4-årskontroll
_0611 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    4-årskontroll

    Nu är lilltjejen ok:ad . Hon är en liten tjej men följer sina kurvor exakt, 99 cm och 15 kg. Hörsel och syn var ua. Lite blyg i början, men sen pratade hon på, visade färger, räknade till 10 och berättade om lille- och storebror.

    4-årskalaset var ett prinsesskalas med 4 prinsessor och 4 prinsar - puh vilken ljudnivå. När det var dags för fiskdamm stod alla 8 och bara hoppade rakt upp och ner och tjöt av glädje, ivrigt påhejade av tvååringen. När alla gått hem kändes det nästan ödsligt med bara 3 barn .

    Ha det bra all nyblivna/blivande 4-åringar.
  2. 1
    4-årskontroll Nu är lilltjejen ok:ad . Hon är en liten tjej men följer sina kurvor exakt, 99 cm och 15 kg. Hörsel och syn var ua. Lite blyg i början, men sen pratade hon på, visade färger, räknade till 10 och berättade om lille- och storebror.

    4-årskalaset var ett prinsesskalas med 4 prinsessor och 4 prinsar - puh vilken ljudnivå. När det var dags för fiskdamm stod alla 8 och bara hoppade rakt upp och ner och tjöt av glädje, ivrigt påhejade av tvååringen. När alla gått hem kändes det nästan ödsligt med bara 3 barn .

    Ha det bra all nyblivna/blivande 4-åringar.
  3. Medlem sedan
    May 2006
    #2
    Spännande med koll. Skönt att det gick bra.

    Vi har inte varit ännu, "Lilltrollet" fyller i slutet av november, men senast vi mätte här hemma var han hela 111 cm lång. Han har haft en himla tillväxtspurt, i alla fall på längden, de senaste månaderna. Kalas har vi inte börjat planera för här men det är ju faktiskt hög tid för det nu.
  4. 2
    Spännande med koll. Skönt att det gick bra.

    Vi har inte varit ännu, "Lilltrollet" fyller i slutet av november, men senast vi mätte här hemma var han hela 111 cm lång. Han har haft en himla tillväxtspurt, i alla fall på längden, de senaste månaderna. Kalas har vi inte börjat planera för här men det är ju faktiskt hög tid för det nu.
  5. Medlem sedan
    Apr 2006
    #3
    Skönt med ok stämpel<!!! Vi ska på 4års kontroll på måndag!! Härligt med ett lyckat kalas!!!!
  6. 3
    Skönt med ok stämpel<!!! Vi ska på 4års kontroll på måndag!! Härligt med ett lyckat kalas!!!!
  7. Medlem sedan
    Jun 2005
    #4
    Igår va vi oxå på BVC för för 4 års kontrollen.
    Hugo ville tyvärr varken väga eller mäta sig, jag va glad att han överhuvudtaget ville åka dit å han va glad & de va roligt att leka med alla leksakerna där.
    Lite extra bonus blev de när han faktiskt ville göra syntestet dock inte med lapp för ögat men han såg alla bokstäverna på tavlan med båda ögonen så han har förmodlingen inget problem med synen iaf.

    Sedan är Hugo otroligt duktig på mycke tex siffror, bokstäver, färger mm.
    Nu kan han hela alfabetet & på datorn skriver han flera ord & är duktig på uttal.
    Han ligger förre på vissa saker men lite efter på vissa saker för han ålder men detta glapp har ju med hans autism att göra.
    Han har gjort så otroligt stora framsteg det senaste året å jag/vi har hans förskola att tacka för detta

    //Frida
  8. 4
    Igår va vi oxå på BVC för för 4 års kontrollen.
    Hugo ville tyvärr varken väga eller mäta sig, jag va glad att han överhuvudtaget ville åka dit å han va glad & de va roligt att leka med alla leksakerna där.
    Lite extra bonus blev de när han faktiskt ville göra syntestet dock inte med lapp för ögat men han såg alla bokstäverna på tavlan med båda ögonen så han har förmodlingen inget problem med synen iaf.

    Sedan är Hugo otroligt duktig på mycke tex siffror, bokstäver, färger mm.
    Nu kan han hela alfabetet & på datorn skriver han flera ord & är duktig på uttal.
    Han ligger förre på vissa saker men lite efter på vissa saker för han ålder men detta glapp har ju med hans autism att göra.
    Han har gjort så otroligt stora framsteg det senaste året å jag/vi har hans förskola att tacka för detta

    //Frida
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Längesen jag var här, men märker att det är samma för er Hoppas ni har det bra!

    Liv har också varit på 4-årskontroll nu och allt gick bra.
    Hon var 110 cm och vägde 19 kg. Hon är lång för att vara tjej och för sin ålder.

    Hon tyckte att hörseltestet var det bästa och vill gärna tillbaka för att göra det igen
  10. 5
    Längesen jag var här, men märker att det är samma för er Hoppas ni har det bra!

    Liv har också varit på 4-årskontroll nu och allt gick bra.
    Hon var 110 cm och vägde 19 kg. Hon är lång för att vara tjej och för sin ålder.

    Hon tyckte att hörseltestet var det bästa och vill gärna tillbaka för att göra det igen
  11. Medlem sedan
    Apr 2006
    #6
    Vad bra och roligt att han har gjort dessa framsteg!!! Min Fanny ville inte heller ha någon lapp för ögat på synkontrollen. Ska bli spännande och se om hon vill göra hörselprovet om två veckor!!
  12. 6
    Vad bra och roligt att han har gjort dessa framsteg!!! Min Fanny ville inte heller ha någon lapp för ögat på synkontrollen. Ska bli spännande och se om hon vill göra hörselprovet om två veckor!!
  13. Medlem sedan
    Apr 2006
    #7
    Ja det var en lång tjej!! Min Fanny var 106 cm och vägde 19 kg. Vad bra att hon tyckte om testet. Hoppas så att Fanny vill sätta på sig lurarna!!
  14. 7
    Ja det var en lång tjej!! Min Fanny var 106 cm och vägde 19 kg. Vad bra att hon tyckte om testet. Hoppas så att Fanny vill sätta på sig lurarna!!
  15. Medlem sedan
    Jul 2006
    #8
    Vad kul att kika in här och se hur våra barn skiljer sig alltmer storleksmässigt ju äldre de blir. David var 96 cm och 15 kg på 4-årskontrollen, och är ett huvud kortare än många jämnåriga.
  16. 8
    Vad kul att kika in här och se hur våra barn skiljer sig alltmer storleksmässigt ju äldre de blir. David var 96 cm och 15 kg på 4-årskontrollen, och är ett huvud kortare än många jämnåriga.

Liknande trådar

  1. 4-årskontroll.
    By -Grynet- in forum _0312 Decemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 14:08
  2. 4-årskontroll
    By Femina in forum _03 Höstbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-24, 22:44
  3. 1 -årskontroll!
    By Ruth1 in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-24, 11:43
  4. 5-årskontroll
    By Sanna med tjejerna in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 08:45
  5. 1½-årskontroll
    By Moa m. BellanBus in forum _0507 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-05, 20:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar