Turner Mosaik
_0809 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2006
    #1

    Turner Mosaik

    Någon som vet något om Turner syndrom eller Turner mosaik?

    Vi har fått veta att dom testar Ebba för det.

    Dom gör kontroller på henne pga att hon är så liten. Väger 8,9 kg och är ca 79cm lång. Inte stor m a o.
    Men hon är framåt och ligger långt fram i utvecklingen.
    Pratar med två ordsmeningar och är blöjfri på dagtid, även på natten vid dom flesta tillfällerna.

    Senast vi var på Astrids Lindgrens sjukhus så fick vi ett papper att ta med vid nästa provtagning, när jag läste lite nogrant så stod det eventuellt Turner Mosaik.

    Jag har googlat, men tänkte att det kanske finns någon här som vet vad det är....lättare med frågor på det sättet
  2. 1
    Turner Mosaik Någon som vet något om Turner syndrom eller Turner mosaik?

    Vi har fått veta att dom testar Ebba för det.

    Dom gör kontroller på henne pga att hon är så liten. Väger 8,9 kg och är ca 79cm lång. Inte stor m a o.
    Men hon är framåt och ligger långt fram i utvecklingen.
    Pratar med två ordsmeningar och är blöjfri på dagtid, även på natten vid dom flesta tillfällerna.

    Senast vi var på Astrids Lindgrens sjukhus så fick vi ett papper att ta med vid nästa provtagning, när jag läste lite nogrant så stod det eventuellt Turner Mosaik.

    Jag har googlat, men tänkte att det kanske finns någon här som vet vad det är....lättare med frågor på det sättet
  3. Medlem sedan
    Jul 2010
    #2
    nej ingen aning. innebär det att man är småvuxen?
    visst låter hon liten, men tycker ändå inte att hon verkar extremt liten ?! skönt ändå att de vill ta reda på om det finns någon orsak, eller?

    min arvid har precis börjat använda kläder i stl 92, han är väl strax över 86 lång och väger 12,5 kg. på bvc tycker de att han dippar för mycket i vikt från "sin" kurva så vi går nu på extrakontroller.

    han som tidigare var en riktig tjockis är numera en smalis så det är tur att jag syr egna kläder till honom - det som finns i affärerna är oftast alldeles för brett
  4. 2
    nej ingen aning. innebär det att man är småvuxen?
    visst låter hon liten, men tycker ändå inte att hon verkar extremt liten ?! skönt ändå att de vill ta reda på om det finns någon orsak, eller?

    min arvid har precis börjat använda kläder i stl 92, han är väl strax över 86 lång och väger 12,5 kg. på bvc tycker de att han dippar för mycket i vikt från "sin" kurva så vi går nu på extrakontroller.

    han som tidigare var en riktig tjockis är numera en smalis så det är tur att jag syr egna kläder till honom - det som finns i affärerna är oftast alldeles för brett
  5. Medlem sedan
    Sep 2006
    #3
    samma bekymmer här med kläder, när jag köper (kan inte sy ) Så måste jag se till att det är byxor med snörning eller såna där inspäningsgrejor innanför linningen. Ännu värre är det nu när hon är blöjfri,,,, finns liksom inga blöjor eller höfter för byxorna att vila på
  6. 3
    samma bekymmer här med kläder, när jag köper (kan inte sy ) Så måste jag se till att det är byxor med snörning eller såna där inspäningsgrejor innanför linningen. Ännu värre är det nu när hon är blöjfri,,,, finns liksom inga blöjor eller höfter för byxorna att vila på

Liknande trådar

  1. Turner Syndrom / Mosaik
    By Black Lady in forum Kromosomer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2015-01-20, 13:50
  2. Bok om Turner
    By keas in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-02, 13:03
  3. Turner Syndrom
    By MacBook in forum Kromosomer
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-11-20, 21:10
  4. Turner mammor
    By Turner mamma in forum Kromosomer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-29, 19:53
  5. Turner´s syndrom
    By anonymt namn in forum Kromosomer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-24, 19:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar