Dalarna någon?
_1104 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2006
    #1

    Dalarna någon?

    Jag undrar om någon vet från vilken vecka man kan ringa förlossningen när man är orolig. Har sökt som attan på nätet men hittar inget, och jag har ingen tid till någon BM ännu. Jag lite mittemellan, ingen som bryr sig .

    Nån som vet?
    Ylva m ängeln Agnes f/d 060107 och Adam f 070404
    www.simplesite.com/agnes
  2. 1
    Dalarna någon? Jag undrar om någon vet från vilken vecka man kan ringa förlossningen när man är orolig. Har sökt som attan på nätet men hittar inget, och jag har ingen tid till någon BM ännu. Jag lite mittemellan, ingen som bryr sig .

    Nån som vet?
  3. Medlem sedan
    Jan 2009
    #2
    Från vecka 23 hör man till förlossningen fick jag höra alldeles nyligen när det var aktuellt för mig. Men ändå de skickade de mig vidare hit och dit och ingen ville "ta i mig".
    Om du är i vecka 23 eller mer så utgå från att du hör dit och kräv att de tar emot dig/lyssna på dig om det gäller något akut. Annars är det fortfarande BM som gäller eller gyn beroende på ärende. Lycka till!
  4. 2
    Från vecka 23 hör man till förlossningen fick jag höra alldeles nyligen när det var aktuellt för mig. Men ändå de skickade de mig vidare hit och dit och ingen ville "ta i mig".
    Om du är i vecka 23 eller mer så utgå från att du hör dit och kräv att de tar emot dig/lyssna på dig om det gäller något akut. Annars är det fortfarande BM som gäller eller gyn beroende på ärende. Lycka till!
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3
    Tack. Jag minns knappt vilken vecka jag är i, tror jag skrev fel förut. Borde vara i v 21+4. Är det "min" v 23 eller som BM räknar, alltså v 23+0. Gud vad jag tjatar, men jag är inte jätteorolig just nu, men kommer bli snart, jag vet det, och jag har ingen BM just nu. Hoppas få det utrett på måndag.
  6. 3
    Tack. Jag minns knappt vilken vecka jag är i, tror jag skrev fel förut. Borde vara i v 21+4. Är det "min" v 23 eller som BM räknar, alltså v 23+0. Gud vad jag tjatar, men jag är inte jätteorolig just nu, men kommer bli snart, jag vet det, och jag har ingen BM just nu. Hoppas få det utrett på måndag.
  7. Medlem sedan
    Jan 2009
    #4
    Jag vet inte..men min bm påpekade vid sista besöket att "de" räknar fulla veckor och att det är det som jag borde göra också, typ så. Men oavsett om du har fått en personlig bm tilldelad dig så måste du kunna få kontakt med någon bm på den mottagning du tillhör.
    Hur funkar det hos er, ringer rman till en växel där vem som helst (bm) svarar eller ringer ni till er personliga bm direkt?
  8. 4
    Jag vet inte..men min bm påpekade vid sista besöket att "de" räknar fulla veckor och att det är det som jag borde göra också, typ så. Men oavsett om du har fått en personlig bm tilldelad dig så måste du kunna få kontakt med någon bm på den mottagning du tillhör.
    Hur funkar det hos er, ringer rman till en växel där vem som helst (bm) svarar eller ringer ni till er personliga bm direkt?
  9. Medlem sedan
    Jan 2006
    #5
    Nja, vi har en personlig BM, men när man ringer in till MVC så är det en telefontid man ska passa. Men min BM har slutat och jag har fått en ny, men har ingen tid till henne och har inte träffat henne ännu.

    Pga allt jag varit med om så kan jag ju ringa direkt till spec mvc också. Men just nu ville jag bara veta om jag kan ringa förlossningen direkt ännu vid oro. Får hålla mig lite
  10. 5
    Nja, vi har en personlig BM, men när man ringer in till MVC så är det en telefontid man ska passa. Men min BM har slutat och jag har fått en ny, men har ingen tid till henne och har inte träffat henne ännu.

    Pga allt jag varit med om så kan jag ju ringa direkt till spec mvc också. Men just nu ville jag bara veta om jag kan ringa förlossningen direkt ännu vid oro. Får hålla mig lite
  11. Medlem sedan
    Jan 2009
    #6
    Jag förstår , men jag håller tummarna för att allt ska gå bra den här gången.
  12. 6
    Jag förstår , men jag håller tummarna för att allt ska gå bra den här gången.
  13. Medlem sedan
    Jan 2006
    #7
    Tack. Jag är nojjigare den här gången än förra graviditeten. Men jag hoppas jag kommer kunna lugna ner mig så småningom.
  14. 7
    Tack. Jag är nojjigare den här gången än förra graviditeten. Men jag hoppas jag kommer kunna lugna ner mig så småningom.
  15. Medlem sedan
    Oct 2010
    #8
    Du kan ringa förlossningen när som helst under din graviditet när ingen på MVC finns tillgänglig för rådgivning om du har funderingar på att förlossningen startat ringer du dit direkt inte MVC...
  16. 8
    Du kan ringa förlossningen när som helst under din graviditet när ingen på MVC finns tillgänglig för rådgivning om du har funderingar på att förlossningen startat ringer du dit direkt inte MVC...

Liknande trådar

  1. Någon från Dalarna här?
    By -a-k- in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2020-03-26, 01:37
  2. någon i Dalarna
    By veronica.str in forum Gravidsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-10-24, 21:02
  3. Någon från Dalarna - Gesunda här?
    By justEmmie in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-09-03, 08:51
  4. Dalarna
    By angiesry in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-06-28, 11:00
  5. Någon som från Dalarna här?? IMT
    By Anonym än så länge in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-26, 15:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar