade jordnötter (ca:a 2dl) tillsättes innan serveringen, jag brukar ha en halv lök, en eller vitlöksklýftor, två kryddmått sambal, curry efter syn och 3-4 cm bit ingefära
  13. Medlem sedan
    Jun 2007
    #27
    Måste testas!! Tack!
  14. 27
    Måste testas!! Tack!
  15. Medlem sedan
    Jun 2007
    #28
    Men gud så skönt! Själv lagar jag smulpaj (ditt fel egentligen ) och tar en Cosmo!
  16. 28
    Men gud så skönt! Själv lagar jag smulpaj (ditt fel egentligen ) och tar en Cosmo!
  17. Medlem sedan
    Nov 2009
    #29
    Låter som en utmärkt combo
  18. 29
    Låter som en utmärkt combo
  19. Medlem sedan
    Nov 2004
    #30
    I dag gjorde maken någon god rätt med benfri kotlettrad i sås av creme fraiche och ris till det .
  20. 30
    I dag gjorde maken någon god rätt med benfri kotlettrad i sås av creme fraiche och ris till det .
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande trådar

  1. Åsså en dagens!
    By Starfish in forum Ordet är fritt
    Svar: 63
    Senaste inlägg: 2011-03-11, 07:52
  2. Åsså dagens lunchfråga då!
    By Spirella in forum Vikt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-01-08, 11:03
  3. Åsså dagens mat, tack! :)
    By AnKar in forum Ordet är fritt
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2009-03-04, 19:04
  4. Dagens rätt!
    By Ajax in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-22, 14:14
  5. Dagens rätt
    By Tiger_Lux in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-10-08, 20:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar