Smärtor, elände och sömnproblem
Övriga funktionshinder
  1. Medlem sedan
    Sep 2008
    #1

    Smärtor, elände och sömnproblem

    Lillkillen (6år) har EDS. Han har mycket värk på nätterna och ibland kan han inte sova alls för det gör så ont att ligga. Tryckavlastande madrass kan man inte få från sjukhuset då de bara skrivs ut efter att folk fått liggsår (hur sjukt är det... efter skadan uppstått hos folk liksom... pojken har nuitne liggsås eller riskerar det... jag reagerade på hurde förskrivs...)

    Jag försöker nu hitta en madrass för barn som är tryckavlastande men jag vet inte var jag ska leta, hittar bara till vuxna, någon som har tips?
    En turist i tillvaron
  2. 1
    Smärtor, elände och sömnproblem Lillkillen (6år) har EDS. Han har mycket värk på nätterna och ibland kan han inte sova alls för det gör så ont att ligga. Tryckavlastande madrass kan man inte få från sjukhuset då de bara skrivs ut efter att folk fått liggsår (hur sjukt är det... efter skadan uppstått hos folk liksom... pojken har nuitne liggsås eller riskerar det... jag reagerade på hurde förskrivs...)

    Jag försöker nu hitta en madrass för barn som är tryckavlastande men jag vet inte var jag ska leta, hittar bara till vuxna, någon som har tips?
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    vi fick en uppblåsbar enklare variant av madrass, (eller man la den på vanliga madrassen) från habiliteringen som hjälpmedel.
    Vår son har också en bindvävssjukdom.
  4. 2
    vi fick en uppblåsbar enklare variant av madrass, (eller man la den på vanliga madrassen) från habiliteringen som hjälpmedel.
    Vår son har också en bindvävssjukdom.
  5. Medlem sedan
    Sep 2008
    #3
    Tycker du att den fungerar bra?
  6. 3
    Tycker du att den fungerar bra?
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4
    absolut, den är kanske 3-4 cm hög och man blåser upp den mha tuben (förpackningen) som den ligger i. Lätt således även att ta med. Man skall dock inte ha vassa saker på eftersom den är av tunnt plastaktigt material. Medföljer gör även en uppblåsbar kudde, kanon att ha med i bilen.
  8. 4
    absolut, den är kanske 3-4 cm hög och man blåser upp den mha tuben (förpackningen) som den ligger i. Lätt således även att ta med. Man skall dock inte ha vassa saker på eftersom den är av tunnt plastaktigt material. Medföljer gör även en uppblåsbar kudde, kanon att ha med i bilen.
  9. Medlem sedan
    Sep 2008
    #5
    Låter som något vi borde prova helt klart! Heter den något speciellt?
  10. 5
    Låter som något vi borde prova helt klart! Heter den något speciellt?
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6

    namn, ja...

    Ja, du vad hette den?? Jag har den inte hemma. Är dock bortrest en vecka nu, men när jag kommer hem kan jag kolla upp det om du vill.

    Enkel och bra tycker jag att den var.



    Låter som något vi borde prova helt klart! Heter den något speciellt?
    Kram Hanna
  12. 6
    namn, ja... Ja, du vad hette den?? Jag har den inte hemma. Är dock bortrest en vecka nu, men när jag kommer hem kan jag kolla upp det om du vill.

    Enkel och bra tycker jag att den var.



    Låter som något vi borde prova helt klart! Heter den något speciellt?
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7
    googla på Repose luftmadrasser.och klicka på bilder, där ser du den, dock får jag bara upp en norsk sida, men där finns manual och information. Så kan du fråga på hab. Verkar som att det är ETAC som säljer dom i norge iallafall.
  14. 7
    googla på Repose luftmadrasser.och klicka på bilder, där ser du den, dock får jag bara upp en norsk sida, men där finns manual och information. Så kan du fråga på hab. Verkar som att det är ETAC som säljer dom i norge iallafall.
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8

Liknande trådar

  1. Smärtor
    By Liesl in forum Mammasnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-09-02, 14:57
  2. smärtor!
    By Sanna, William&Linus in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-10, 10:11
  3. Elände elände... *suckar*
    By Venus in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-06-11, 19:45
  4. smärtor
    By uskan in forum Gravidsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-21, 10:47
  5. Smärtor vid ÄL ?
    By Camilla in forum Mammasnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-24, 08:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar