Blöjor stora barn??
Sängvätning & inkontinens
  1. Medlem sedan
    May 2008
    #1

    Blöjor stora barn??

    Hej!
    Jag har en flicka som blir 7 o en pojke som blir 5, varav båda har blöja på natten. Till dottern får jag gratis men inte till sonen då han inte är tillräckligt gammal.
    Han är stor (128cm o 24 kg) o libero stl 7 är för liten! Enda blöja som går på är Liberia byxblöja stl 7 men den ör tajt o klarar inte så mkt kiss, vilket innebär att han är dyngsur varje morgon o sängen med.
    BVC sa att det finns större stl att köpa på nätet men var i herrans namn då??? Jag hittar bara huggies o de kostar ju skjortan, 16 st för över 200 kr!! Någon som vet??
    Mamma till 4 varav 3 har NPF
  2. 1
    Blöjor stora barn?? Hej!
    Jag har en flicka som blir 7 o en pojke som blir 5, varav båda har blöja på natten. Till dottern får jag gratis men inte till sonen då han inte är tillräckligt gammal.
    Han är stor (128cm o 24 kg) o libero stl 7 är för liten! Enda blöja som går på är Liberia byxblöja stl 7 men den ör tajt o klarar inte så mkt kiss, vilket innebär att han är dyngsur varje morgon o sängen med.
    BVC sa att det finns större stl att köpa på nätet men var i herrans namn då??? Jag hittar bara huggies o de kostar ju skjortan, 16 st för över 200 kr!! Någon som vet??
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    DryNites kostade för något år sedan ca 100 kr/paket och fanns både på COOP och ICA Maxi.

    Har du kollat upp hur mycket barnen dricker på kvällen?
    Mina barn håller sig torra (ta i trä) om de kissar både vid tandborstning OCH efter kvällssagan, dvs två gånger tätt inpå varandra. Även om det inte funkar fullt ut för er, så kanske det minskar på mängden.
  4. 2
    DryNites kostade för något år sedan ca 100 kr/paket och fanns både på COOP och ICA Maxi.

    Har du kollat upp hur mycket barnen dricker på kvällen?
    Mina barn håller sig torra (ta i trä) om de kissar både vid tandborstning OCH efter kvällssagan, dvs två gånger tätt inpå varandra. Även om det inte funkar fullt ut för er, så kanske det minskar på mängden.
  5. Medlem sedan
    May 2006
    #3
    Du kan inte be att få pappersdraglakan utskrivna "till dottern" så slipper du åtminstone byta i sängen varje dag.

    Och nog fick vi blöjor utskrivna redan när dottern var 5 om jag inte missminner mig...
  6. 3
    Du kan inte be att få pappersdraglakan utskrivna "till dottern" så slipper du åtminstone byta i sängen varje dag.

    Och nog fick vi blöjor utskrivna redan när dottern var 5 om jag inte missminner mig...
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4
    Om flickans blöjor passar honom kan du väl söka på nätet var de säljs till privat personer.

    DryNites är bra, men om han kissar mycket kan de läcka.

    Lycka till.
  8. 4
    Om flickans blöjor passar honom kan du väl söka på nätet var de säljs till privat personer.

    DryNites är bra, men om han kissar mycket kan de läcka.

    Lycka till.
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5
    Det finns i mataffären. Inte i alla men tror willys har. Finns libero och ett till märke. Är byxblöjor för större barn. Är mindre förpackningar och kostar lite mer.
  10. 5
    Det finns i mataffären. Inte i alla men tror willys har. Finns libero och ett till märke. Är byxblöjor för större barn. Är mindre förpackningar och kostar lite mer.
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6
    Är dem tröjorna du får gratis bra? Min pojk kissar igenom nästan allt. Dessutom kissar han massor o flera ggr på nätterna. :/
  12. 6
    Är dem tröjorna du får gratis bra? Min pojk kissar igenom nästan allt. Dessutom kissar han massor o flera ggr på nätterna. :/
  13. Medlem sedan
    Nov 2001
    #7
    Nu har Libero stl 8 som jag köpte igår. Funkar bra för oss.
  14. 7
    Nu har Libero stl 8 som jag köpte igår. Funkar bra för oss.

Liknande trådar

  1. Små barn små bekymmer, stora barn-Hjälp
    By adora in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-01-09, 13:18
  2. Vilka blöjor använder era barn?
    By 2linda in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2010-01-02, 10:35
  3. Stora föräldrar=stora barn?
    By inami in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 21:04
  4. Stora barn stora bekymmer!
    By annelie43 in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-01-30, 13:22
  5. ang. att små barn har blöjor.
    By Veronica in forum Barn som yrke
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-03, 13:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar