operation nr 3
Klumpfot
  1. Anonym
    #1

    operation nr 3

    Jag brukar läsa här inne ibland och har även gjort inlägg tidigare

    på forumet, men det verkar inte vara nån fart här...

    Och så är det väl, att när man har landat och inte känner sig orolig,

    så har man heller inte så mkt att skriva utan dagarna bara går....

    Nu har vi varit hos ortopeden och fått besked att våran tonåring behöver

    göra en tredje operation nu. Och antagligen den sista.

    Känns jobbigt för man hoppades slippa vara med om detta flera ggr!

    Känns som börja på ruta ett fast det ju inte är så, nu slipper vi åtminstone hålla

    på med skenor o så. Men gips ca 6-8 veckor efter blir det ju.

    Näe orkar inte. : (

    Hoppas ni andra har det bra! Och God Jul !!!
  2. 1
    operation nr 3 Jag brukar läsa här inne ibland och har även gjort inlägg tidigare

    på forumet, men det verkar inte vara nån fart här...

    Och så är det väl, att när man har landat och inte känner sig orolig,

    så har man heller inte så mkt att skriva utan dagarna bara går....

    Nu har vi varit hos ortopeden och fått besked att våran tonåring behöver

    göra en tredje operation nu. Och antagligen den sista.

    Känns jobbigt för man hoppades slippa vara med om detta flera ggr!

    Känns som börja på ruta ett fast det ju inte är så, nu slipper vi åtminstone hålla

    på med skenor o så. Men gips ca 6-8 veckor efter blir det ju.

    Näe orkar inte. : (

    Hoppas ni andra har det bra! Och God Jul !!!
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2
    Hej
    Förstår att det känns tungt man hoppas ju hela tiden på ett slut. att våra älskade ska slippa utstå mer...Vår klumpis till våren 8 år ska göra sin fjärde och största operation nästa år. Önskar att jag kunde ta den istället...
    Kram på er!
  4. 2
    Hej
    Förstår att det känns tungt man hoppas ju hela tiden på ett slut. att våra älskade ska slippa utstå mer...Vår klumpis till våren 8 år ska göra sin fjärde och största operation nästa år. Önskar att jag kunde ta den istället...
    Kram på er!
  5. Medlem sedan
    Jul 2007
    #3
    Hej, jag har en tjej som snart fyller fyra som föddes med klumpfötter. Hon har inte behövt göra någon operation förutom hälsenan då hon var bebis. Men eventuellt kan det bli aktuellt med en till hälsene operation nästa år till hösten för hennes fötter är stramare.

    Jag tänkte fråga vilka operationer ditt barn har gjort? Hur gammal är barnet?

    mvh hasiba
  6. 3
    Hej, jag har en tjej som snart fyller fyra som föddes med klumpfötter. Hon har inte behövt göra någon operation förutom hälsenan då hon var bebis. Men eventuellt kan det bli aktuellt med en till hälsene operation nästa år till hösten för hennes fötter är stramare.

    Jag tänkte fråga vilka operationer ditt barn har gjort? Hur gammal är barnet?

    mvh hasiba
  7. Anonym
    #4

    Hej alla..

    kul att se att några finns på forumet ; )

    Jo barnet har redan fyllt 15år så man trodde på nåt vis att man skulle

    slippa flera operationer...fast samtidigt har de hela tiden sagt att den kan

    bli en till och det såg ju inte helt bra ut förra gången vi var hos ortopeden heller..

    Men ändå, man stänger av, vill inte detta ju!

    Jaa jag är ju inget proffs att förklara vad läkarn gjort, men de har ju förlängt

    hälsenan ett par gånger och så har de justerat foten så den ska se finare ut, rakare.. de har alltså "sågat" i skelletet o så han fick 2 st skruvar fast i skelettet, så foten skulle få anna form tror jag..

    skruvarna togs senare bort..

    Nu är det prat om förlängning av hälsenan igen och ev något med annan sena,

    eller benjustering?

    Får fråga mer på inskrivningsamtalet.

    Skönt att kunna skriva av sig här : )

    Hoppas alla får en riktigt God Jul!!


    Hej, jag har en tjej som snart fyller fyra som föddes med klumpfötter. Hon har inte behövt göra någon operation förutom hälsenan då hon var bebis. Men eventuellt kan det bli aktuellt med en till hälsene operation nästa år till hösten för hennes fötter är stramare.

    Jag tänkte fråga vilka operationer ditt barn har gjort? Hur gammal är barnet?

    mvh hasiba
  8. 4
    Hej alla.. kul att se att några finns på forumet ; )

    Jo barnet har redan fyllt 15år så man trodde på nåt vis att man skulle

    slippa flera operationer...fast samtidigt har de hela tiden sagt att den kan

    bli en till och det såg ju inte helt bra ut förra gången vi var hos ortopeden heller..

    Men ändå, man stänger av, vill inte detta ju!

    Jaa jag är ju inget proffs att förklara vad läkarn gjort, men de har ju förlängt

    hälsenan ett par gånger och så har de justerat foten så den ska se finare ut, rakare.. de har alltså "sågat" i skelletet o så han fick 2 st skruvar fast i skelettet, så foten skulle få anna form tror jag..

    skruvarna togs senare bort..

    Nu är det prat om förlängning av hälsenan igen och ev något med annan sena,

    eller benjustering?

    Får fråga mer på inskrivningsamtalet.

    Skönt att kunna skriva av sig här : )

    Hoppas alla får en riktigt God Jul!!


    Hej, jag har en tjej som snart fyller fyra som föddes med klumpfötter. Hon har inte behövt göra någon operation förutom hälsenan då hon var bebis. Men eventuellt kan det bli aktuellt med en till hälsene operation nästa år till hösten för hennes fötter är stramare.

    Jag tänkte fråga vilka operationer ditt barn har gjort? Hur gammal är barnet?

    mvh hasiba
  9. Medlem sedan
    Jul 2007
    #5
    Tack för ditt svar. Hur gammal var ditt barn vid första operationen, då menar jag inte den som dom flesta får göra som bebisar utan efter det?

    Och hur är det med vaderna, är dom smalare? Sedan tänkte jag fråga om fötterna hos ditt barn är stelare efter alla operationer, hur upplever han/hon det??

    Ursäkta att jag frågar så mycket med du har ett äldre barn och har gått igenom mycket, det är derför jag undrar hur det har gått för er, hoppas att det går bra...tacksam för svar....

    mvh
  10. 5
    Tack för ditt svar. Hur gammal var ditt barn vid första operationen, då menar jag inte den som dom flesta får göra som bebisar utan efter det?

    Och hur är det med vaderna, är dom smalare? Sedan tänkte jag fråga om fötterna hos ditt barn är stelare efter alla operationer, hur upplever han/hon det??

    Ursäkta att jag frågar så mycket med du har ett äldre barn och har gått igenom mycket, det är derför jag undrar hur det har gått för er, hoppas att det går bra...tacksam för svar....

    mvh
  11. Anonym
    #6

    Grabben var..

    Ca 9 månader vid den första operationen.

    De trodde först att det skulle räcka med gips, så vi fick åka

    in och gipsa om benen en gång i veckan ända upp till 8månaders ålder,

    sedan blev vi skickade till annat sjukhus där de genast sa att operation var ett

    måste. Denna tid var jobbig då man bara kunde bada honom på sjukhuset.

    Den andra operationen blev då han gick i andra klass.

    Så det var några år sedan. Nu ska den tredje bli av när han är 15 och det efter

    att jag själv ringt till ortopeden eftersom vi inte blev kallade på 3 år!!

    Hur som helst har det gått ganska bra, fast han vägrar gymnastik då han säger

    att det gör ont, men jag tror att han liksom jag inte gillar gympa!

    Det benet som haft gips är mkt smalare än det andra och kommer alltid att

    vara så enligt läkarna. Det hänger ihop med gipstiden och operationen.

    Han har aldrig sagt att han upplever foten som stelare, men jag själv tycker

    att det känns stelar än det andra.

    Och det är väl därför han har ont och går lite på sidan..

    Läkaren räknar med att det är sista operationen och det har väl med att

    göra att man ju slutar att växa och då ska väl inga förändringar ske om man

    inte ramlar eller så då förstås!

    Tiden går och man glömmer allt läkarn sagt men det ska bli såå skönt när det

    är över, för jag mår redan dåligt av att ha detta i huvudet! Som nån sa:

    jag opererar hellre mig själv om han skulle slippa : (..

    Annars har vi det bra : )



    Tack för ditt svar. Hur gammal var ditt barn vid första operationen, då menar jag inte den som dom flesta får göra som bebisar utan efter det?

    Och hur är det med vaderna, är dom smalare? Sedan tänkte jag fråga om fötterna hos ditt barn är stelare efter alla operationer, hur upplever han/hon det??

    Ursäkta att jag frågar så mycket med du har ett äldre barn och har gått igenom mycket, det är derför jag undrar hur det har gått för er, hoppas att det går bra...tacksam för svar....

    mvh
  12. 6
    Grabben var.. Ca 9 månader vid den första operationen.

    De trodde först att det skulle räcka med gips, så vi fick åka

    in och gipsa om benen en gång i veckan ända upp till 8månaders ålder,

    sedan blev vi skickade till annat sjukhus där de genast sa att operation var ett

    måste. Denna tid var jobbig då man bara kunde bada honom på sjukhuset.

    Den andra operationen blev då han gick i andra klass.

    Så det var några år sedan. Nu ska den tredje bli av när han är 15 och det efter

    att jag själv ringt till ortopeden eftersom vi inte blev kallade på 3 år!!

    Hur som helst har det gått ganska bra, fast han vägrar gymnastik då han säger

    att det gör ont, men jag tror att han liksom jag inte gillar gympa!

    Det benet som haft gips är mkt smalare än det andra och kommer alltid att

    vara så enligt läkarna. Det hänger ihop med gipstiden och operationen.

    Han har aldrig sagt att han upplever foten som stelare, men jag själv tycker

    att det känns stelar än det andra.

    Och det är väl därför han har ont och går lite på sidan..

    Läkaren räknar med att det är sista operationen och det har väl med att

    göra att man ju slutar att växa och då ska väl inga förändringar ske om man

    inte ramlar eller så då förstås!

    Tiden går och man glömmer allt läkarn sagt men det ska bli såå skönt när det

    är över, för jag mår redan dåligt av att ha detta i huvudet! Som nån sa:

    jag opererar hellre mig själv om han skulle slippa : (..

    Annars har vi det bra : )



    Tack för ditt svar. Hur gammal var ditt barn vid första operationen, då menar jag inte den som dom flesta får göra som bebisar utan efter det?

    Och hur är det med vaderna, är dom smalare? Sedan tänkte jag fråga om fötterna hos ditt barn är stelare efter alla operationer, hur upplever han/hon det??

    Ursäkta att jag frågar så mycket med du har ett äldre barn och har gått igenom mycket, det är derför jag undrar hur det har gått för er, hoppas att det går bra...tacksam för svar....

    mvh
  13. Medlem sedan
    Jul 2007
    #7
    Hej..

    Tack för ditt svar, så din pojke fick ha gips upp till 8 månader. Nu för tiden så behöver dom inte ha gips så länge utan skenor istället, men behandlingen har väl gått framåt sen dess också.

    Min man är 27 och han föddes med klumpfötter, vi kommer från Bosnien och på den tiden så visste man inte riktigt så mycket om hur man skulle behandla klumpfot, så han har gått igenom flera operationer och gipsningar. Idag är hans fötter ganska så stela, vaderna är smalare än normalt och han får dagligen ont i fötterna, ex när han stiger upp på morgon då kan han känna av fötterna tills dom liksom har blivit lite varma då blir det bättre. Ibland om han har sprungit och anstängt fötterna lite extra så kan han nästan halta dagen efter.

    Han ni någon i familjen som också föddes med klumpfot eller? Har din pojke klumpfot på ett ben bara eftersom du skrev att det benet som haft gips är smalare?

    Du skriver att han inte gärna är med på gymnastiken, kan det bero på att han kanske också får ont när han springer och så?

    Den andra operationen som han gjorde i andra klass var det för att fötterna började peka inåt eller att hälsenan stramade?

    Ursäkta jag har tusentalas frågor, man vill veta så mycket som möjligt och få höra från flera olika håll hur det har gått med olika operationer och behandlingar. Som du sa man skulle gärna ta deras plats om man kunde. Föresten hade din pojke några slags skenor eller någonting efter att gipsningen var avslutad??


    ha det så bra och tach för alla dina svar....
  14. 7
    Hej..

    Tack för ditt svar, så din pojke fick ha gips upp till 8 månader. Nu för tiden så behöver dom inte ha gips så länge utan skenor istället, men behandlingen har väl gått framåt sen dess också.

    Min man är 27 och han föddes med klumpfötter, vi kommer från Bosnien och på den tiden så visste man inte riktigt så mycket om hur man skulle behandla klumpfot, så han har gått igenom flera operationer och gipsningar. Idag är hans fötter ganska så stela, vaderna är smalare än normalt och han får dagligen ont i fötterna, ex när han stiger upp på morgon då kan han känna av fötterna tills dom liksom har blivit lite varma då blir det bättre. Ibland om han har sprungit och anstängt fötterna lite extra så kan han nästan halta dagen efter.

    Han ni någon i familjen som också föddes med klumpfot eller? Har din pojke klumpfot på ett ben bara eftersom du skrev att det benet som haft gips är smalare?

    Du skriver att han inte gärna är med på gymnastiken, kan det bero på att han kanske också får ont när han springer och så?

    Den andra operationen som han gjorde i andra klass var det för att fötterna började peka inåt eller att hälsenan stramade?

    Ursäkta jag har tusentalas frågor, man vill veta så mycket som möjligt och få höra från flera olika håll hur det har gått med olika operationer och behandlingar. Som du sa man skulle gärna ta deras plats om man kunde. Föresten hade din pojke några slags skenor eller någonting efter att gipsningen var avslutad??


    ha det så bra och tach för alla dina svar....
  15. Anonym
    #8
    jo jag känner igen det onda du skriver om !

    Alltså min grabb kan också ha ont på morgonen och även på kvällen då han ju ansträngt foten hela dagen.
    Han har haft tur och hade bara högersidig klumpfot!

    Japp, efter han hade gips de första månaderna så hade vi en lång o jobbig period med skenor efter det. Jag skriver skenor, eftersom han ju växte och alltså fick göra nya skenor efter rätt längd på benen. Kommer också ihåg att han inte tålde gipset och blev varig på benet och kliade o gjorde ont.. ja usch. läkarn trodde dock att det berodde på strumpan han hade innanför skenan, men det tror absolut inte jag!

    Du har rätt andra operationen gjordes för att foten började peka inåt, liksom nu och detta beror ju på att hälsenan blir för kort om jag förståt rätt.

    Den ska alltså förlängas igen och eftersom han väl inte växer så mkt mer så räknar man väl med att detta blir den sista operationen!

    Vill tillägga att när han var liten så trodde läkaren att foten skulle rätta till sig - att operation kanske inte behövdes - därav blev gipsningen.

    Tyvärr kan man ju säga idag, för vad skönt om vi hade sluppit den perioden!!! jaa...gud så skönt det hade varit!!

    Jo jusst ja, du undrade över ärftlighet och det gjorde läkaren också kommer jag ihåg!
    Men vi har inte på någon sida hört talas om att någon skulle haft problem med sina fötter!

    En sak som jag blitt fundersam över är att idag kan man få reda på genom ultraljuden om barnet har klumpfötter - det fick aldrig jag veta utan det fick jag se först vid födseln. Kanske var det så att han låg så att de inte kunde se detta??

    Ha det bra ni också och fråga på bara : )
  16. 8
    jo jag känner igen det onda du skriver om !

    Alltså min grabb kan också ha ont på morgonen och även på kvällen då han ju ansträngt foten hela dagen.
    Han har haft tur och hade bara högersidig klumpfot!

    Japp, efter han hade gips de första månaderna så hade vi en lång o jobbig period med skenor efter det. Jag skriver skenor, eftersom han ju växte och alltså fick göra nya skenor efter rätt längd på benen. Kommer också ihåg att han inte tålde gipset och blev varig på benet och kliade o gjorde ont.. ja usch. läkarn trodde dock att det berodde på strumpan han hade innanför skenan, men det tror absolut inte jag!

    Du har rätt andra operationen gjordes för att foten började peka inåt, liksom nu och detta beror ju på att hälsenan blir för kort om jag förståt rätt.

    Den ska alltså förlängas igen och eftersom han väl inte växer så mkt mer så räknar man väl med att detta blir den sista operationen!

    Vill tillägga att när han var liten så trodde läkaren att foten skulle rätta till sig - att operation kanske inte behövdes - därav blev gipsningen.

    Tyvärr kan man ju säga idag, för vad skönt om vi hade sluppit den perioden!!! jaa...gud så skönt det hade varit!!

    Jo jusst ja, du undrade över ärftlighet och det gjorde läkaren också kommer jag ihåg!
    Men vi har inte på någon sida hört talas om att någon skulle haft problem med sina fötter!

    En sak som jag blitt fundersam över är att idag kan man få reda på genom ultraljuden om barnet har klumpfötter - det fick aldrig jag veta utan det fick jag se först vid födseln. Kanske var det så att han låg så att de inte kunde se detta??

    Ha det bra ni också och fråga på bara : )
  17. Medlem sedan
    Jul 2007
    #9
    Hej

    Ja idag kan man tydligen se sånt på ultraljudet men jag tror att dom missar det ibland ändå, för när jag var gravid med min dotter så såg dom inte heller något, utan vi fick reda på det då hon föddes, men så fort vi såg fötterna så visste vi att det var klumpfot eftersom min man är född med det.

    Men jag måste säga att det har gått jätte bra för oss, aldrig några problem med gipsen, eller skenorna och så. Men då hon blev lite större jag tror inte hon hade riktigt hunit fylla två så slutade vi med skenorna då hon sov så dåligt och ville inte ha dom.

    Hur länge hade din pojke skenor innan han slutade att använda dom helt?

    Det är så svårt det här med operationer, jag är övertygad om, min man också att operationer gör fötterna stelare, alltså större operationer då man går in i benen också, hur vat man att man gör rätt??

    Min flicka kommer eventuellt att till nästa höst behöva att göra hälsenan för hennes fötter är lite stramare och jag är väldigt nervös för det, hur förklarar man det för en fyraåring att hon ska opereras, för hon fattar inte idag att det är någonting konstigt med hennes fötter, hon vet att hon går till doktorn på kontroll och så men hon fattar ändå inte.

    Har ni föresten gjort någon slags massage på din pojkes onda fot eller så, vi brukar massera flickans fötter varje kväll ca tio minuter en kvart på eget intiativt, då vi sträcker försiktigt på foten och försöker att töja på hälsenan.

    Jag är gravid med vårt andra barn, och ska ha bebisen om ca två veckor, vi har varit på ultrljud och då har dom tittat och kunde inte se att det var något fel, har varit en gång till då jag var i v 32 och då kunde dom inte heller se på den ena foten att det var något men den andra foten ville bebisen inte visa, den låg på nått sätt så att vi inte kunde se foten, typiskt=) så det ska bli spännande och se hur det blir med det här barnet om det föda med klumpfot eller inte, men den här gången kommer man åtminstonde att va mera beredd på det om det skulle va så.

    Hur är det på sko storleken på din pojke, jag har hört att då man föds med klumpfot på ena foten så brukar den foten vara lite kortare, ibland benet också??

    Oj nu skrev jag väldigt mycket, hoppas att du orkar läsa.=)

    ha det så bra i vinterkylan så hörs vi igen....
  18. 9
    Hej

    Ja idag kan man tydligen se sånt på ultraljudet men jag tror att dom missar det ibland ändå, för när jag var gravid med min dotter så såg dom inte heller något, utan vi fick reda på det då hon föddes, men så fort vi såg fötterna så visste vi att det var klumpfot eftersom min man är född med det.

    Men jag måste säga att det har gått jätte bra för oss, aldrig några problem med gipsen, eller skenorna och så. Men då hon blev lite större jag tror inte hon hade riktigt hunit fylla två så slutade vi med skenorna då hon sov så dåligt och ville inte ha dom.

    Hur länge hade din pojke skenor innan han slutade att använda dom helt?

    Det är så svårt det här med operationer, jag är övertygad om, min man också att operationer gör fötterna stelare, alltså större operationer då man går in i benen också, hur vat man att man gör rätt??

    Min flicka kommer eventuellt att till nästa höst behöva att göra hälsenan för hennes fötter är lite stramare och jag är väldigt nervös för det, hur förklarar man det för en fyraåring att hon ska opereras, för hon fattar inte idag att det är någonting konstigt med hennes fötter, hon vet att hon går till doktorn på kontroll och så men hon fattar ändå inte.

    Har ni föresten gjort någon slags massage på din pojkes onda fot eller så, vi brukar massera flickans fötter varje kväll ca tio minuter en kvart på eget intiativt, då vi sträcker försiktigt på foten och försöker att töja på hälsenan.

    Jag är gravid med vårt andra barn, och ska ha bebisen om ca två veckor, vi har varit på ultrljud och då har dom tittat och kunde inte se att det var något fel, har varit en gång till då jag var i v 32 och då kunde dom inte heller se på den ena foten att det var något men den andra foten ville bebisen inte visa, den låg på nått sätt så att vi inte kunde se foten, typiskt=) så det ska bli spännande och se hur det blir med det här barnet om det föda med klumpfot eller inte, men den här gången kommer man åtminstonde att va mera beredd på det om det skulle va så.

    Hur är det på sko storleken på din pojke, jag har hört att då man föds med klumpfot på ena foten så brukar den foten vara lite kortare, ibland benet också??

    Oj nu skrev jag väldigt mycket, hoppas att du orkar läsa.=)

    ha det så bra i vinterkylan så hörs vi igen....
  19. Anonym
    #10
    Jag kommer inte faktiskt ihåg hur gammal grabben var när han slutade med skenorna, men jag tror att
    han kan ha varit runt 3år..tänk att man ändå glömmer sådant ; )

    Ja du..jag tänker lite likadant, ska denna operation vara nödvändig?
    Men jag ser ju att han går illa och det blir ju bara värre utan operation, så man har ju inget alternativ!

    Det är inte lätt att berätta för barnen men man måste ju även det...Min grabb vill inte heller fast han är så stor!
    Du får berätta att läkaren måste göra operationen för att hon inte ska få ondare i foten när hon går.
    Säg att hon får sova under tiden och sedan får hon medicin om hon då har ont.

    Dom tar detta bättre än oss föräldrar tror jag ; )

    Åh vad roligt en liten baby : ) Vill ha tillbaka den tiden ; )
    Jag tror absolut att allt går bra denna gången för er!!
    Oroa dig inte!

    Vårat andra barn klarde sig- inga bekymmer med något : ) Skönt! Men man skulle ändå veta vad det handlade om - om det skulle hänt igen : )

    Grabben har olika skostorlekar egentligen - 2 ibland var det t.o.m 3 storlekar som skillde.
    Nu är han så stor så han har vägrat dem skorna så vi har köpt vanliga från affären de senaste gångerna faktiskt och det har gått bra
  20. 10
    Jag kommer inte faktiskt ihåg hur gammal grabben var när han slutade med skenorna, men jag tror att
    han kan ha varit runt 3år..tänk att man ändå glömmer sådant ; )

    Ja du..jag tänker lite likadant, ska denna operation vara nödvändig?
    Men jag ser ju att han går illa och det blir ju bara värre utan operation, så man har ju inget alternativ!

    Det är inte lätt att berätta för barnen men man måste ju även det...Min grabb vill inte heller fast han är så stor!
    Du får berätta att läkaren måste göra operationen för att hon inte ska få ondare i foten när hon går.
    Säg att hon får sova under tiden och sedan får hon medicin om hon då har ont.

    Dom tar detta bättre än oss föräldrar tror jag ; )

    Åh vad roligt en liten baby : ) Vill ha tillbaka den tiden ; )
    Jag tror absolut att allt går bra denna gången för er!!
    Oroa dig inte!

    Vårat andra barn klarde sig- inga bekymmer med något : ) Skönt! Men man skulle ändå veta vad det handlade om - om det skulle hänt igen : )

    Grabben har olika skostorlekar egentligen - 2 ibland var det t.o.m 3 storlekar som skillde.
    Nu är han så stor så han har vägrat dem skorna så vi har köpt vanliga från affären de senaste gångerna faktiskt och det har gått bra
  21. Anonym
    #11
    nä.. det förra blev skickat innnan jag blev kvar, så här kommer fortsättningen ; )

    Läkaren har faktiskt inte frågat om detta men det kommer väl bli att han måste ha inlägg åtminstone!

    Jusst ja.. och sedan har han tidigare gått på sjukgymnatik och även fått göra övningar hemma och detta kommer vi få börja med igen efter operationen sa läkaren.

    Annars så är våran grabb tyvärr en vägrare på att göra
    övningar hemma nu sådet bästa är ju att åka till sjukgymnaste hela tiden tror jag.
    Han ska bara " göra sen" vilket inte då blir av : (

    Det var trevligt att få prata av sig med dig, man känner sig ju ganska ensam med detta.
    Och ordet klumpfötter låter ju så illa. Folk tror ju att det inte finns nån fot , men det är ju fel..
    Bättre att kalla det "vridfötter" eller nåt ; )

    Ha det bra så länge !
  22. 11
    nä.. det förra blev skickat innnan jag blev kvar, så här kommer fortsättningen ; )

    Läkaren har faktiskt inte frågat om detta men det kommer väl bli att han måste ha inlägg åtminstone!

    Jusst ja.. och sedan har han tidigare gått på sjukgymnatik och även fått göra övningar hemma och detta kommer vi få börja med igen efter operationen sa läkaren.

    Annars så är våran grabb tyvärr en vägrare på att göra
    övningar hemma nu sådet bästa är ju att åka till sjukgymnaste hela tiden tror jag.
    Han ska bara " göra sen" vilket inte då blir av : (

    Det var trevligt att få prata av sig med dig, man känner sig ju ganska ensam med detta.
    Och ordet klumpfötter låter ju så illa. Folk tror ju att det inte finns nån fot , men det är ju fel..
    Bättre att kalla det "vridfötter" eller nåt ; )

    Ha det bra så länge !
  23. Medlem sedan
    Jul 2007
    #12
    Tack så jätte mycket för alla dina svar, det är kul att höra hur det har gått för dom som har lite äldre barn.

    Ja nu går jag bara och väntar på att bebisen ska komma, det kan komma vilken dag som hels nu, ska bli spännande och se hur fossingarna ser ut.

    När skulle din grabb göra operationen?? Du får jätte gärna skriva när allt är över och hur det har gått. Jag brukar gå in och läsa på den här sidan flera gånger i veckan och kolla om det är något nytt som folk skriver.

    Ha det så bra och gott nytt år...
  24. 12
    Tack så jätte mycket för alla dina svar, det är kul att höra hur det har gått för dom som har lite äldre barn.

    Ja nu går jag bara och väntar på att bebisen ska komma, det kan komma vilken dag som hels nu, ska bli spännande och se hur fossingarna ser ut.

    När skulle din grabb göra operationen?? Du får jätte gärna skriva när allt är över och hur det har gått. Jag brukar gå in och läsa på den här sidan flera gånger i veckan och kolla om det är något nytt som folk skriver.

    Ha det så bra och gott nytt år...
  25. Anonym
    #13

    Ja, Gott Nytt år!!

    Önskar jag dig också och även andra om det är nån som

    har läst här : )

    Jag kommer att skriva lite mer sedan när operationen är klar, den

    skulle bli först i mars trodde dem. De har ju flera före oss...

    Ha det jättebra nu och hoppas att ni haft en lika bra jul som oss!

    Och lycka till med den lille : )


    Tack så jätte mycket för alla dina svar, det är kul att höra hur det har gått för dom som har lite äldre barn.

    Ja nu går jag bara och väntar på att bebisen ska komma, det kan komma vilken dag som hels nu, ska bli spännande och se hur fossingarna ser ut.

    När skulle din grabb göra operationen?? Du får jätte gärna skriva när allt är över och hur det har gått. Jag brukar gå in och läsa på den här sidan flera gånger i veckan och kolla om det är något nytt som folk skriver.

    Ha det så bra och gott nytt år...
  26. 13
    Ja, Gott Nytt år!! Önskar jag dig också och även andra om det är nån som

    har läst här : )

    Jag kommer att skriva lite mer sedan när operationen är klar, den

    skulle bli först i mars trodde dem. De har ju flera före oss...

    Ha det jättebra nu och hoppas att ni haft en lika bra jul som oss!

    Och lycka till med den lille : )


    Tack så jätte mycket för alla dina svar, det är kul att höra hur det har gått för dom som har lite äldre barn.

    Ja nu går jag bara och väntar på att bebisen ska komma, det kan komma vilken dag som hels nu, ska bli spännande och se hur fossingarna ser ut.

    När skulle din grabb göra operationen?? Du får jätte gärna skriva när allt är över och hur det har gått. Jag brukar gå in och läsa på den här sidan flera gånger i veckan och kolla om det är något nytt som folk skriver.

    Ha det så bra och gott nytt år...
  27. Medlem sedan
    Dec 2010
    #14
    Det finns en nystartad hemsida för klumpfot, gå in där och bli medlem www.klumpis.se
  28. 14
    Det finns en nystartad hemsida för klumpfot, gå in där och bli medlem www.klumpis.se
  29. Medlem sedan
    Dec 2010
    #15
    klumpfothemsida www.klumpis.se
  30. 15
    klumpfothemsida www.klumpis.se
  31. Medlem sedan
    Dec 2010
    #16
    På de här sidan kan du prata med andra i samma situvation www.klumpis.se
  32. 16
    På de här sidan kan du prata med andra i samma situvation www.klumpis.se
  33. Medlem sedan
    Dec 2010
    #17
    Oj låter som ni går igenom något jätte jobbigt. Behöver du stöd finns vi här www.klumpis.se vi ses där kram
  34. 17
    Oj låter som ni går igenom något jätte jobbigt. Behöver du stöd finns vi här www.klumpis.se vi ses där kram
  35. Medlem sedan
    Dec 2010
    #18
    Klumpfot hemsida www.klumpis.se vi ses där...
  36. 18
    Klumpfot hemsida www.klumpis.se vi ses där...
  37. Medlem sedan
    Dec 2010
    #19
    dela gärna med dig av din resa eller träffa nya vänner i samma situvation.. www.klumpis.se
  38. 19
    dela gärna med dig av din resa eller träffa nya vänner i samma situvation.. www.klumpis.se
  39. Medlem sedan
    Dec 2010
    #20
    Nystartad hemsida för klumpfot www.klumpis.se
  40. 20
    Nystartad hemsida för klumpfot www.klumpis.se

Liknande trådar

  1. operation
    By Monica med 3 in forum _03 Vårbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-03-22, 20:37
  2. Operation vid EDS
    By cillan in forum Kropp & hälsa
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-27, 00:09
  3. Ny tid för operation
    By xinluo in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-15, 20:19
  4. Tid för operation
    By --mm-- in forum _0506 Junibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-08-24, 20:46
  5. EDS och operation.....
    By cillan in forum Övriga funktionshinder
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-20, 19:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar