HALLÅÅÅÅÅ!!!!
_0905 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2008
    #1

    HALLÅÅÅÅÅ!!!!

    Nu har det varit väääldigt tyst här
    hur mår ni?! vad sysslar ni med nu då? säkert dom flesta som jobbar.
    själv är jag ju mammaledig ännu, Ella är på dagis och jag är hemma med bebisen, som ska heta Hugo.
    känns helt ofattbart att man har 2 små barn nu
    nu ska jag passa på att dricka lite kaffe när Hugo sover.
    ha det bra tjejer!
  2. 1
    HALLÅÅÅÅÅ!!!!
    Nu har det varit väääldigt tyst här
    hur mår ni?! vad sysslar ni med nu då? säkert dom flesta som jobbar.
    själv är jag ju mammaledig ännu, Ella är på dagis och jag är hemma med bebisen, som ska heta Hugo.
    känns helt ofattbart att man har 2 små barn nu
    nu ska jag passa på att dricka lite kaffe när Hugo sover.
    ha det bra tjejer!
  3. Medlem sedan
    Aug 2008
    #2
    Jag håller med, det är väldigt tyst... men det är väl kanske mest vardag för de flesta nu. Pussel med jobb, fritid, dagis och allt däromkring.

    Vi var på 18-månaderskoll i fredags. Vi lyckades hitta en dag som både jag och sambon var lediga så det var kul att kunna gå bägge två. Adrian visade upp en betydligt mer social sida än vad vi är vana vid och var glad och nöjd förutom när han skulle mätas på längden och runt huvudet samt givetvis vid sprutan.

    Men vår vanligtvis så blyga lilla grabb flörtade med BVC-sköterskan nästan på en gång... Vi får nog inse att han inte är så blyg längre efter några månader på dagis.

    Både jag och sambon jobbar ungefär 80% nu, så Adrian går på dagis fyra dagar i veckan och är hemma med pappa en dag i veckan. Min ledighet är lite mer varierande så då får Adrian vara på dagis för att behålla kontinuiteten.

    Adrians och min grej är simskolan - det är så himla roligt för det syns så himla tydligt där hur mycket han utvecklas motoriskt.

    Ikväll är det dock dags för lite annat för mig - bio med tjejkompisarna!

    Ha det så bra!
  4. 2
    Jag håller med, det är väldigt tyst... men det är väl kanske mest vardag för de flesta nu. Pussel med jobb, fritid, dagis och allt däromkring.

    Vi var på 18-månaderskoll i fredags. Vi lyckades hitta en dag som både jag och sambon var lediga så det var kul att kunna gå bägge två. Adrian visade upp en betydligt mer social sida än vad vi är vana vid och var glad och nöjd förutom när han skulle mätas på längden och runt huvudet samt givetvis vid sprutan.

    Men vår vanligtvis så blyga lilla grabb flörtade med BVC-sköterskan nästan på en gång... Vi får nog inse att han inte är så blyg längre efter några månader på dagis.

    Både jag och sambon jobbar ungefär 80% nu, så Adrian går på dagis fyra dagar i veckan och är hemma med pappa en dag i veckan. Min ledighet är lite mer varierande så då får Adrian vara på dagis för att behålla kontinuiteten.

    Adrians och min grej är simskolan - det är så himla roligt för det syns så himla tydligt där hur mycket han utvecklas motoriskt.

    Ikväll är det dock dags för lite annat för mig - bio med tjejkompisarna!

    Ha det så bra!
  5. Medlem sedan
    Oct 2008
    #3
    Själv har jag faktiskt gått över till ankomstgrupp juni 2011 .. ;-)

    Men jag kikar in här lite då och då så klart.
  6. 3
    Själv har jag faktiskt gått över till ankomstgrupp juni 2011 .. ;-)

    Men jag kikar in här lite då och då så klart.
  7. Medlem sedan
    Feb 2007
    #4
    Full rulle här hela tiden. Har inte så mycket tid att hänga vid datorn. Passar på nu när Ville sover och Ida är på dagis.
    Är ledig idag. Skönt! Annars är det ju barnens far som är pappaledig med Ville nu.
    Dagisplats har vi inte fått än och det börjar bli lite smått panik. Fullt överallt tydligen, så jag vet inte hur vi ska lösa det.
    Igår lyckades Ville snubbla och slå sig mot toalettstolen. Fick ett ordentligt sår inne i munnen, läppen sprack på insidan. Blod överallt. Usch, jobbigt! Men idag verkar han inte känna av det alls. Trodde det skulle bli jobbigt med maten men han äter som vanligt. Skönt!
    Nu måste jag förbereda lite lunch åt oss innan det är dags att åka och hämta hem storasyster från dagis.
    Kram på er!
  8. 4
    Full rulle här hela tiden. Har inte så mycket tid att hänga vid datorn. Passar på nu när Ville sover och Ida är på dagis.
    Är ledig idag. Skönt! Annars är det ju barnens far som är pappaledig med Ville nu.
    Dagisplats har vi inte fått än och det börjar bli lite smått panik. Fullt överallt tydligen, så jag vet inte hur vi ska lösa det.
    Igår lyckades Ville snubbla och slå sig mot toalettstolen. Fick ett ordentligt sår inne i munnen, läppen sprack på insidan. Blod överallt. Usch, jobbigt! Men idag verkar han inte känna av det alls. Trodde det skulle bli jobbigt med maten men han äter som vanligt. Skönt!
    Nu måste jag förbereda lite lunch åt oss innan det är dags att åka och hämta hem storasyster från dagis.
    Kram på er!
  9. Medlem sedan
    Jul 2005
    #5
    Jaså minsann! Grattis!
  10. 5
    Jaså minsann! Grattis!
  11. Medlem sedan
    Oct 2008
    #6
    nää, men va kul stort grattis då...
  12. 6
    nää, men va kul stort grattis då...
  13. Medlem sedan
    Oct 2008
    #7
    aj, stackaren det är ju tur att sår i munnen brukar läka fort.
  14. 7
    aj, stackaren det är ju tur att sår i munnen brukar läka fort.
  15. Medlem sedan
    Oct 2008
    #8
    Jodå. Så är det. Fast ännu är det inte facebook-officiellt ;-)
  16. 8
    Jodå. Så är det. Fast ännu är det inte facebook-officiellt ;-)
  17. Medlem sedan
    Oct 2008
    #9
    Tack! Ja, du kanske kan ge lite tvåbarns-tips!
  18. 9
    Tack! Ja, du kanske kan ge lite tvåbarns-tips!
  19. Medlem sedan
    Jul 2005
    #10
    Ha ha, jag misstänkte det. Att det inte var officiellt alltså. Du kan vara lugn, jag ska inte skvallra.
  20. 10
    Ha ha, jag misstänkte det. Att det inte var officiellt alltså. Du kan vara lugn, jag ska inte skvallra.
  21. Medlem sedan
    Jun 2009
    #11
    Ååå grattis!
  22. 11
    Ååå grattis!
  23. Medlem sedan
    Jun 2009
    #12
    Jag instämmer, det är tyst värre här... Som flera andra så pusslar jag med jobb, hämtning och lämning och så det där livet där emelln (fast det får jag inte ihop så mycket av ). Jag jobbar 80% och sambon 90% så vi är hemma varannan fredag men Emilia - de är guld värda de fredagarna! Jag vet inte vad jag skulle ta mig till utan de - det är så härligt att få lite extra tid med henne! I övrigt känns dagarna borta ifrån henne långa med lång resväg till jobbet...

    Idag har vi premiärat att baka - pepparkaksbak lagom till adent och Emilia älkade det! Så roligt!

    Glad 1:a advent!!
  24. 12
    Jag instämmer, det är tyst värre här... Som flera andra så pusslar jag med jobb, hämtning och lämning och så det där livet där emelln (fast det får jag inte ihop så mycket av ). Jag jobbar 80% och sambon 90% så vi är hemma varannan fredag men Emilia - de är guld värda de fredagarna! Jag vet inte vad jag skulle ta mig till utan de - det är så härligt att få lite extra tid med henne! I övrigt känns dagarna borta ifrån henne långa med lång resväg till jobbet...

    Idag har vi premiärat att baka - pepparkaksbak lagom till adent och Emilia älkade det! Så roligt!

    Glad 1:a advent!!
  25. Medlem sedan
    Oct 2008
    #13
    Tack! Lite pirrigt känns det med två barn. Tycker nog att det stundom kan vara jobbigt nog med ett..
  26. 13
    Tack! Lite pirrigt känns det med två barn. Tycker nog att det stundom kan vara jobbigt nog med ett..
  27. Medlem sedan
    Jun 2009
    #14
    Så där skulle jag nog också känna! Spännande i alla fall
  28. 14
    Så där skulle jag nog också känna! Spännande i alla fall

Liknande trådar

  1. Men hallååååå??
    By Glupp in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2009-04-10, 14:59
  2. Men hallååååå...
    By Grekyogin in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 23:22
  3. Hallååååå....
    By Grekyogin in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-03-10, 08:14
  4. Hallååååå!
    By ullet in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 11:29
  5. Hallååååå!
    By Kulan in forum _0307 Julibarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-10-17, 08:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar