Sprucken trumhinna / öroninflammation...
_0701 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Sprucken trumhinna / öroninflammation...

    Länge sedan jag var här... om ni minns mig!!??

    Jöte - min 3åring har fått öroninflammation på ena örat och sprucken trumhinna på det andra. Nu får han absolut INTE leka med öron-petare..! Han fixar ju klättra och ta ner bruken. Hmmm....

    Ali-6 barn.
  2. 1
    Sprucken trumhinna / öroninflammation... Länge sedan jag var här... om ni minns mig!!??

    Jöte - min 3åring har fått öroninflammation på ena örat och sprucken trumhinna på det andra. Nu får han absolut INTE leka med öron-petare..! Han fixar ju klättra och ta ner bruken. Hmmm....

    Ali-6 barn.
  3. Medlem sedan
    Mar 2008
    #2
    Aj aj! Fy så obehagligt. Men inte behövder det vara han själv som petat i örat? Sprucken trumhinna kan man ju få av öroninflammationen...??
    Här har vi varit på kontroll hos läkaren då jag ett tag misstänkt att lilleman hör dåligt. Han hade då enligt dr mycket vätska i båda öronen. Så ni inväntar jag remiss till Öron-näsa-hals.
    Det blir nog rör sade farbror doktorn. Han är alls inget öronbarn, har knappt haft en ÖI i hela sitt snart 4-åriga liv. men att han hör sämre och sämre det råder det ingen tvekan om.
  4. 2
    Aj aj! Fy så obehagligt. Men inte behövder det vara han själv som petat i örat? Sprucken trumhinna kan man ju få av öroninflammationen...??
    Här har vi varit på kontroll hos läkaren då jag ett tag misstänkt att lilleman hör dåligt. Han hade då enligt dr mycket vätska i båda öronen. Så ni inväntar jag remiss till Öron-näsa-hals.
    Det blir nog rör sade farbror doktorn. Han är alls inget öronbarn, har knappt haft en ÖI i hela sitt snart 4-åriga liv. men att han hör sämre och sämre det råder det ingen tvekan om.
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Mitt första barn hade många öroninflammationer.. och fick plaströr i trummhinnorna så vätska kunde rinna ut... men ändå fick hon hen hörselnedsättning. Hörselklass och sedan döv-klass. Nu är hon 17 år och går gymnasiet för döva i Örebro.
    Min yngste går i hennes spår... ser jag. Väntar till 4 års kontrollen för att veta säkert. Har en 6 åring på dövskolan... övriga barnen på hörande skolor. Man blir lite av expert... ha ha..
  6. 3
    Mitt första barn hade många öroninflammationer.. och fick plaströr i trummhinnorna så vätska kunde rinna ut... men ändå fick hon hen hörselnedsättning. Hörselklass och sedan döv-klass. Nu är hon 17 år och går gymnasiet för döva i Örebro.
    Min yngste går i hennes spår... ser jag. Väntar till 4 års kontrollen för att veta säkert. Har en 6 åring på dövskolan... övriga barnen på hörande skolor. Man blir lite av expert... ha ha..
  7. Medlem sedan
    Mar 2008
    #4
    Ett av mina barn har haft rör, men hennes hörsel klarade sig. Jag hoppas på det bästa för lille Nisse. Man märker inte minst på att han skriker när han pratar, han pratar SÅ högt!
  8. 4
    Ett av mina barn har haft rör, men hennes hörsel klarade sig. Jag hoppas på det bästa för lille Nisse. Man märker inte minst på att han skriker när han pratar, han pratar SÅ högt!
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Nu har min 4 åring ont i örat igen...!
    Doktorn har inte ens tid kolla honom... utan ordinerar alvedon och högt huvudläge på nätterna. Hoppas det slipper bli lika ont denna gång. Stackars min son... när man inte kan hjälpa så mycket.
  10. 5
    Nu har min 4 åring ont i örat igen...!
    Doktorn har inte ens tid kolla honom... utan ordinerar alvedon och högt huvudläge på nätterna. Hoppas det slipper bli lika ont denna gång. Stackars min son... när man inte kan hjälpa så mycket.

Liknande trådar

  1. sprucken trumhinna!
    By masalo in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-23, 11:47
  2. Sprucken trumhinna
    By Indra in forum _0506 Junibarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-02-21, 11:18
  3. sprucken trumhinna
    By MalinmedToveochLisa in forum _0605 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-06, 08:55
  4. Sprucken trumhinna
    By Ameyo in forum _0506 Junibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-09-10, 19:57
  5. Sprucken trumhinna:-(
    By -Nike- in forum _0507 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-04-07, 15:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar