Smittar magsjuka innan den bryter ut?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    Smittar magsjuka innan den bryter ut?

    Går kanske inte att svara ja eller nej rakt av på det iofs?
    Om du bara gör det du alltid har gjort, kommer du bara att få det du alltid har haft.
  2. 1
    Smittar magsjuka innan den bryter ut? Går kanske inte att svara ja eller nej rakt av på det iofs?
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2
    Nej, normalt sett inte. Borde stå mer infå på tex www.vårdguiden.se eller nåt
  4. 2
    Nej, normalt sett inte. Borde stå mer infå på tex www.vårdguiden.se eller nåt
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    Orkar inte analysera det så mycket. Fick bara höra nyss att kompisen som var här på middag igår blev magsjuk i natt .
  6. 3
    Orkar inte analysera det så mycket. Fick bara höra nyss att kompisen som var här på middag igår blev magsjuk i natt .
  7. Medlem sedan
    Jul 2002
    #4
    det brukar inte smitta innan symptomen kommer så du behöver nog inte oroa dig.
  8. 4
    det brukar inte smitta innan symptomen kommer så du behöver nog inte oroa dig.
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5
    Nej jag hoppas det. Jag brukar väldigt sällan bli magsjuk dessutom...*peppar, peppar*. Konstigt nog så drömde jag om magsjuka i natt. Det brukar jag aldrig göra, skumt!
  10. 5
    Nej jag hoppas det. Jag brukar väldigt sällan bli magsjuk dessutom...*peppar, peppar*. Konstigt nog så drömde jag om magsjuka i natt. Det brukar jag aldrig göra, skumt!
  11. Medlem sedan
    Dec 2005
    #6
    Har för mig att det gör det, ja.
  12. 6
    Har för mig att det gör det, ja.
  13. Medlem sedan
    Jan 2005
    #7
    Ja det är hemskt, har ju själv magsjuk sambo på övervåningen (hjälp!)

    min dotter har haft kompis här ibland som blivit magsjuka sen på natten och vi har klarat oss.. det har jag varit med om rätt mycket att jag varit nära någon som börjat ulka några timmar senare och ändå klarat mig

    de gånger jag får magsjuka har jag aldrig haft en susning om vartifrån det kommit
  14. 7
    Ja det är hemskt, har ju själv magsjuk sambo på övervåningen (hjälp!)

    min dotter har haft kompis här ibland som blivit magsjuka sen på natten och vi har klarat oss.. det har jag varit med om rätt mycket att jag varit nära någon som börjat ulka några timmar senare och ändå klarat mig

    de gånger jag får magsjuka har jag aldrig haft en susning om vartifrån det kommit
  15. mandelblomma
    #8
    nej magsjuka smittar inte innan man själv har det. Smittan sprids via aerosolerna i kräket eller avföringen och det måste in i munnen/ näsan för att ta sig in i kroppen *blä men så är det*
    Någon kan förvisso då vara lite dålig i magen men kanske knappt själv tänker på det och så dålig handhygien som så sprids till nästa person och på så sätt smittas denne utan att person a har förstått själv att han är magsjuk.
  16. 8
    nej magsjuka smittar inte innan man själv har det. Smittan sprids via aerosolerna i kräket eller avföringen och det måste in i munnen/ näsan för att ta sig in i kroppen *blä men så är det*
    Någon kan förvisso då vara lite dålig i magen men kanske knappt själv tänker på det och så dålig handhygien som så sprids till nästa person och på så sätt smittas denne utan att person a har förstått själv att han är magsjuk.
  17. Medlem sedan
    Nov 2002
    #9
    Tack för alla svar!
  18. 9
    Tack för alla svar!

Liknande trådar

  1. smittar magsjuka innan kräkning??
    By Smirran in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-02-15, 22:19
  2. Hur smittar magsjuka?
    By Jolie in forum _0806 Junibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-12-10, 18:35
  3. Smittar magsjuka innan det har brytit ut
    By Värmlänningen in forum Småbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-11, 11:52
  4. Hur smittar magsjuka -el när?
    By smark in forum Ordet är fritt
    Svar: 59
    Senaste inlägg: 2007-03-01, 22:34
  5. *ot* hur smittar magsjuka?
    By Klickann in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-01, 11:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar