Nioårskris?
_01 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    May 1999
    #1

    Nioårskris?

    Hejsan!
    Denna vecka har Simon (9½ år) varit en riktig butterkille. Han är arg så fort han blir emotsagd och det håller i jättelänge.
    Han tror att vi skrattar åt honom tror också allt ont om allt som sägs.

    Jag googlade på nioårskris och konstaterade att jag faktiskt skrev ett inlägg på nästan dagen 16 månader sen i storasysters forum. Då var hon 9½ år

    Lite festligt, men det är ändå inte så lätt för Simon att vara just nu. Jag hoppas kunna övervinna det genom att vara tålmodig och lugn (inte mina starka sidor...) men barnen ger oss tillfälle att utveckla oss.

    Har ni andra bra tips?

    /kram AnnaF m Simon 010610 (o Emma 000120)
    Start 4/9, viktminskning hittills: -2.0 (av -14)
  2. 1
    Nioårskris? Hejsan!
    Denna vecka har Simon (9½ år) varit en riktig butterkille. Han är arg så fort han blir emotsagd och det håller i jättelänge.
    Han tror att vi skrattar åt honom tror också allt ont om allt som sägs.

    Jag googlade på nioårskris och konstaterade att jag faktiskt skrev ett inlägg på nästan dagen 16 månader sen i storasysters forum. Då var hon 9½ år

    Lite festligt, men det är ändå inte så lätt för Simon att vara just nu. Jag hoppas kunna övervinna det genom att vara tålmodig och lugn (inte mina starka sidor...) men barnen ger oss tillfälle att utveckla oss.

    Har ni andra bra tips?

    /kram AnnaF m Simon 010610 (o Emma 000120)
  3. Medlem sedan
    Nov 2000
    #2
    Ja, 9-åringar är helt klart en sort för sej själva... Här är det humörsvängningar som inte är av denna värld, det räcker att man tittar på henne, eller råkar vara på fel plats (enl. henne) för att hon ska bli arg och förbanad, skrika och slå i dörrar... Uppkäftig till tusen... Men därmellan kan hon vara världens gosigaste mysunge!
  4. 2
    Ja, 9-åringar är helt klart en sort för sej själva... Här är det humörsvängningar som inte är av denna värld, det räcker att man tittar på henne, eller råkar vara på fel plats (enl. henne) för att hon ska bli arg och förbanad, skrika och slå i dörrar... Uppkäftig till tusen... Men därmellan kan hon vara världens gosigaste mysunge!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar