Autism
_0602 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Autism

    Den här gruppen verkar föra en ganska tynande tillvaro, men jag skriver ändå...

    För en månad sedan fick vår dotter diagnosen autism. Många reagerar med att beklaga oss, och det är klart - vem av oss hade aktivt valt ett barn med ett funktionshinder, när vi satt här och skrev första gången? Men, hon är fortfarande vår ljuvliga unge som skänker oss otroligt mycket mer glädje än bekymmer.

    Jag har en blogg om det här, där jag berättar om vårt liv och mina tankar.

    http://cariad.blogg.se/

    Framsteg för oss, är när hon svarar på en fråga. När hon kan uttrycka något hon känner. När hon följer en instruktion. Sådant som man tar för givet att en femåring skall kunna. Om ni blir irriterade på era ungar, om de frågar saker hela tiden eller tjatar på er, så föreställ er en annan sits. Tänk er en unge som aldrig någonsin har frågat "varför". Aldrig har sagt "Mamma, vet du vad?".

    Men, som ändå kryper tätt intill och kan viska "Jag älskar dig!"
  2. 1
    Autism Den här gruppen verkar föra en ganska tynande tillvaro, men jag skriver ändå...

    För en månad sedan fick vår dotter diagnosen autism. Många reagerar med att beklaga oss, och det är klart - vem av oss hade aktivt valt ett barn med ett funktionshinder, när vi satt här och skrev första gången? Men, hon är fortfarande vår ljuvliga unge som skänker oss otroligt mycket mer glädje än bekymmer.

    Jag har en blogg om det här, där jag berättar om vårt liv och mina tankar.

    http://cariad.blogg.se/

    Framsteg för oss, är när hon svarar på en fråga. När hon kan uttrycka något hon känner. När hon följer en instruktion. Sådant som man tar för givet att en femåring skall kunna. Om ni blir irriterade på era ungar, om de frågar saker hela tiden eller tjatar på er, så föreställ er en annan sits. Tänk er en unge som aldrig någonsin har frågat "varför". Aldrig har sagt "Mamma, vet du vad?".

    Men, som ändå kryper tätt intill och kan viska "Jag älskar dig!"
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2
    Visst älskar man sina ungar vad som än händer!
    Men det var en tankeställare det där om tjatet, kan bli galen på Lilys tjat men att aldrig få höra tjat är förmodligen mkt värre..Men så gulligt att hon kan uttrycka sina känslor iallafall!
  4. 2
    Visst älskar man sina ungar vad som än händer!
    Men det var en tankeställare det där om tjatet, kan bli galen på Lilys tjat men att aldrig få höra tjat är förmodligen mkt värre..Men så gulligt att hon kan uttrycka sina känslor iallafall!

Liknande trådar

  1. Autism?
    By pcalma in forum Autismspektrum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-02-15, 13:24
  2. Autism?
    By Nyponrosen in forum Autismspektrum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-08-28, 11:13
  3. Autism på IV?
    By anonymt namn in forum Autismspektrum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-22, 13:46
  4. Autism.......
    By anonym idag in forum Autismspektrum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-16, 19:54
  5. ivf och autism?
    By Björnens mamma in forum Autismspektrum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-20, 20:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar