God fortsättning på det nya året!
_0907 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2005
    #1

    God fortsättning på det nya året!

    Idag har vi varit på bvc, på 18-månaderskontroll.

    Evelina är en stadig tjej på 13,2 kg till eleganta 85 cm. Aktivitetsnivån är hög, hon klättrar, springer, hoppar & dansar fram. Hon är inte stilla många sekunder, men på nätterna sover hon som en stock. Tack o lov!
    Kärleken till lillebror är stor. Han får mängder med pussar & hon kramar honom väldigt gärna (och hårt) hela tiden. Ännu större är kärleken till storasyskonen.
    Munnen går i ett & ordförrådet är stort numera. Å äntligen har hon börjat säga pappa. Det innebär lite variation i ropandet.
    Pulkabacken har varit en stor favorit hela vintern. Vi har tyvärr fått hålla oss borta från öppna förskolan under vintern, eftersom lillebror envisats med att bli sjuk varje gång vi varit där..

    Hur är det med alla andra små julianer? Går alla på dagis eller är det fler som fortfarande är hemma? Vad gör ni på dagarna?
    Maria m C-95, N-99 & D-03 . Lillasyster Evelina född 090702. Lillebror Mikael 100911.
  2. 1
    God fortsättning på det nya året! Idag har vi varit på bvc, på 18-månaderskontroll.

    Evelina är en stadig tjej på 13,2 kg till eleganta 85 cm. Aktivitetsnivån är hög, hon klättrar, springer, hoppar & dansar fram. Hon är inte stilla många sekunder, men på nätterna sover hon som en stock. Tack o lov!
    Kärleken till lillebror är stor. Han får mängder med pussar & hon kramar honom väldigt gärna (och hårt) hela tiden. Ännu större är kärleken till storasyskonen.
    Munnen går i ett & ordförrådet är stort numera. Å äntligen har hon börjat säga pappa. Det innebär lite variation i ropandet.
    Pulkabacken har varit en stor favorit hela vintern. Vi har tyvärr fått hålla oss borta från öppna förskolan under vintern, eftersom lillebror envisats med att bli sjuk varje gång vi varit där..

    Hur är det med alla andra små julianer? Går alla på dagis eller är det fler som fortfarande är hemma? Vad gör ni på dagarna?
  3. Medlem sedan
    Mar 2010
    #2
    Evelina var en stor fin flicka hon Alva väger runt 10 kg och är 74cm (kan det stämma?), jag kan ha fel

    Hon pratar väldigt bra, enormt bra faktiskt. Vi blir förvånade varje dag, särskilt när det kommer två och treordsmeningar Hon väntar fortfarande på sin lillebror som förhoppningsvis kommer inom 2v.

    Vi har inte dagis till Alva eftersom hon snart får en lillebror, jag blir hemma med båda barnen, det ska bli mysigt

    Massa kramar till er alla <3
  4. 2
    Evelina var en stor fin flicka hon Alva väger runt 10 kg och är 74cm (kan det stämma?), jag kan ha fel

    Hon pratar väldigt bra, enormt bra faktiskt. Vi blir förvånade varje dag, särskilt när det kommer två och treordsmeningar Hon väntar fortfarande på sin lillebror som förhoppningsvis kommer inom 2v.

    Vi har inte dagis till Alva eftersom hon snart får en lillebror, jag blir hemma med båda barnen, det ska bli mysigt

    Massa kramar till er alla <3
  5. Medlem sedan
    Mar 2010
    #3
    Fina kläder du har ute på tradera, sparade dig som favorit
  6. 3
    Fina kläder du har ute på tradera, sparade dig som favorit
  7. Medlem sedan
    Mar 2005
    #4
    Ja, hon har vuxit & blivit jättestor! Å ffa nu när lillebror är här & fortfarande är lite mindre Men det dröjer nog inte länge innan han är i hennes storlek. Han är redan nu 8kg tung & 68cm lång.

    Alva låter lagom stor nu när du är höggravid. Kan inte annat än instämma att det är mysigt att vara hemma med båda barnen. Känns som en lyx att slippa stressa iväg på morgnarna. Jag kommer att vara hemma hela detta året & troligtvis även nästa. Vi får se hur mkt föräldraledigt min arbetsgivare vill ge mej.
  8. 4
    Ja, hon har vuxit & blivit jättestor! Å ffa nu när lillebror är här & fortfarande är lite mindre Men det dröjer nog inte länge innan han är i hennes storlek. Han är redan nu 8kg tung & 68cm lång.

    Alva låter lagom stor nu när du är höggravid. Kan inte annat än instämma att det är mysigt att vara hemma med båda barnen. Känns som en lyx att slippa stressa iväg på morgnarna. Jag kommer att vara hemma hela detta året & troligtvis även nästa. Vi får se hur mkt föräldraledigt min arbetsgivare vill ge mej.
  9. Medlem sedan
    Mar 2005
    #5

    Tack!

    Får kanske inte skriva det här, men inom en snar framtid (imorgon kväll) kommer jag att lägga upp mer i större storlekar. Evelina har ju hunnit växa ur en hel del & allt sparas inte till lillebror. Håll utkik & fynda!
  10. 5
    Tack! Får kanske inte skriva det här, men inom en snar framtid (imorgon kväll) kommer jag att lägga upp mer i större storlekar. Evelina har ju hunnit växa ur en hel del & allt sparas inte till lillebror. Håll utkik & fynda!
  11. Medlem sedan
    Mar 2010
    #6
    Jag har dig bland favoriter så jag ska minsann hålla koll, tack
  12. 6
    Jag har dig bland favoriter så jag ska minsann hålla koll, tack
  13. Medlem sedan
    Mar 2010
    #7
    Budade lite på ditt regnskydd, precis ett sådant jag vill ha innan bebis kommer Har en baby travel!
  14. 7
    Budade lite på ditt regnskydd, precis ett sådant jag vill ha innan bebis kommer Har en baby travel!
  15. Medlem sedan
    Mar 2005
    #8
    Då håller jag tummarna för att du vinner budgivningen. Har en UJ till mina småttingar.

    Har inte fått upp alla auktioner idag, så imorgon kommer det mer.
  16. 8
    Då håller jag tummarna för att du vinner budgivningen. Har en UJ till mina småttingar.

    Har inte fått upp alla auktioner idag, så imorgon kommer det mer.

Liknande trådar

  1. God fortsättning på det nya året
    By vera väntar trean in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-05, 11:23
  2. God Fortsättning på det nya året!!
    By johanna25 in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-02, 15:49
  3. God fortsättning på det nya året!!!
    By BisQvie mot \"nya\" mål in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-01-03, 09:33
  4. God fortsättning på det nya året
    By A-k in forum Styvfamiljer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-02, 23:21
  5. God fortsättning på det nta året!!!
    By ung77 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-01, 08:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar