Tappat första tanden!
_0608 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2004
    #1

    Tappat första tanden!

    Vet inte om någon ens läser här länge. Det är minst sagt glest mellan inläggen. Men jag måste säga att jag blev lite tagen på sängen när min lilla Lovisa tappade sin första tand idag! Alltså, hon är bara 4 år gammal. Visst har jag väl nämnt någon gång att barn tappar sina tänder och får nya men jag hade inte direkt haft tanken på att förbereda henne på det än. Nu ligger dock en guldpeng från tandfén i en skål bredvid sängen.
  2. 1
    Tappat första tanden! Vet inte om någon ens läser här länge. Det är minst sagt glest mellan inläggen. Men jag måste säga att jag blev lite tagen på sängen när min lilla Lovisa tappade sin första tand idag! Alltså, hon är bara 4 år gammal. Visst har jag väl nämnt någon gång att barn tappar sina tänder och får nya men jag hade inte direkt haft tanken på att förbereda henne på det än. Nu ligger dock en guldpeng från tandfén i en skål bredvid sängen.
  3. Medlem sedan
    Aug 2009
    #2
    Glest mellan inläggen och länge dröjer det innan man får svar... ;-) Men nu svarar jag iallafall!

    Jisses, det var tidigt! :-)
    Elise har fått dra ut båda framtänderna uppe för att hon har slagit i dem två gånger och de hängde på trekvarten. Hon är hur stolt som helst. "Jag ser ut som 7 år nu!" säger hon. Jublade när tandläkaren sa att tänderna måste dras ut. ;-)
  4. 2
    Glest mellan inläggen och länge dröjer det innan man får svar... ;-) Men nu svarar jag iallafall!

    Jisses, det var tidigt! :-)
    Elise har fått dra ut båda framtänderna uppe för att hon har slagit i dem två gånger och de hängde på trekvarten. Hon är hur stolt som helst. "Jag ser ut som 7 år nu!" säger hon. Jublade när tandläkaren sa att tänderna måste dras ut. ;-)
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3

    Oj!

    Vet inte om någon ens läser här länge. Det är minst sagt glest mellan inläggen. Men jag måste säga att jag blev lite tagen på sängen när min lilla Lovisa tappade sin första tand idag! Alltså, hon är bara 4 år gammal. Visst har jag väl nämnt någon gång att barn tappar sina tänder och får nya men jag hade inte direkt haft tanken på att förbereda henne på det än. Nu ligger dock en guldpeng från tandfén i en skål bredvid sängen.
    Vad kul för att hon tappat en tand. Min Maja längtar till den dagen hon får en liten glugg. Hon har i ett halvårs tid klämt och känt på tänderna och sagt "jag tror den här är lös"
  6. 3
    Oj!
    Vet inte om någon ens läser här länge. Det är minst sagt glest mellan inläggen. Men jag måste säga att jag blev lite tagen på sängen när min lilla Lovisa tappade sin första tand idag! Alltså, hon är bara 4 år gammal. Visst har jag väl nämnt någon gång att barn tappar sina tänder och får nya men jag hade inte direkt haft tanken på att förbereda henne på det än. Nu ligger dock en guldpeng från tandfén i en skål bredvid sängen.
    Vad kul för att hon tappat en tand. Min Maja längtar till den dagen hon får en liten glugg. Hon har i ett halvårs tid klämt och känt på tänderna och sagt "jag tror den här är lös"

Liknande trådar

  1. Ella har tappat första tanden!
    By - Carina - in forum _03 Vårbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-06, 10:45
  2. Tappat tanden!
    By - Carina - in forum _03 Vårbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-02, 18:35
  3. Nu har hon tappat 2:a tanden!
    By - Veronica - in forum _03 Vårbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-25, 15:01
  4. Tappat första tanden! :D
    By - Veronica - in forum _03 Vårbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-26, 11:38
  5. Tappat första tanden...
    By patricia76 in forum _01 Vårbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-07, 10:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar