Stora barn
Sängvätning & inkontinens
  1. Medlem sedan
    Oct 2007
    #1

    Stora barn

    Hej,jag tror jag skivit här tidigare,fast det var länge sen!sonen fyller nu 14 år och är fortfarande sängvätare!!,fast inte SÅ ofta,men minst 1gg/veckan.Nu har vi inte bett om hjälp på länge,förutom engångslakanen,några tips?Ska man prova minirin igen?!
  2. 1
    Stora barn Hej,jag tror jag skivit här tidigare,fast det var länge sen!sonen fyller nu 14 år och är fortfarande sängvätare!!,fast inte SÅ ofta,men minst 1gg/veckan.Nu har vi inte bett om hjälp på länge,förutom engångslakanen,några tips?Ska man prova minirin igen?!
  3. Anonym
    #2
    Ja ni ska absolut be om hjälp igen. Om det är så pass sällan som bara 1-2 ggr/vecka han kissar i sängen så är inte larm så stor hjälp. Men Minirin kan absolut vara till nytta.
  4. 2
    Ja ni ska absolut be om hjälp igen. Om det är så pass sällan som bara 1-2 ggr/vecka han kissar i sängen så är inte larm så stor hjälp. Men Minirin kan absolut vara till nytta.
  5. Medlem sedan
    Dec 2000
    #3
    Klart ni ska be om hjälp. Är ju inte roligt att vara 14 år och inte känna sig säkert torr. Förutom Minirin kan ni också testa kiss-schema, d.v.s. att han kissar regelbundet och ganska ofta (ca 7 ggr per dag) dagtid. Om Minirinet inte hjälper kan ni be att få testa Detrusitol också, ensamt eller i kombination med Minirin. Detrusitol är blåsavslappnande och en del sängvätare har överaktiv blåsa nattetid.
  6. 3
    Klart ni ska be om hjälp. Är ju inte roligt att vara 14 år och inte känna sig säkert torr. Förutom Minirin kan ni också testa kiss-schema, d.v.s. att han kissar regelbundet och ganska ofta (ca 7 ggr per dag) dagtid. Om Minirinet inte hjälper kan ni be att få testa Detrusitol också, ensamt eller i kombination med Minirin. Detrusitol är blåsavslappnande och en del sängvätare har överaktiv blåsa nattetid.
  7. Medlem sedan
    May 2003
    #4
    Hej på dig!

    Be om minirin, det är skönt att ha och då kan man sova över annanstans också.
    Min nu 16-årige slutade kissa på nätterna vid 14 år,
    men jag har även en 18-åring som fortfarande kissar då och då, speciellt när det är stressigt. Han tar minirin då och givetvis även när han är bortrest.
    Men den 18-årige kissade betydligt oftare än din son vid 14-årsåldern, han behövde minirin verkligen varje kväll. annars hade han kissat på sig 3-4 nätter i veckan.

    Så det finns god hopp för er att få en lösning inom närmaste månader eller inom ett par år, men som sagt fixa mer minirin så att det blir lungt ett tag till.
  8. 4
    Hej på dig!

    Be om minirin, det är skönt att ha och då kan man sova över annanstans också.
    Min nu 16-årige slutade kissa på nätterna vid 14 år,
    men jag har även en 18-åring som fortfarande kissar då och då, speciellt när det är stressigt. Han tar minirin då och givetvis även när han är bortrest.
    Men den 18-årige kissade betydligt oftare än din son vid 14-årsåldern, han behövde minirin verkligen varje kväll. annars hade han kissat på sig 3-4 nätter i veckan.

    Så det finns god hopp för er att få en lösning inom närmaste månader eller inom ett par år, men som sagt fixa mer minirin så att det blir lungt ett tag till.
  9. Medlem sedan
    Oct 2007
    #5
    Jag får ta mig till fabror dr. m honom.Han snarkar även något frukransvärt(trots opererade halsmandlar vid 5 års åldern)!Ska då be om minirin!TAck!
  10. 5
    Jag får ta mig till fabror dr. m honom.Han snarkar även något frukransvärt(trots opererade halsmandlar vid 5 års åldern)!Ska då be om minirin!TAck!

Liknande trådar

  1. Barn per vuxen/små barn/stora barn
    By Piilla in forum Barn som yrke
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-02-15, 10:06
  2. Små barn små bekymmer, stora barn-Hjälp
    By adora in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-01-09, 13:18
  3. Stora barn, stora ...
    By mani in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-08-04, 20:27
  4. Stora föräldrar=stora barn?
    By inami in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 21:04
  5. Stora barn stora bekymmer!
    By annelie43 in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-01-30, 13:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar