Samuel ska äntligen bli storebror!
_0804 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2010
    #1

    Samuel ska äntligen bli storebror!

    yes, vi väntar tillökning i september

    vi har pratat lite med Samuel om det, först var han väldigt tveksam till att det ligger en bebis i mammas mage men nu verkar det mer okej. häromdagen hade vi en elektriker hemma hos oss (han är nära vän med mina föräldrar) och då sa Samuel plötsligt 'mamma har en bebis i magen'. som tur var så hörde inte elektrikern det, hade kunnat bli lite jobbigt eftersom jag bara berättat för några tjejkompisar än så länge
  2. 1
    Samuel ska äntligen bli storebror! yes, vi väntar tillökning i september

    vi har pratat lite med Samuel om det, först var han väldigt tveksam till att det ligger en bebis i mammas mage men nu verkar det mer okej. häromdagen hade vi en elektriker hemma hos oss (han är nära vän med mina föräldrar) och då sa Samuel plötsligt 'mamma har en bebis i magen'. som tur var så hörde inte elektrikern det, hade kunnat bli lite jobbigt eftersom jag bara berättat för några tjejkompisar än så länge
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2
    Oj vad kul! Jättegrattis härifrån! Jag minns när vi väntade tvåan och i ren glädjeyra tidigt berättade för dottern, som då var ungefär 2,5. En kväll hämtade maken mig efter jobbet och vi gav även en manlig kollega skjuts hem. 'Min mamma har en bebis i magen!' sa dottern plötsligt med hög klar barnaröst...(dammit, varför pratade hon rent så tidigt?! ) Kollegan låtsades som det regnade och maken bytte snabbt samtalsämne - 'såg du matchen igår?!' Kollegan svarade artigt och jag övertygade maken om att han inte hade fattat, kollegan var ju typ singelman och inte alls inne i den svängen...
    Men han berättade efteråt att han tyckte att det var en STOR ära att få veta hemligheten t.om innan vår familj!
  4. 2
    Oj vad kul! Jättegrattis härifrån! Jag minns när vi väntade tvåan och i ren glädjeyra tidigt berättade för dottern, som då var ungefär 2,5. En kväll hämtade maken mig efter jobbet och vi gav även en manlig kollega skjuts hem. 'Min mamma har en bebis i magen!' sa dottern plötsligt med hög klar barnaröst...(dammit, varför pratade hon rent så tidigt?! ) Kollegan låtsades som det regnade och maken bytte snabbt samtalsämne - 'såg du matchen igår?!' Kollegan svarade artigt och jag övertygade maken om att han inte hade fattat, kollegan var ju typ singelman och inte alls inne i den svängen...
    Men han berättade efteråt att han tyckte att det var en STOR ära att få veta hemligheten t.om innan vår familj!
  5. Medlem sedan
    Dec 2003
    #3
    Grattis vad kul!
  6. 3
    Grattis vad kul!
  7. Medlem sedan
    Aug 2010
    #4

    nya tag

    det blir ingen bebis i september, jag fick tyvärr missfall för 1½ vecka sedan. det känns jättetråkigt, men nu har jag i alla fall börjat acceptera det som hänt. nu väntar vi istället på att kroppen ska komma igång igen, så får vi helt enkelt ta nya tag!
  8. 4
    nya tag det blir ingen bebis i september, jag fick tyvärr missfall för 1½ vecka sedan. det känns jättetråkigt, men nu har jag i alla fall börjat acceptera det som hänt. nu väntar vi istället på att kroppen ska komma igång igen, så får vi helt enkelt ta nya tag!
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5
    Å, fy vad ledsamt. Hoppas att du snabbt hämtar dig!
  10. 5
    Å, fy vad ledsamt. Hoppas att du snabbt hämtar dig!

Liknande trådar

  1. Samuel ska bli storebror!
    By Tindraliten in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-10-18, 10:18
  2. Nu är Samuel äntligen blöjfri även på
    By MiaKL,S03+K06 in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-12-25, 18:28
  3. Ut med Samuel BB
    By usch in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-14, 12:52
  4. Nu är Samuel storebror...
    By MiaKL,S03+K06 in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2006-04-03, 20:48
  5. Samuel :)
    By Tus in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-02, 20:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar