Noonans?
Kromosomer
  1. Medlem sedan
    Dec 2010
    #1

    Noonans?

    En bekant tipsade om Noonans änr hon hörde om Es symtom. Efter en liten koll så såg jag att det del stämde till viss del och en del som symtom som var rätt utmärkande stämde inte på E.
    Så vad säger ni?

    Motorik: Sen men tidig med att klippa med enhandsgrepp och klippt noga efter linjen
    Syn: Långsyn och har starka styrkor
    Hörsel: Vätska bakom öronen
    Tal: Normalt numera, lite sen har hon varit.
    Växt: Har alltid varit längre än normala barn, är 128 cm som 7 åring. 55 cm som nyfödd och har alltid legat 1-2 kurvor över normallinjen
    Vikt: har alltid varit smal, 1 kurva under normalt
    Mat: Aldrig kräkt eller haft svårt att äta, inte mer än normalt. Har svårt att äta frukost men det har både jag och min farfar haft.
    Svettningar: Inte mer än normalt, varm under natten men inte svettig
    Koncentration: Svårt att sitta still
    Inlärning: Inom normalnivån för 7 åringar
  2. 1
    Noonans? En bekant tipsade om Noonans änr hon hörde om Es symtom. Efter en liten koll så såg jag att det del stämde till viss del och en del som symtom som var rätt utmärkande stämde inte på E.
    Så vad säger ni?

    Motorik: Sen men tidig med att klippa med enhandsgrepp och klippt noga efter linjen
    Syn: Långsyn och har starka styrkor
    Hörsel: Vätska bakom öronen
    Tal: Normalt numera, lite sen har hon varit.
    Växt: Har alltid varit längre än normala barn, är 128 cm som 7 åring. 55 cm som nyfödd och har alltid legat 1-2 kurvor över normallinjen
    Vikt: har alltid varit smal, 1 kurva under normalt
    Mat: Aldrig kräkt eller haft svårt att äta, inte mer än normalt. Har svårt att äta frukost men det har både jag och min farfar haft.
    Svettningar: Inte mer än normalt, varm under natten men inte svettig
    Koncentration: Svårt att sitta still
    Inlärning: Inom normalnivån för 7 åringar
  3. Medlem sedan
    May 2000
    #2
    De som har Noonans har vissa specifika drag i utseendet, så man kan ofta se på ett barn om det har Noonans syndrom eller inte.. Du kan googla på bilder ...
  4. 2
    De som har Noonans har vissa specifika drag i utseendet, så man kan ofta se på ett barn om det har Noonans syndrom eller inte.. Du kan googla på bilder ...

Liknande trådar

  1. Någon med kunskap om Noonans symdrom?
    By *Es mamma* in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-01-10, 16:18
  2. Noonans syndrom !!!
    By Mama78 in forum Kromosomer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-07-03, 09:53
  3. Noonans
    By Orolig mamma in forum Kromosomer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-27, 20:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar