Hur ofta duschar era 10-åringar? - Sidan 2
Stora barn
  1. Anonym
    #21
    Jag håller med - tycker dessutom att det låter skitäckligt att tvätta håret en gång i veckan! Det är ju inte säkert att man själv känner hur man luktar?... Mina barn duschar el badar minst var tredje dag (4-7 år gamla). Den stora tjejen med jättelångt hår tvättar håret och får hårinpackning ett par gånger i veckan (minst, faktiskt).
  2. 21
    Jag håller med - tycker dessutom att det låter skitäckligt att tvätta håret en gång i veckan! Det är ju inte säkert att man själv känner hur man luktar?... Mina barn duschar el badar minst var tredje dag (4-7 år gamla). Den stora tjejen med jättelångt hår tvättar håret och får hårinpackning ett par gånger i veckan (minst, faktiskt).
  3. Medlem sedan
    Mar 2009
    #22
    En eller två gånger i veckan. Samma som jag ungefär. Och vi stinker inte. Jag är fast övertygad om att det inte är nyttigt för kroppen och håret att tvättas för ofta, och har man väl börjat så vänjer sig kroppen vid det och man hamnar i en ond cirkel.
    Självklart ska man tvätta sig om man smutsat ner sig eller svettats massa...men annars så räcker det gott.
  4. 22
    En eller två gånger i veckan. Samma som jag ungefär. Och vi stinker inte. Jag är fast övertygad om att det inte är nyttigt för kroppen och håret att tvättas för ofta, och har man väl börjat så vänjer sig kroppen vid det och man hamnar i en ond cirkel.
    Självklart ska man tvätta sig om man smutsat ner sig eller svettats massa...men annars så räcker det gott.
  5. Medlem sedan
    Nov 2005
    #23
    Låter som min bonusdotter, hon är 10 o väldigt svår att få in i duschen - o sen lika svår att få ut

    Hon har gympa 2 ggr i veckan nu, som tur är, men de veckorna hon är hos oss blir det max 2 ggr, oftast 1 gång men då blir det alltså 3 ggr i veckan inkl gympan o det är väl OKEJ, men en gång till skulle ju inte skada...
  6. 23
    Låter som min bonusdotter, hon är 10 o väldigt svår att få in i duschen - o sen lika svår att få ut

    Hon har gympa 2 ggr i veckan nu, som tur är, men de veckorna hon är hos oss blir det max 2 ggr, oftast 1 gång men då blir det alltså 3 ggr i veckan inkl gympan o det är väl OKEJ, men en gång till skulle ju inte skada...
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande trådar

  1. Hur ofta duschar/badar
    By annicaswe in forum _05 Höstbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-04-18, 10:03
  2. Hur ofta duschar ni då?
    By Guinan in forum Ordet är fritt
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2008-11-14, 18:53
  3. Duschar era 5-åringar själva??
    By Sunken in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-07-07, 09:26
  4. Hur ofta badar / duschar era?
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-06, 20:21
  5. Hur ofta duschar/badar ni era?
    By H in forum _03 Sommarbarn
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2005-12-14, 21:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar