Stryka pärlplattor?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Mar 2004
    #1

    Stryka pärlplattor?

    Det är alltid mannen som gör det i vårt hus, nu är han ju inte hemma och jag har fem alster att stryka. Jag har kommit så långt som strykjärn och bakplåtspapper, men strykjärnet har automatisk ånga... Hur gör jag då? Har försökt att ha på lägsta värmen för att undvika ångan men då händer inte mycket. Några pärlor började smälta lite men allt lossnade = en förstörd Kan jag helt enkelt tömma strykjärnet och höja värmen eller kan det blir förstört då? Alltså strykjärnet blir förstört av att köra torrt?
    S 030505 och M 050502
  2. 1
    Stryka pärlplattor? Det är alltid mannen som gör det i vårt hus, nu är han ju inte hemma och jag har fem alster att stryka. Jag har kommit så långt som strykjärn och bakplåtspapper, men strykjärnet har automatisk ånga... Hur gör jag då? Har försökt att ha på lägsta värmen för att undvika ångan men då händer inte mycket. Några pärlor började smälta lite men allt lossnade = en förstörd Kan jag helt enkelt tömma strykjärnet och höja värmen eller kan det blir förstört då? Alltså strykjärnet blir förstört av att köra torrt?
  3. Medlem sedan
    Aug 1999
    #2
    Det går att stryka pärlplattor även med ånga.

    Det går att köra strykjärnet utan vatten.

    Det brukar finnas en liten ratt att vrida på så stänger av ångan.

    Lycka till!
  4. 2
    Det går att stryka pärlplattor även med ånga.

    Det går att köra strykjärnet utan vatten.

    Det brukar finnas en liten ratt att vrida på så stänger av ångan.

    Lycka till!
  5. Medlem sedan
    Mar 2004
    #3
    Ok, tack! Nä, det finns ingen ratt... Skumt, det är mannen som stryker i vårt hus och köper strykjärn så jag har dålig koll på just den biten
  6. 3
    Ok, tack! Nä, det finns ingen ratt... Skumt, det är mannen som stryker i vårt hus och köper strykjärn så jag har dålig koll på just den biten
  7. Medlem sedan
    Aug 1999
    #4
    Här med!
    '
    Jag stryker bara om jag verkligen måste - och då är det pärlplattor och lusselinnen, typ.

    Mannen får styrka det mesta annat som behöver strykas!
  8. 4
    Här med!
    '
    Jag stryker bara om jag verkligen måste - och då är det pärlplattor och lusselinnen, typ.

    Mannen får styrka det mesta annat som behöver strykas!
  9. Medlem sedan
    Mar 2004
    #5
    Nja jag stryker väl mina egna skjortor, men ofta så kör jag med sånt som inte behöver strykas Mannen ser det som sin "egentid" när han kan tänka över dagen som kommer, då han stryker sin skjorta och sina byxor varje morgon...
  10. 5
    Nja jag stryker väl mina egna skjortor, men ofta så kör jag med sånt som inte behöver strykas Mannen ser det som sin "egentid" när han kan tänka över dagen som kommer, då han stryker sin skjorta och sina byxor varje morgon...

Liknande trådar

  1. Pärlplattor!
    By Annika m M&V in forum _05 Höstbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-26, 19:57
  2. Pärlplattor är kul!
    By ullet in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-02, 20:56
  3. Stryka pärlplattor?
    By Ansan m A&T in forum _03 Vårbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-10, 23:21
  4. Stryka pärlplattor? (ot)
    By Ansan m A&T in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-10, 22:15
  5. stryka på pärlplattor?
    By LillaHon in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-02, 07:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar