Skolbyte
_0211 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 1998
    #1

    Skolbyte

    Efter höstlovet ska Cornelia byta skola.
    Jag har toktröttnat på hennes nuvarande klass, lärare samt rektor så ända utvägen var att byta skola.
    Vi har haft krismöte i klassen, alla föräldrar, lärare, rektor mm. Men det händer ingenting. Klassen funkar inte, läraren klarar inte av klassen och barnen mår dåligt.
    Så efter höslovet börjar Cornelia i en friskola, British Junior och jag tror och hoppas att det kommer bli jättebra.

    Cornelias storasyster Amanda går i Internationella Engelska Skolan och det är hur bra som helst och jag hoppas att det här blir lika bra.

    Det enda orosmomentet är att skolan inte ligger i närområdet och att jag är lite rädd för att alla Cornelias nya kompisar kommer bo långt ifrån oss.
    Men det löser sej
  2. 1
    Skolbyte Efter höstlovet ska Cornelia byta skola.
    Jag har toktröttnat på hennes nuvarande klass, lärare samt rektor så ända utvägen var att byta skola.
    Vi har haft krismöte i klassen, alla föräldrar, lärare, rektor mm. Men det händer ingenting. Klassen funkar inte, läraren klarar inte av klassen och barnen mår dåligt.
    Så efter höslovet börjar Cornelia i en friskola, British Junior och jag tror och hoppas att det kommer bli jättebra.

    Cornelias storasyster Amanda går i Internationella Engelska Skolan och det är hur bra som helst och jag hoppas att det här blir lika bra.

    Det enda orosmomentet är att skolan inte ligger i närområdet och att jag är lite rädd för att alla Cornelias nya kompisar kommer bo långt ifrån oss.
    Men det löser sej
  3. Medlem sedan
    Jun 2002
    #2
    Hoppas att det blir bättre för Cornelia på nya skolan, och samtidigt är det ju förstås tråkigt att det inte fungerade på den gamla...
  4. 2
    Hoppas att det blir bättre för Cornelia på nya skolan, och samtidigt är det ju förstås tråkigt att det inte fungerade på den gamla...
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Hej!
    Vad himla jobbigt att behöva fajtas så och så leder det ändå inte till någon förbättring. Hoppas ni mår bra ändå mitt i allt, och allt nya skolan är mycket, mycket bättre!

    Kram!
  6. 3
    Hej!
    Vad himla jobbigt att behöva fajtas så och så leder det ändå inte till någon förbättring. Hoppas ni mår bra ändå mitt i allt, och allt nya skolan är mycket, mycket bättre!

    Kram!
  7. Medlem sedan
    Jul 2002
    #4
    Fy så trist. Jag än nöjd med skolan E går i även om hon kunde behöva lite mer utmaningar ibland. Men hon trivs och hennes nya lärare är helt fantastisk.

    N har ju börjat samma skola ... och för honom går det sämre. Vi har nu kontakt med Elevteamet för att stötta vår runde son att passa in i skolans fyrkantighet utan att skava allt för mycket på honom.
    Bi med Em nov02 & Na mars04 & Mi maj09
    Och lilla 4:an i magen bf slutet av april-12

    Bloggar om Fjärde resan på http://lindal.blogg.se/denfjarderesan/
  8. 4
    Fy så trist. Jag än nöjd med skolan E går i även om hon kunde behöva lite mer utmaningar ibland. Men hon trivs och hennes nya lärare är helt fantastisk.

    N har ju börjat samma skola ... och för honom går det sämre. Vi har nu kontakt med Elevteamet för att stötta vår runde son att passa in i skolans fyrkantighet utan att skava allt för mycket på honom.

Liknande trådar

  1. Skolbyte
    By Nissa in forum Ordet är fritt
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2010-05-12, 21:57
  2. Skolbyte...
    By ar72 in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-12, 22:16
  3. Skolbyte
    By Nyponrosen in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-12, 12:15
  4. SKOLBYTE
    By Mmmm in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-15, 12:02
  5. skolbyte
    By lavendelflickan in forum Skolbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-08, 08:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar