Huvudvärk vid viktnedgång - normalt?
Vikt
  1. Medlem sedan
    Aug 2010
    #1

    Huvudvärk vid viktnedgång - normalt?

    Hej alla kunniga! Jag håller för första gången i mitt liv på att räkna kalorier, och har de senaste dagarna kännt av lite huvudvärk, vilket jag nästan aldrig har annars. Kan huvudvärk var ett tecken på att man äter för lite? Eller är det vanligt vid viktnedgång och inte så mycket att bry sig om (det är väldigt lätt huvudvärk)?

    Jag följer ett program som räknade ut att jag borde äta 1200kcal per dag, men det kändes lite för lite, så jag har höjt till 1400. Jag ska gå ner från 70 till 65kg är planen.

    Och så en bonusfråga, varierar vikt med menscykeln, och när väger ni i så fall mest?
  2. 1
    Huvudvärk vid viktnedgång - normalt? Hej alla kunniga! Jag håller för första gången i mitt liv på att räkna kalorier, och har de senaste dagarna kännt av lite huvudvärk, vilket jag nästan aldrig har annars. Kan huvudvärk var ett tecken på att man äter för lite? Eller är det vanligt vid viktnedgång och inte så mycket att bry sig om (det är väldigt lätt huvudvärk)?

    Jag följer ett program som räknade ut att jag borde äta 1200kcal per dag, men det kändes lite för lite, så jag har höjt till 1400. Jag ska gå ner från 70 till 65kg är planen.

    Och så en bonusfråga, varierar vikt med menscykeln, och när väger ni i så fall mest?
  3. Medlem sedan
    May 2002
    #2
    Njae... Inget jag själv känner igen, men jag har haft andra symptom när jag lagt om kosten (trötthet, fusenhet, virrig i skallen mm). Ge det några dagar så ger det sig säkert, om det har med detta att göra. Eller ta en rask promenad, det brukar hjälpa mot lätt huvudvärk tycker jag!

    Nej, jag har ingen egentligen viktpåverkan alls av menscykeln.

    Till sist, tycker det är klokt att du äter 1400 kcal istället och lycka till nu!
  4. 2
    Njae... Inget jag själv känner igen, men jag har haft andra symptom när jag lagt om kosten (trötthet, fusenhet, virrig i skallen mm). Ge det några dagar så ger det sig säkert, om det har med detta att göra. Eller ta en rask promenad, det brukar hjälpa mot lätt huvudvärk tycker jag!

    Nej, jag har ingen egentligen viktpåverkan alls av menscykeln.

    Till sist, tycker det är klokt att du äter 1400 kcal istället och lycka till nu!
  5. Medlem sedan
    Apr 2000
    #3
    Jag får lätt huvudvärk när jag äter mindre än vanligt.
  6. 3
    Jag får lätt huvudvärk när jag äter mindre än vanligt.
  7. Medlem sedan
    Aug 2010
    #4
    Aha, det kanske bara är en slump att det sammanfaller då. En promenad låter skönt, men jag är ensam hemma med dottern och vill inte dra ut henne nu. Men kanske ett pass mage-rygg-gympa kan få samma effekt...

    Tack för svar och lycka till
  8. 4
    Aha, det kanske bara är en slump att det sammanfaller då. En promenad låter skönt, men jag är ensam hemma med dottern och vill inte dra ut henne nu. Men kanske ett pass mage-rygg-gympa kan få samma effekt...

    Tack för svar och lycka till
  9. Medlem sedan
    Aug 2010
    #5
    Ok, då är det kanske därför då. Brukar du göra någonting åt det, eller bara ignorera?
  10. 5
    Ok, då är det kanske därför då. Brukar du göra någonting åt det, eller bara ignorera?
  11. Medlem sedan
    Apr 2000
    #6
    Jag försöker ignorera det, dricka vatten och motionera.
  12. 6
    Jag försöker ignorera det, dricka vatten och motionera.
  13. Medlem sedan
    Aug 2010
    #7
    Jag provar den varianten, tack för tips!
  14. 7
    Jag provar den varianten, tack för tips!
  15. Medlem sedan
    Jul 2001
    #8
    Jag får möjligen huvudvärk om jag t ex dricker för lite eller ska ha mens, men inte av själva viktnedgången och inte heller av att jag äter för lite (vilket dock inte händer så ofta att jag gör. Äter i stort sett aldrig mindre än 1400 kcal/dag).

    Min kropp påverkas mycket äv ägglossning och mens. Jag går upp 1-2 kg vid ägglossning och nästan lika mycket vid mens. Inte så kul - för det innebär att jag i princip går omkring och känner mig svullen en tredjedel av varje månad...

    Lycka till med minskningen!!!!
  16. 8
    Jag får möjligen huvudvärk om jag t ex dricker för lite eller ska ha mens, men inte av själva viktnedgången och inte heller av att jag äter för lite (vilket dock inte händer så ofta att jag gör. Äter i stort sett aldrig mindre än 1400 kcal/dag).

    Min kropp påverkas mycket äv ägglossning och mens. Jag går upp 1-2 kg vid ägglossning och nästan lika mycket vid mens. Inte så kul - för det innebär att jag i princip går omkring och känner mig svullen en tredjedel av varje månad...

    Lycka till med minskningen!!!!
  17. Medlem sedan
    Aug 2010
    #9
    Vätskebrist känner jag också av i huvudet, men jag dricker ganska mycket så det drabbar mig sällan. Däremot är det faktiskt mens på g, så det kanske gör sitt till.

    Jobbigt att påverkas så mycket av mensen Jag tycker mig se liknande här, men det är kanske ett halvkilo det handlar om.

    Tack för svar och lycka till
  18. 9
    Vätskebrist känner jag också av i huvudet, men jag dricker ganska mycket så det drabbar mig sällan. Däremot är det faktiskt mens på g, så det kanske gör sitt till.

    Jobbigt att påverkas så mycket av mensen Jag tycker mig se liknande här, men det är kanske ett halvkilo det handlar om.

    Tack för svar och lycka till
  19. Medlem sedan
    Nov 2004
    #10
    jag får huvudvärk om jag druckit för lite så det kan ju vara orsaken till din huvudvärk. sen har jag hört att man kan få huvudvärk om man är sockerberoende och slutar med socker.

    vet inte om det är så för alla men för mig så brukar jag gå upp ca 1 kg vid mens. brukar samla på mig lite vätska då.
  20. 10
    jag får huvudvärk om jag druckit för lite så det kan ju vara orsaken till din huvudvärk. sen har jag hört att man kan få huvudvärk om man är sockerberoende och slutar med socker.

    vet inte om det är så för alla men för mig så brukar jag gå upp ca 1 kg vid mens. brukar samla på mig lite vätska då.
  21. Medlem sedan
    Aug 2010
    #11
    Jag är ganska törstig av mig, så det är sällan jag dricker för lite, men jag har druckit lite extra nu på kvällen utifall att. Jag äter ju helt klart mindre socker nu än vad jag brukar, det kanske spelar in.

    Tack för svar
  22. 11
    Jag är ganska törstig av mig, så det är sällan jag dricker för lite, men jag har druckit lite extra nu på kvällen utifall att. Jag äter ju helt klart mindre socker nu än vad jag brukar, det kanske spelar in.

    Tack för svar
  23. Medlem sedan
    Jan 2006
    #12
    Jag kan veriera fler akilo vid menscykeln skiftningar, mest väger jag vid ägglossning, då kan jag plussa flera kilon ... Är en riktig hormonkossa också

    Huvudvärk kan bero på att du äter för lite eller dricker för lite Alvedon? Kanske hjälper det
  24. 12
    Jag kan veriera fler akilo vid menscykeln skiftningar, mest väger jag vid ägglossning, då kan jag plussa flera kilon ... Är en riktig hormonkossa också

    Huvudvärk kan bero på att du äter för lite eller dricker för lite Alvedon? Kanske hjälper det
  25. Medlem sedan
    Aug 2010
    #13
    Jag drack lite extra vatten och huvudvärken är faktiskt borta nu, så det kanske var det ändå fast jag tycker jag dricker så mycket. Jag ska tänka på det framöver och se om det blir bra då, annars kanske det helt enkelt är omläggningen av kosten som har den effekten.

    Flera kilo i variation, det var mycket!

    Tack för svar
  26. 13
    Jag drack lite extra vatten och huvudvärken är faktiskt borta nu, så det kanske var det ändå fast jag tycker jag dricker så mycket. Jag ska tänka på det framöver och se om det blir bra då, annars kanske det helt enkelt är omläggningen av kosten som har den effekten.

    Flera kilo i variation, det var mycket!

    Tack för svar
  27. Medlem sedan
    Dec 1998
    #14
    Jag får lätt huvudvärk om jag äter för lite, men jag vet inte alls om det gäller alla.
    Min vikt varierar rejält med menscykeln. Hör till dem som samlar vätska före mens så jag kan gå upp uppåt ett par kilo före mens.
  28. 14
    Jag får lätt huvudvärk om jag äter för lite, men jag vet inte alls om det gäller alla.
    Min vikt varierar rejält med menscykeln. Hör till dem som samlar vätska före mens så jag kan gå upp uppåt ett par kilo före mens.
  29. Medlem sedan
    Aug 2010
    #15
    Ok, jag ska hålla koll på det och eventuellt utöka kalorimålet lite till om det håller i sig.

    Tack för svar!
  30. 15
    Ok, jag ska hålla koll på det och eventuellt utöka kalorimålet lite till om det håller i sig.

    Tack för svar!
  31. Medlem sedan
    May 2022
    #16
    Bantningspiller - acaiberry900.com Jag förlorade 15 kg i mindre än 2 månader och övervikten kom aldrig tillbaka.
  32. 16
    Bantningspiller - acaiberry900.com Jag förlorade 15 kg i mindre än 2 månader och övervikten kom aldrig tillbaka.

Liknande trådar

  1. Hur ofta är "normalt" att ha huvudvärk?
    By CarolinaK in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-06-16, 15:02
  2. Viktnedgång
    By aek82 in forum Gravidsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-23, 16:33
  3. Viktnedgång..
    By pinja in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-12-21, 10:35
  4. Viktnedgång??
    By Teszla in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 11:41
  5. Vad är normalt/inte normalt
    By Irene Huss in forum _0406 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-23, 23:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar