Julklappar?
_98 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Dec 1998
    #1

    Julklappar?

    Det är illa när barnen inte ens själva kan hitta på en önskelista... hur ska man då kunna handla vettiga julklappar?!

    Antingen så börjar de bli väldigt stora, eller så har de redan allt de behöver. Knepigt det där.

    Vad önskar sig era 98r?

    //M
  2. 1
    Julklappar? Det är illa när barnen inte ens själva kan hitta på en önskelista... hur ska man då kunna handla vettiga julklappar?!

    Antingen så börjar de bli väldigt stora, eller så har de redan allt de behöver. Knepigt det där.

    Vad önskar sig era 98r?

    //M
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2

    Dubbelt upp här

    eftersom Tobias först ska fylla år, vilket han gör på söndag. Är väl sist ut här på sidan?
    Då får han mest kläder och en morgonrock. Han fick en dator förra året och har fått veta redan innan att det inte blir så kul i år. Jag köpte en grej i London med. Ska vara ett UFO som man kan få att flyga runt kroppen. Vi har ju inte haft upp den så jag vet inte hur den fungerar, men det såg (såklart) urcoolt när de demonstrerade.
    Har ingen aning om vad det blir till jul. Vi har lite smått pratat om en mobil, eftersom han inte haft någon hittills. Han fick en begagnad av sin faster för något år sedan, men den var inte så bra. Vet dock inte om jag egentligen tycker att han behöver någon.

    Har alla andra 12-13-åringar mobil?

    Kanske får jag något bra tips av något annat svar.
  4. 2
    Dubbelt upp här eftersom Tobias först ska fylla år, vilket han gör på söndag. Är väl sist ut här på sidan?
    Då får han mest kläder och en morgonrock. Han fick en dator förra året och har fått veta redan innan att det inte blir så kul i år. Jag köpte en grej i London med. Ska vara ett UFO som man kan få att flyga runt kroppen. Vi har ju inte haft upp den så jag vet inte hur den fungerar, men det såg (såklart) urcoolt när de demonstrerade.
    Har ingen aning om vad det blir till jul. Vi har lite smått pratat om en mobil, eftersom han inte haft någon hittills. Han fick en begagnad av sin faster för något år sedan, men den var inte så bra. Vet dock inte om jag egentligen tycker att han behöver någon.

    Har alla andra 12-13-åringar mobil?

    Kanske får jag något bra tips av något annat svar.
  5. Annam.4
    #3
    Ja, det är svårt! Pengar står högt på sonens önskelista, men det tycker jag är trist att ge honom, det får han från far- o morföräldrar
    Han önskar sig bra lurar till sin mp3, ny armbandsklocka och slalomglasögon. Tre bra saker, tycker jag, som nog kommer att uppfyllas. Sen får han lite "bra-ha-saker", tex kläder, skärp, varma handskar. Känns ändå som att han har kommit till åldern då han blir glad över bra saker som han behöver, och inte bara "leksaker", skönt tycker jag!!
  6. 3
    Ja, det är svårt! Pengar står högt på sonens önskelista, men det tycker jag är trist att ge honom, det får han från far- o morföräldrar
    Han önskar sig bra lurar till sin mp3, ny armbandsklocka och slalomglasögon. Tre bra saker, tycker jag, som nog kommer att uppfyllas. Sen får han lite "bra-ha-saker", tex kläder, skärp, varma handskar. Känns ändå som att han har kommit till åldern då han blir glad över bra saker som han behöver, och inte bara "leksaker", skönt tycker jag!!
  7. Medlem sedan
    Aug 1999
    #4
    Matilda önskar sig endast pengar, för att kunna åka på ridläger nästa sommar!
  8. 4
    Matilda önskar sig endast pengar, för att kunna åka på ridläger nästa sommar!
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5
    nja, alla Alexanders kompisar har nog mobil. Han går på skola i stan + tar sig till sina träningar med buss så jag tycker att mobilen är bra. Tyvärr är han inte så duktig med att ha den på som jag skulle vilja
  10. 5
    nja, alla Alexanders kompisar har nog mobil. Han går på skola i stan + tar sig till sina träningar med buss så jag tycker att mobilen är bra. Tyvärr är han inte så duktig med att ha den på som jag skulle vilja
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6
    Pengar. Skittråkigt tycker jag. Sen vill han ha nya bandybyxor men de vill han inte att vi ska köpa utan att han är med, och ett pennfodral då han har tappat bort sitt...
  12. 6
    Pengar. Skittråkigt tycker jag. Sen vill han ha nya bandybyxor men de vill han inte att vi ska köpa utan att han är med, och ett pennfodral då han har tappat bort sitt...
  13. Medlem sedan
    May 2001
    #7

    Efter jul svar

    Här önskades det bara kläder och det fick han, Tydligen lyckades jag med valet också (man vet ju aldrig) och han var mer än nöjd. Jag var lite rädd att han trots allt skulle bli besviken, när det bara var mjuka paket.
  14. 7
    Efter jul svar Här önskades det bara kläder och det fick han, Tydligen lyckades jag med valet också (man vet ju aldrig) och han var mer än nöjd. Jag var lite rädd att han trots allt skulle bli besviken, när det bara var mjuka paket.
  15. Medlem sedan
    May 2001
    #8

    Misstänker

    Att det skulle bli så här med Vi hittade ingen som vi trodde skulle bli accepterad i lagom pris, så vi avvaktar. Just när han tränar skulle jag vilja att han hade med sig, men då tycker han ändå bara att det är jobbigt att hålla reda på den (vi har en extra som de kan ta om de ska någonstans).
  16. 8
    Misstänker Att det skulle bli så här med Vi hittade ingen som vi trodde skulle bli accepterad i lagom pris, så vi avvaktar. Just när han tränar skulle jag vilja att han hade med sig, men då tycker han ändå bara att det är jobbigt att hålla reda på den (vi har en extra som de kan ta om de ska någonstans).

Liknande trådar

  1. Julklappar
    By jullängtan in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-09-23, 15:30
  2. Julklappar??????????
    By PiaD1978 in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-12-21, 09:07
  3. julklappar?
    By cogito in forum Medelålders 45+
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-12-20, 09:44
  4. Julklappar
    By Tigerlily in forum Ordet är fritt
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2008-12-18, 15:33
  5. Mer om julklappar
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-22, 22:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar