Första vab-dagen för Lovis!
_0804 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2003
    #1

    Första vab-dagen för Lovis!

    Alltså! You gotta löööv Ur och Skur!!! Ett år på dagis och jag tror att Lovis har sin allra första sjukdag!!!

    Hon är lite förkyld och jag var på julfest i går så vi ligger i soffan och leker att vi ska sova
    -"Barnet, utbrister mamman, du har ingen pamas på dig!" sÅ GER HON MIG EN ADVENTSKALENDER ATT TA PÅ MIG OCH HJÄLPER MIG MED "ÄRMEN". oOPS, LIGGER I SOFFAN OCH SMYGSURFAR...
    Sen har hon berättat en saga och gett mig en puss. Hon har också berättat att pappa kommer hem sent, och att "Linas" kommer sen (vår matleverantör)!
    ~ Thea augusti -04 ~
    ~ Lovis april -08 ~

  2. 1
    Första vab-dagen för Lovis! Alltså! You gotta löööv Ur och Skur!!! Ett år på dagis och jag tror att Lovis har sin allra första sjukdag!!!

    Hon är lite förkyld och jag var på julfest i går så vi ligger i soffan och leker att vi ska sova
    -"Barnet, utbrister mamman, du har ingen pamas på dig!" sÅ GER HON MIG EN ADVENTSKALENDER ATT TA PÅ MIG OCH HJÄLPER MIG MED "ÄRMEN". oOPS, LIGGER I SOFFAN OCH SMYGSURFAR...
    Sen har hon berättat en saga och gett mig en puss. Hon har också berättat att pappa kommer hem sent, och att "Linas" kommer sen (vår matleverantör)!
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2

    Nu har vi sjungit:

    "JA må han leva" för barnet fyller år och jag har öppnat paket. "Mamma" berättade redan innan öppnandet att det var ett snöre med rosa, blått och guld! Om det var utseendet på paketet eller innehållet vet jag inte så noga...

    Jag vet att jag "alltid" säger det, men är inte 2,5 år en helt ljuvlig ålder?
    Nu blöder jag visst på benet, så jag måste få plåster...

    //A
    ~ Thea augusti -04 ~
    ~ Lovis april -08 ~

  4. 2
    Nu har vi sjungit: "JA må han leva" för barnet fyller år och jag har öppnat paket. "Mamma" berättade redan innan öppnandet att det var ett snöre med rosa, blått och guld! Om det var utseendet på paketet eller innehållet vet jag inte så noga...

    Jag vet att jag "alltid" säger det, men är inte 2,5 år en helt ljuvlig ålder?
    Nu blöder jag visst på benet, så jag måste få plåster...

    //A
  5. Medlem sedan
    Nov 2003
    #3

    Nej, Barnet!

    Nej Barnet! Inte plåster. HELLO KITTY-plåster! Det är viktigt!
    ~ Thea augusti -04 ~
    ~ Lovis april -08 ~

  6. 3
    Nej, Barnet! Nej Barnet! Inte plåster. HELLO KITTY-plåster! Det är viktigt!
  7. Medlem sedan
    Dec 2003
    #4
    Underbart! Är det så sällan kan man verkligen njuta av VAB-dagar


    Vad härlig hon är. Miss U!
  8. 4
    Underbart! Är det så sällan kan man verkligen njuta av VAB-dagar


    Vad härlig hon är. Miss U!
  9. Medlem sedan
    Aug 2003
    #5
    Oj det var inte illa. Fast kasper har nog bara varit hemma en dag på hela hösten han också.

    Däremot hade han en rejäl sväng i mars där han var borta 2-3 veckor och till slut fick kåvepenin och sen så hade han ju sin handledsfraktur i juni. Den senare hade väl dock kunnat uppträda lika väl i en Ur och Skur miljö misstänker jag
  10. 5
    Oj det var inte illa. Fast kasper har nog bara varit hemma en dag på hela hösten han också.

    Däremot hade han en rejäl sväng i mars där han var borta 2-3 veckor och till slut fick kåvepenin och sen så hade han ju sin handledsfraktur i juni. Den senare hade väl dock kunnat uppträda lika väl i en Ur och Skur miljö misstänker jag
  11. Medlem sedan
    Aug 2010
    #6
    ja visst är det en underbar ålder! skönt att ni hade första sjukdagen på ett helt år! Samuel höll sig rätt frisk i höstas, men förra våren gick ju kräksjukan på dagis och då kräktes Samuel minst en gång i veckan i SEX VECKOR.....helt sjukt, det var så himla jobbigt

    hoppas vi slipper det i år!
  12. 6
    ja visst är det en underbar ålder! skönt att ni hade första sjukdagen på ett helt år! Samuel höll sig rätt frisk i höstas, men förra våren gick ju kräksjukan på dagis och då kräktes Samuel minst en gång i veckan i SEX VECKOR.....helt sjukt, det var så himla jobbigt

    hoppas vi slipper det i år!

Liknande trådar

  1. Första dagen
    By *Es mamma* in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-04-05, 13:02
  2. Första dagen på ren kur..
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-09-06, 13:25
  3. Första dagen på hp!
    By Mamma_Lena in forum _0805 Majbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-03-16, 22:02
  4. Första dagen!!
    By Macadam in forum _0705 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-29, 08:12
  5. Första dagen... =)
    By justEmmie in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-15, 16:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar