Idag har Kasper postat sina nappar
_0804 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Idag har Kasper postat sina nappar

    med destination Tomten. Han är inte helt säker på att det här är min allra bästa ide men det går ändå hyggligt än så länge.

    Nu är det bäst att tomten klämmer ur sig de där skridskorna som han så hett önskar sig och det ska jag säga att det har inte varit någon enkel match till en unge med strl 21-22 i skor

    Att vi postade napparna idag beror helt enkelt på att det nu är jullov och att vi inte vill sabba julafton med värsta nappabstinensen. Har era slutat än, hur gick det isf?

    Pontus minns jag att vi hade 3-4 griniga dagar men att nätterna gick superbra från start men alla barn är ju olika.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  2. 1
    Idag har Kasper postat sina nappar med destination Tomten. Han är inte helt säker på att det här är min allra bästa ide men det går ändå hyggligt än så länge.

    Nu är det bäst att tomten klämmer ur sig de där skridskorna som han så hett önskar sig och det ska jag säga att det har inte varit någon enkel match till en unge med strl 21-22 i skor

    Att vi postade napparna idag beror helt enkelt på att det nu är jullov och att vi inte vill sabba julafton med värsta nappabstinensen. Har era slutat än, hur gick det isf?

    Pontus minns jag att vi hade 3-4 griniga dagar men att nätterna gick superbra från start men alla barn är ju olika.
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2

    Lovis storasyster...

    Lovis storasyster fick lägga napparna i ett paket till Tomten under granen kvällen innan julafton och morgonen efter fanns där ett stort Little people garage. Då var hon knappt 2,5 år. Jag tror det är en rätt bra ålder! De går att resonera med, men är samtidigt lätta att distrahera och köra fullständigt slut på då dom bara kollapsar!

    Den företa kvällen gick det bra för det var så spännande att prata om när Tomten skulle komma och hämta napparna, och på julafton var hon så slut att hon bara däckade. Men hon var aldrig supernappig...
    Och Lovis ville inte ha nån napp öht...

    Det går säkert jättebra! Lovis ska också få prova skridskor nu på jullovet, men jag har inga förväntningar... Skridskor är ju mycket svårare än skidor!

    //A
    ~ Thea augusti -04 ~
    ~ Lovis april -08 ~

  4. 2
    Lovis storasyster... Lovis storasyster fick lägga napparna i ett paket till Tomten under granen kvällen innan julafton och morgonen efter fanns där ett stort Little people garage. Då var hon knappt 2,5 år. Jag tror det är en rätt bra ålder! De går att resonera med, men är samtidigt lätta att distrahera och köra fullständigt slut på då dom bara kollapsar!

    Den företa kvällen gick det bra för det var så spännande att prata om när Tomten skulle komma och hämta napparna, och på julafton var hon så slut att hon bara däckade. Men hon var aldrig supernappig...
    Och Lovis ville inte ha nån napp öht...

    Det går säkert jättebra! Lovis ska också få prova skridskor nu på jullovet, men jag har inga förväntningar... Skridskor är ju mycket svårare än skidor!

    //A
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3
    Det har verkligen gått superbra med nappslutandet *glad*

    Han har provat sina små pytteskridskor och han kan gå och ta små enstaka steg men vi ska prova ha med sparken nästa gång så han får lite stöd. Det fina är att han kommer kunna ha dem även nästa år så det gör inte så mycket om han inte får till det i år.

    Har Lovis fått prova skridskorna än?
  6. 3
    Det har verkligen gått superbra med nappslutandet *glad*

    Han har provat sina små pytteskridskor och han kan gå och ta små enstaka steg men vi ska prova ha med sparken nästa gång så han får lite stöd. Det fina är att han kommer kunna ha dem även nästa år så det gör inte så mycket om han inte får till det i år.

    Har Lovis fått prova skridskorna än?
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4

    Nä, men det är kanske DET vi ska göra...

    Pappan har åkt och jobbat några timmar, storasyster är hos en kompis och mamman nyss hemkommen från en liten springtur. Så nu måste Lovis få nåt skoj också! Tänkte spela nya julklappsspelet, men lite friskluft måste vi ju få och rosor på kinderna!
    Thea körde i grannens galenbranta backe i går. Den hade jag bara gett mig ut i med slalomskidor på men hon är säker på längdskidorna. Fö "plogar" grannen backen mha slalomskidor!
    I morgon ska vi åka slalom, det blir en tur till den lilla stockolmsbacke vi har i närheten, det ska bli mysigt!

    Skönt att det gått bra med nappen!
    //A
    ~ Thea augusti -04 ~
    ~ Lovis april -08 ~

  8. 4
    Nä, men det är kanske DET vi ska göra... Pappan har åkt och jobbat några timmar, storasyster är hos en kompis och mamman nyss hemkommen från en liten springtur. Så nu måste Lovis få nåt skoj också! Tänkte spela nya julklappsspelet, men lite friskluft måste vi ju få och rosor på kinderna!
    Thea körde i grannens galenbranta backe i går. Den hade jag bara gett mig ut i med slalomskidor på men hon är säker på längdskidorna. Fö "plogar" grannen backen mha slalomskidor!
    I morgon ska vi åka slalom, det blir en tur till den lilla stockolmsbacke vi har i närheten, det ska bli mysigt!

    Skönt att det gått bra med nappen!
    //A
  9. Medlem sedan
    Nov 2003
    #5

    Hon kunde! :D

    Jo. Hon kunde.
    Fast hon frågade var liften var...


    //A
    ~ Thea augusti -04 ~
    ~ Lovis april -08 ~

  10. 5
    Hon kunde! :D Jo. Hon kunde.
    Fast hon frågade var liften var...


    //A

Liknande trådar

  1. Idag har Kasper postat sina nappar
    By ~Ida~ in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-12-27, 22:05
  2. Kasper har åkt skidor idag
    By ~Ida~ in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-15, 11:10
  3. Den här har Kasper åkt idag
    By ~Ida~ in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-03-20, 11:24
  4. J skrev sina första ord idag!
    By JaCal in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-07, 04:47
  5. Nu har Ture lagt undan sina nappar!
    By Viktoria m5underbara in forum _0406 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-22, 20:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar