Dagis nästa vecka
_0905 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2008
    #1

    Dagis nästa vecka

    Melina ska börja på dagis nästa vecka. Hittills har hon varit hos mormor och morfar och det har fungerat jättebra men nu tyckte vi det var dags att hon träffar andra barn på dagarna.

    Vi var på samtal idag och då berättade personalen att dom äter lunch 10.45. Oj tänkte jag. Hur ska det gå, hon som äter dåligt och nu ska det vara så nära inpå frukost?

    Sen så är det inte alltid så lätt att få henne att sova på dagarna och det ska också bli spännande och se hur det kommer funka? Hon kommer säkert att hålla dom andra barnen vakna också.

    Inskolningen är bara tre dagar men den biten oroar jag mig inte för, för hon är väldigt social och jag tror att hon kommer att trivas.

    Ja...spännande!
  2. 1
    Dagis nästa vecka Melina ska börja på dagis nästa vecka. Hittills har hon varit hos mormor och morfar och det har fungerat jättebra men nu tyckte vi det var dags att hon träffar andra barn på dagarna.

    Vi var på samtal idag och då berättade personalen att dom äter lunch 10.45. Oj tänkte jag. Hur ska det gå, hon som äter dåligt och nu ska det vara så nära inpå frukost?

    Sen så är det inte alltid så lätt att få henne att sova på dagarna och det ska också bli spännande och se hur det kommer funka? Hon kommer säkert att hålla dom andra barnen vakna också.

    Inskolningen är bara tre dagar men den biten oroar jag mig inte för, för hon är väldigt social och jag tror att hon kommer att trivas.

    Ja...spännande!
  3. Medlem sedan
    Jul 2005
    #2
    Spännande med dagis! Oroa dig inte för sömnen. Min stora pojke var omöjlig att söva inomhus (alltså, verkligen omöjlig), men somnade hur lätt som helst från första försöket på dagis. Det kommer säkert att gå jättebra!
  4. 2
    Spännande med dagis! Oroa dig inte för sömnen. Min stora pojke var omöjlig att söva inomhus (alltså, verkligen omöjlig), men somnade hur lätt som helst från första försöket på dagis. Det kommer säkert att gå jättebra!
  5. Medlem sedan
    Feb 2007
    #3
    Härligt. Här var vi på inskolning första dagen idag. Här kör de med 2 veckors inskolning, vilket jag kan tycka känns lite väl utdraget men men.
    Vi var där en timme idag och det gick hur bra som helst.
    Där han går äter de till och med lunch 10.30. Supertidigt ju!
  6. 3
    Härligt. Här var vi på inskolning första dagen idag. Här kör de med 2 veckors inskolning, vilket jag kan tycka känns lite väl utdraget men men.
    Vi var där en timme idag och det gick hur bra som helst.
    Där han går äter de till och med lunch 10.30. Supertidigt ju!
  7. Medlem sedan
    Jun 2009
    #4
    Hur har starten gått? Hoppas det har gått bra för er!
  8. 4
    Hur har starten gått? Hoppas det har gått bra för er!
  9. Medlem sedan
    Dec 2008
    #5
    Det har gått bra. Hon gillar verkligen dagis och dom får henne t.o.m att sova. Fast det är värre med maten. Hon vill inte sitta still och äta. Det vill hon i och för sig inte hemma heller men då kan man hitta på knep som att ta fram en bok eller nåt annat. Det gör dom ju inte på dagis.
  10. 5
    Det har gått bra. Hon gillar verkligen dagis och dom får henne t.o.m att sova. Fast det är värre med maten. Hon vill inte sitta still och äta. Det vill hon i och för sig inte hemma heller men då kan man hitta på knep som att ta fram en bok eller nåt annat. Det gör dom ju inte på dagis.
  11. Medlem sedan
    Jun 2009
    #6
    Vad skönt! Hoppas hon tar efter de andra barnen och börjar sitta still och äta också
  12. 6
    Vad skönt! Hoppas hon tar efter de andra barnen och börjar sitta still och äta också

Liknande trådar

  1. Nästa vecka?
    By Minks in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-01-21, 10:25
  2. MVC nästa vecka!
    By Stigge in forum _1105 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-09-21, 19:28
  3. Nästa vecka ska
    By Anonym in forum Kroppsideal
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-07, 16:49
  4. Nästa vecka
    By cillae in forum _0506 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-28, 10:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar