Kaffemaskin
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 1998
    #1

    Kaffemaskin

    Vi har planer på att köpa en kaffemaskin, en sådan där med kapslar.
    Typ en sådan här
    Vi vill ha en som man kan göra choklad i också.
    Några tips om en bra.
    Känner ingen som har en sådan så jag kan ju inte riktigt jämföra och fråga.
  2. 1
    Kaffemaskin Vi har planer på att köpa en kaffemaskin, en sådan där med kapslar.
    Typ en sådan här
    Vi vill ha en som man kan göra choklad i också.
    Några tips om en bra.
    Känner ingen som har en sådan så jag kan ju inte riktigt jämföra och fråga.
  3. Medlem sedan
    Dec 2001
    #2
    http://www.elgiganten.se/product/hem...espressomaskin
    Denna har vi och är jättenöjda, används fliktigt av alla i familjen, kaffe, te och chocklad, Kapslarna finns på citygross, ica maxi coop, elgiganten....även deras hemsida.
  4. 2
    http://www.elgiganten.se/product/hem...espressomaskin
    Denna har vi och är jättenöjda, används fliktigt av alla i familjen, kaffe, te och chocklad, Kapslarna finns på citygross, ica maxi coop, elgiganten....även deras hemsida.
  5. alle
    #3
    Ja den är bra!
  6. 3
    Ja den är bra!
  7. Medlem sedan
    Dec 2001
    #4
    Maken kom idag hem från grekland med andra kaffesorter och chocklad som inte finns här, spännande
  8. 4
    Maken kom idag hem från grekland med andra kaffesorter och chocklad som inte finns här, spännande
  9. alle
    #5
    Aha, vilka sorter då? Mannen reser som sagt jämt, kanske kan be honom hålla utkik. Annars är den där elefant-chokladen god.
  10. 5
    Aha, vilka sorter då? Mannen reser som sagt jämt, kanske kan be honom hålla utkik. Annars är den där elefant-chokladen god.
  11. Medlem sedan
    Dec 2001
    #6
    I grekland har de Jacobs med olika kaffesorter och chockladen hette Suchard.
  12. 6
    I grekland har de Jacobs med olika kaffesorter och chockladen hette Suchard.
  13. Medlem sedan
    Mar 1998
    #7
  14. Medlem sedan
    Jun 2007
    #8

    Man kan inte göra choklad i min

    Bara måste...... allt....
  15. 8
    Man kan inte göra choklad i min http://www.se.jura.com/home_es_x/pro...pressa_f70.htm

    Men väldans gott kaffe
  16. Medlem sedan
    Mar 1998
    #9
    Jamen det där ÄR ju en kaffemaskin! Det andra är sponsrade kapselmaskinger.
  17. 9
    Jamen det där ÄR ju en kaffemaskin! Det andra är sponsrade kapselmaskinger.
  18. Medlem sedan
    Jun 2007
    #10

    Japp

    inga halvmessyrer här
    Bara måste...... allt....
  19. 10
    Japp inga halvmessyrer här
  20. Medlem sedan
    Mar 1998
    #11
    Blir mjölken ordentligt varm i den? Mina barn gillar ånguppskrämd mjölk men i den maskinen vi hade hemma blev den liiiite för sval tyckte de. Det är ju meningen den tillsammans med hett kaffe ska bli drickvarm direkt, men ensam blev den lite för sval.
  21. 11
    Blir mjölken ordentligt varm i den? Mina barn gillar ånguppskrämd mjölk men i den maskinen vi hade hemma blev den liiiite för sval tyckte de. Det är ju meningen den tillsammans med hett kaffe ska bli drickvarm direkt, men ensam blev den lite för sval.
  22. Medlem sedan
    Jun 2007
    #12

    Ska jag svara ärligt

    så vet jag inte Köpte den i dec och har inte använt just den funkionen.. än... Föredrar espresso..
    Bara måste...... allt....
  23. 12
    Ska jag svara ärligt så vet jag inte Köpte den i dec och har inte använt just den funkionen.. än... Föredrar espresso..
  24. Medlem sedan
    Jun 1998
    #13
    Tack för era svar.
    Tassimo´n ligger bra till nu efter lite een sökning också.
    Det är bara maken här hemma som dricker kaffe och han sätter inte på kaffekokaren och han dricker inte kaffe var dag heller.
    Vill ha en med kapslar eftersom vi tycker det verkar smidigare än de man ska ha bönor i (sådana här våra päron).
    Jag dricker gärna en kopp choklad då och då och därför vill jag att den ska kunna ge mig det.
  25. 13
    Tack för era svar.
    Tassimo´n ligger bra till nu efter lite een sökning också.
    Det är bara maken här hemma som dricker kaffe och han sätter inte på kaffekokaren och han dricker inte kaffe var dag heller.
    Vill ha en med kapslar eftersom vi tycker det verkar smidigare än de man ska ha bönor i (sådana här våra päron).
    Jag dricker gärna en kopp choklad då och då och därför vill jag att den ska kunna ge mig det.
  26. Medlem sedan
    Mar 1998
    #14
    Den var väldigt mjölkbesparande iaf. Eftersom det blir mycket skum. Inte behövde de oboy-pulver heller! Hur lång tid tror du det tar innan man sparat in de pengarna? Jag vill jättegärna ha en kaffemaskin.
    ... *funderar* 1 kg oboypulver kostar 44 kr kilot... mjölken runt en tia litern och det går åt rätt många här...
  27. 14
    Den var väldigt mjölkbesparande iaf. Eftersom det blir mycket skum. Inte behövde de oboy-pulver heller! Hur lång tid tror du det tar innan man sparat in de pengarna? Jag vill jättegärna ha en kaffemaskin.
    ... *funderar* 1 kg oboypulver kostar 44 kr kilot... mjölken runt en tia litern och det går åt rätt många här...
  28. Medlem sedan
    Jun 2007
    #15

    Det går nog fort då :D

    ska prova skummet ... snart
    Bara måste...... allt....
  29. 15
    Det går nog fort då :D ska prova skummet ... snart

Liknande trådar

  1. Kaffemaskin
    By sussie72 in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2019-03-18, 10:35
  2. Kaffemaskin??
    By Gabricia in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-10-13, 10:46
  3. Kaffemaskin?
    By Irene Huss in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-11-11, 15:18
  4. Kaffemaskin?
    By anonymt namn in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-04, 00:31
  5. Kaffemaskin
    By Tiger_Lux in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-01-21, 14:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar