låna ut vagn till kompis på resa?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    låna ut vagn till kompis på resa?

    en fråga till er, om en kompis till er ville låna er paraply vagn (mclaren) då de nu ska ut och resa till egypten i 2 veckor, hade ni lånat ut den om den var sprillans ny?
    på ett sätt vill jag så klart låna ut den, men samtidgt är det sprillans ny och kostade en slant.
  2. 1
    låna ut vagn till kompis på resa? en fråga till er, om en kompis till er ville låna er paraply vagn (mclaren) då de nu ska ut och resa till egypten i 2 veckor, hade ni lånat ut den om den var sprillans ny?
    på ett sätt vill jag så klart låna ut den, men samtidgt är det sprillans ny och kostade en slant.
  3. Medlem sedan
    Feb 2003
    #2
    räkna med att den kommer få skrapor i flyget.
  4. 2
    räkna med att den kommer få skrapor i flyget.
  5. Medlem sedan
    Apr 2001
    #3
    nej det hade jag faktiskt inte gjort, en gammal skraltig ja, sprillans ny nej, resor sliter ju jättemycket på vagnar, flyg, sand, solkräm, glass, you name it

    har de råd att åka på semester, har de råd att skaffa sig en vagn, skulle jag tänka om än inte säga (och jag är verkligen inte den som normalt är snål med att dela med mig)
    I much prefer whining to counting my blessings!
  6. 3
    nej det hade jag faktiskt inte gjort, en gammal skraltig ja, sprillans ny nej, resor sliter ju jättemycket på vagnar, flyg, sand, solkräm, glass, you name it

    har de råd att åka på semester, har de råd att skaffa sig en vagn, skulle jag tänka om än inte säga (och jag är verkligen inte den som normalt är snål med att dela med mig)
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    Nej, jag skulle inte låna ut en sprillans ny vagn. Varför kan de inte ta sin vanliga vagn?
  8. 4
    Nej, jag skulle inte låna ut en sprillans ny vagn. Varför kan de inte ta sin vanliga vagn?
  9. Medlem sedan
    Nov 2003
    #5

    du - där skulle jag...

    ...faktiskt säga nej... den kommer med stor sannolikhet få en del stryk... de kan oftats köpa en skitbillig småkass sak på alla destinationer istället - kostar lika mkt som att checka in sånt otympligt bagage kan jag tänka...
    "I don't necessarily agree with everything I say"
    //Marshall McLuhan

    "vilken tur att jag finns - jag som har så roligt"
    //systerdottern 4 år
  10. 5
    du - där skulle jag... ...faktiskt säga nej... den kommer med stor sannolikhet få en del stryk... de kan oftats köpa en skitbillig småkass sak på alla destinationer istället - kostar lika mkt som att checka in sånt otympligt bagage kan jag tänka...
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6

    Nope

    Och jag skulle dessutom tycka att de var mer än lovligt fräcka som ens frågade.
    Egentligen är jag en riktigt rolig prick

    Nu har jag börjat blogga igen...
    http://fjantan.blogspot.com
  12. 6
    Nope Och jag skulle dessutom tycka att de var mer än lovligt fräcka som ens frågade.
  13. Medlem sedan
    Aug 2003
    #7
    det var så jag kände med men hur säger jag det på ett bra sätt tjag inte vill??
  14. 7
    det var så jag kände med men hur säger jag det på ett bra sätt tjag inte vill??
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8
    Nej låna inte ut den, den kommer inte vara sig lik sedan efter resan...
  16. 8
    Nej låna inte ut den, den kommer inte vara sig lik sedan efter resan...
  17. Medlem sedan
    Aug 2003
    #9
    Nä det hade jag inte. Alltså flyg och vagnar är en sjukt dålig kombo. Nu har jag iofs mest flugit med vanliga vagnar men av de 5 ggr jag flygit med vagn (t o r) så ha vi fått lämna in den på reparation 4 ggr är det inte utresan så är det hemresan. Nu flyger jag aldrig med något jag är rädd om!
  18. 9
    Nä det hade jag inte. Alltså flyg och vagnar är en sjukt dålig kombo. Nu har jag iofs mest flugit med vanliga vagnar men av de 5 ggr jag flygit med vagn (t o r) så ha vi fått lämna in den på reparation 4 ggr är det inte utresan så är det hemresan. Nu flyger jag aldrig med något jag är rädd om!
  19. Medlem sedan
    Nov 2002
    #10
    Då vill jag först veta varför de ens kom på tanken att fråga om du vill skicka med dem din SPRILLANS nya barnvagn i krossen på flygplatsen?
  20. 10
    Då vill jag först veta varför de ens kom på tanken att fråga om du vill skicka med dem din SPRILLANS nya barnvagn i krossen på flygplatsen?
  21. Medlem sedan
    Aug 2006
    #11
    jag tycker inte du behöver förklara dig utan säger bara att du inte vill låna ut den... säg att du är rädd om den.
  22. 11
    jag tycker inte du behöver förklara dig utan säger bara att du inte vill låna ut den... säg att du är rädd om den.
  23. Medlem sedan
    Jan 2001
    #12
    Inte en chans. En simpel paraplysulky för 179 spänn - nema problema, men inte en sprillans mclaren. Har de kollat om det inte går att hyra en på hotellet?
  24. 12
    Inte en chans. En simpel paraplysulky för 179 spänn - nema problema, men inte en sprillans mclaren. Har de kollat om det inte går att hyra en på hotellet?
  25. Medlem sedan
    May 2005
    #13
    Om jag kunde avvara en vagn som kostat mig en slant - ja. Precis samma princip som ifall jag skulle lånat ut pengar eller så - bara om jag kan stå ut med att bli av med det. Annars hade jag tipsat kompisen om att det finns asbilliga parapluvagnar på blocket. På riktigt alltså, de är typ gratis där.
  26. 13
    Om jag kunde avvara en vagn som kostat mig en slant - ja. Precis samma princip som ifall jag skulle lånat ut pengar eller så - bara om jag kan stå ut med att bli av med det. Annars hade jag tipsat kompisen om att det finns asbilliga parapluvagnar på blocket. På riktigt alltså, de är typ gratis där.
  27. Medlem sedan
    Aug 2003
    #14
    Jag skulle vara ärlig och säga att jag är rädd att flyget sabbar den.

    Säg åt henne att köpa en beggad på blocket. Är den i samma skick när hon kommer hem är det ju bara att sälja igen och hon går knappast ens back och är den i sämre skick borde det ju kännas bättre att ha sabbat sin egen än din nya, kan du ju tillägga lite fint
  28. 14
    Jag skulle vara ärlig och säga att jag är rädd att flyget sabbar den.

    Säg åt henne att köpa en beggad på blocket. Är den i samma skick när hon kommer hem är det ju bara att sälja igen och hon går knappast ens back och är den i sämre skick borde det ju kännas bättre att ha sabbat sin egen än din nya, kan du ju tillägga lite fint
  29. Medlem sedan
    Nov 2003
    #15

    säg det jag skrev...

    ...ovan - att det de får betala för sitt otympliga räcker till en skruttvagn som de kan lämna när de åker hem... så "behöver inte jag heller va orolig för vår nya & våra lilla vara utan vagn"...
    "I don't necessarily agree with everything I say"
    //Marshall McLuhan

    "vilken tur att jag finns - jag som har så roligt"
    //systerdottern 4 år
  30. 15
    säg det jag skrev... ...ovan - att det de får betala för sitt otympliga räcker till en skruttvagn som de kan lämna när de åker hem... så "behöver inte jag heller va orolig för vår nya & våra lilla vara utan vagn"...
  31. Medlem sedan
    Mar 2005
    #16

    Absolut inte!!!

    Flygbolagen hanterar vagnar dåligt tycker jag. Vi har en MacLaren som vi rest med och den blir ju sliten så är det bara så jag skulle absolut inte lånat ut en ny vagn.
    It doesn't matter what languages we speak as long as we speak the same language.

    Bloggar gör jag ibland när andan faller på :P
    http://snusilusosannibus.blogspot.com

    Mamma till underbara A och lilla E!
  32. 16
    Absolut inte!!! Flygbolagen hanterar vagnar dåligt tycker jag. Vi har en MacLaren som vi rest med och den blir ju sliten så är det bara så jag skulle absolut inte lånat ut en ny vagn.
  33. Medlem sedan
    Mar 2005
    #17

    Jag skulle säga...

    Vagnen är helt ny och de blir lätt förstörda när man flyger så jag vill faktiskt inte låna ut den.

    (Sen tror jag det finns väldigt billiga paraplyvagnar för några hundralappar om de absolut vill ha en vagn)
    It doesn't matter what languages we speak as long as we speak the same language.

    Bloggar gör jag ibland när andan faller på :P
    http://snusilusosannibus.blogspot.com

    Mamma till underbara A och lilla E!
  34. 17
    Jag skulle säga... Vagnen är helt ny och de blir lätt förstörda när man flyger så jag vill faktiskt inte låna ut den.

    (Sen tror jag det finns väldigt billiga paraplyvagnar för några hundralappar om de absolut vill ha en vagn)
  35. Medlem sedan
    Aug 2003
    #18
    NIssa: de vet ej att det är en sprillans ny vagn. de frågade mig vilken vagn vi hade då vi reste i november och jag sa att vi hade denan vagn. men hon vet ej om att vi köpte just dennavagn inför denna reesan..
  36. 18
    NIssa: de vet ej att det är en sprillans ny vagn. de frågade mig vilken vagn vi hade då vi reste i november och jag sa att vi hade denan vagn. men hon vet ej om att vi köpte just dennavagn inför denna reesan..
  37. Medlem sedan
    Nov 2002
    #19
    Aha! Det förklarar ju frågan helt klart! Om någon köpt en vagn inför en resa och tyckt att det funkat bra, så skulle jag nog också frågat om jag fick låna (eller hyra!) vagnen när jag skulle iväg.

    Använder ni vagnen idag? Om ja, så är det ju lätt att motivera ett avlag. "Tyvärr, vi kommer behöva vagnen, så ni får hitta någon annan lösning".
    Om nej, så varför inte sälja den till dem?
  38. 19
    Aha! Det förklarar ju frågan helt klart! Om någon köpt en vagn inför en resa och tyckt att det funkat bra, så skulle jag nog också frågat om jag fick låna (eller hyra!) vagnen när jag skulle iväg.

    Använder ni vagnen idag? Om ja, så är det ju lätt att motivera ett avlag. "Tyvärr, vi kommer behöva vagnen, så ni får hitta någon annan lösning".
    Om nej, så varför inte sälja den till dem?
  39. Medlem sedan
    Jul 2003
    #20
    Jag skulle säga som det är, att resor sliter väldigt hårt på vagnar och att jag är rädd om min eftersom den är ny. Om personen ifråga hade ont om pengar skulle jag försöka hjälpa på annat sätt, genom att hitta en annan (äldre) som hon kunde låna via kompisars kompisar eller något.
  40. 20
    Jag skulle säga som det är, att resor sliter väldigt hårt på vagnar och att jag är rädd om min eftersom den är ny. Om personen ifråga hade ont om pengar skulle jag försöka hjälpa på annat sätt, genom att hitta en annan (äldre) som hon kunde låna via kompisars kompisar eller något.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Vagn till resa för 3-månaders?
    By Popprinsessan in forum Bebissnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-05-22, 17:34
  2. RESA utomlands - vagn till 1-åring??
    By Oums in forum Bebissnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-08, 22:24
  3. låna ut ny vagn?
    By Anonym in forum Resesnack
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2006-08-14, 10:05
  4. Resa med kompis
    By Linnea in forum Resesnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-11, 20:57
  5. Vagn till resa
    By Ullafia in forum Bebissnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-28, 20:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar