kostnad för att inreda vind
Hem & fritid
  1. trångbodd
    #1

    kostnad för att inreda vind

    Om man lejar bort allt- vad kan det kostar i runda slangar för att inreda en vind på 25 kvadrat- inget nytt fönster, däremot ska el dras in. Någon som har gjort det?
  2. 1
    kostnad för att inreda vind Om man lejar bort allt- vad kan det kostar i runda slangar för att inreda en vind på 25 kvadrat- inget nytt fönster, däremot ska el dras in. Någon som har gjort det?
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Beror ju lite på hur det ser ut idag, behöver det isoleras, sättas innertak, läggas golv osv? Samt vad det ska bli för typ av rum.
  4. 2
    Beror ju lite på hur det ser ut idag, behöver det isoleras, sättas innertak, läggas golv osv? Samt vad det ska bli för typ av rum.
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Om ni ska ha sovrum på vinden måste ni troligtvis ha en toalett där. Jag skulle räkna med cirka 150 000 kronor.
  6. 3
    Om ni ska ha sovrum på vinden måste ni troligtvis ha en toalett där. Jag skulle räkna med cirka 150 000 kronor.
  7. Medlem sedan
    Dec 2003
    #4
    Vi har precis inrett våran vind men den är på 55 kvm och badrummet är inte klart. Våran vind var en rå vind, dvs ingen isoliering, inga innertak, ingenting.
    Nu har vi lejt bort vvs (ett par 1000:- eftersom badrummet inte påbörjats än), el ca 20-30 000:-(rot avdrag) och sen var vi lite slöa och lejde bort slip, spackling och grundmålning + även lite slutmålning (30000), rot på detta med. Sen tillkommer allt matrial så som isolering, gips, golv, reglar, skruv, spik, lister osv
  8. 4
    Vi har precis inrett våran vind men den är på 55 kvm och badrummet är inte klart. Våran vind var en rå vind, dvs ingen isoliering, inga innertak, ingenting.
    Nu har vi lejt bort vvs (ett par 1000:- eftersom badrummet inte påbörjats än), el ca 20-30 000:-(rot avdrag) och sen var vi lite slöa och lejde bort slip, spackling och grundmålning + även lite slutmålning (30000), rot på detta med. Sen tillkommer allt matrial så som isolering, gips, golv, reglar, skruv, spik, lister osv
  9. trångbodd
    #5
    Tack alla- det är en råvind. jag vill isolera, dra in el, Tv uttag och sen bygga in en del (ca 8-10 kv) som förvaringsutrymme, typ en storre klädkammare. Jag hade tänkt mig rummet som kontor/sällskapsrum/gästrum.
    Borde typ 100-150 tusen räcka för all material (inget exklusivt) och arbete eller är jag för optimistisk?
  10. 5
    Tack alla- det är en råvind. jag vill isolera, dra in el, Tv uttag och sen bygga in en del (ca 8-10 kv) som förvaringsutrymme, typ en storre klädkammare. Jag hade tänkt mig rummet som kontor/sällskapsrum/gästrum.
    Borde typ 100-150 tusen räcka för all material (inget exklusivt) och arbete eller är jag för optimistisk?
  11. trångbodd
    #6
    En fråga till- känner ni till några hemsidor med bilder om inredda vind?- gärna lite rustik el. gammaldags- huset är från 1929 och jag vill inte har det för modernt.
  12. 6
    En fråga till- känner ni till några hemsidor med bilder om inredda vind?- gärna lite rustik el. gammaldags- huset är från 1929 och jag vill inte har det för modernt.
  13. Medlem sedan
    Nov 2001
    #7
    Försöker tänka var jag läste det, men läste en artikel alldeles i dagarna om att inreda råvind, och då pratar man om minst 20.000 per kvm. Ska tänka efter ordenligt om jag kan komma på var det var.
  14. 7
    Försöker tänka var jag läste det, men läste en artikel alldeles i dagarna om att inreda råvind, och då pratar man om minst 20.000 per kvm. Ska tänka efter ordenligt om jag kan komma på var det var.
  15. Medlem sedan
    Jun 2002
    #8
    Varför det?
  16. 8
    Varför det?
  17. Medlem sedan
    Jun 2002
    #9
    Jag tror du är lite optimistisk om du vill leja bort jobbet. Vi ska göra detsamma och när vi frågat grannar som redan inrett vinden har det gått på ca 250.000 om allt är bortlejt och ca 150.000 för de som gjort mycket själva. I dessa 250 ingår det också 5 Veluxfönster och trappa så där kan du kanske dra av 50 papp om du inte behöver det. Å andra sidan är el redan draget och kvm ytan är mindre...
  18. 9
    Jag tror du är lite optimistisk om du vill leja bort jobbet. Vi ska göra detsamma och när vi frågat grannar som redan inrett vinden har det gått på ca 250.000 om allt är bortlejt och ca 150.000 för de som gjort mycket själva. I dessa 250 ingår det också 5 Veluxfönster och trappa så där kan du kanske dra av 50 papp om du inte behöver det. Å andra sidan är el redan draget och kvm ytan är mindre...
  19. Medlem sedan
    Jan 2005
    #10
    Va??? Varför skulle det kosta så mycket? Det låter ju helt horribelt mycket.
  20. 10
    Va??? Varför skulle det kosta så mycket? Det låter ju helt horribelt mycket.
  21. Medlem sedan
    Nov 2001
    #11
  22. Medlem sedan
    Aug 2006
    #12
    För att det finns någon byggregel kring det.
  23. 12
    För att det finns någon byggregel kring det.

Liknande trådar

  1. Kostnad inreda vind?
    By ejjvi in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-01-11, 21:33
  2. Inreda en oinredd vind
    By marie69a in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-30, 23:18
  3. Inreda vind?
    By Veronica in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-14, 19:17
  4. POP`s vind/vattentäta overall
    By V in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-04, 09:17
  5. Vind
    By achillea in forum Föräldraskap
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-11, 08:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar