Är de jag i spegeln?
Gravidsnack
  1. Medlem sedan
    Dec 2010
    #1

    Är de jag i spegeln?

    Hur mycket har ni gått upp? Ska till barnmorskan imorgon och väga mig, är i vecka 34. Har bara vägt mig en gång sedan jag skrev in mig hos barnmorskan i vecka 7. Så jag fick en liten chock när jag vägde mig i vecka 27 och gått upp 16 kg!!!!!
    Jag blir lite överraskad när jag går förbi spegeln ibland, är detta verkligen jag????
  2. 1
    Är de jag i spegeln? Hur mycket har ni gått upp? Ska till barnmorskan imorgon och väga mig, är i vecka 34. Har bara vägt mig en gång sedan jag skrev in mig hos barnmorskan i vecka 7. Så jag fick en liten chock när jag vägde mig i vecka 27 och gått upp 16 kg!!!!!
    Jag blir lite överraskad när jag går förbi spegeln ibland, är detta verkligen jag????
  3. Medlem sedan
    Apr 2008
    #2
    Oj då, förstår det! Det där är ju så olika. Själv har jag gått upp 10 kg, är i v. 32. Har inte gått upp så mkt tidigare heller, men när bebisarna väl är födda är det de andra mammorna som har så smala o fina midjor.. Grymt!
  4. 2
    Oj då, förstår det! Det där är ju så olika. Själv har jag gått upp 10 kg, är i v. 32. Har inte gått upp så mkt tidigare heller, men när bebisarna väl är födda är det de andra mammorna som har så smala o fina midjor.. Grymt!
  5. Medlem sedan
    Dec 2007
    #3
    Jag är i v 28 nu och sist jag vägde mig hade jag gått upp ca 11 kg. Det var ngn vecka sen nu så...
    Tror man får ta det som det kommer, räkna med att det kommer ta minst lika lång tid att gå ner dom så du inte känner dig stressad av alla perfekta kändisar som ser ut som vidjor i midjan 2 veckor efter förlossning.
    9 mån upp och minst 9 mån ner..
  6. 3
    Jag är i v 28 nu och sist jag vägde mig hade jag gått upp ca 11 kg. Det var ngn vecka sen nu så...
    Tror man får ta det som det kommer, räkna med att det kommer ta minst lika lång tid att gå ner dom så du inte känner dig stressad av alla perfekta kändisar som ser ut som vidjor i midjan 2 veckor efter förlossning.
    9 mån upp och minst 9 mån ner..
  7. Medlem sedan
    Oct 2010
    #4
    Alldeles för mycket hehe ja enligt mig iaf.. o nu är man i perioden där man ska gå upp ännu mer...

    ja för ett x antal veckor sen så ställde jag mig på vågen den visade på 20 kg plus efter de har jag vägrat o ställa mig på den här hemma men min BM tvinga mig förra veckan o jag har gått upp mer nu än när jag var full gången med den förra, gick upp 30 kg med honom...
  8. 4
    Alldeles för mycket hehe ja enligt mig iaf.. o nu är man i perioden där man ska gå upp ännu mer...

    ja för ett x antal veckor sen så ställde jag mig på vågen den visade på 20 kg plus efter de har jag vägrat o ställa mig på den här hemma men min BM tvinga mig förra veckan o jag har gått upp mer nu än när jag var full gången med den förra, gick upp 30 kg med honom...
  9. Medlem sedan
    Apr 2008
    #5
    Hoppsan, det måste vara tufft. Gick det bra att gå ner de kilona eller behöll du dem som ett kärt minne?
  10. 5
    Hoppsan, det måste vara tufft. Gick det bra att gå ner de kilona eller behöll du dem som ett kärt minne?
  11. Medlem sedan
    Oct 2010
    #6
    ja de känns på, kommer inte långt på egen hand nu mer. höfterna är inte o leka med...

    Ja de gick faktiskt över förväntan, jag hade en väldigt stor moderkaka med grabben, sen mycket vatten så när jag var på återbesöket till mvc efter 4 veckor hade jag gått ner 20 kg resten vart borta efter en 5 månader..
  12. 6
    ja de känns på, kommer inte långt på egen hand nu mer. höfterna är inte o leka med...

    Ja de gick faktiskt över förväntan, jag hade en väldigt stor moderkaka med grabben, sen mycket vatten så när jag var på återbesöket till mvc efter 4 veckor hade jag gått ner 20 kg resten vart borta efter en 5 månader..
  13. Medlem sedan
    Apr 2008
    #7
    Fan va gött! Då går det nog lika bra den här gången. Min man säger att mina höfter är propertioneliga nu, med min stora mage. Juste!
  14. 7
    Fan va gött! Då går det nog lika bra den här gången. Min man säger att mina höfter är propertioneliga nu, med min stora mage. Juste!
  15. Medlem sedan
    Oct 2010
    #8
    Ja verkligen
    får hoppas de i af men man vet ju aldrig

    Hehe ja men de e ju fint
  16. 8
    Ja verkligen
    får hoppas de i af men man vet ju aldrig

    Hehe ja men de e ju fint
  17. Medlem sedan
    Aug 2003
    #9
    Jag har inte vägt mig på någon vecka, men sist jag gjorde det så hade jag gått upp 2 kilo. Så jag ligger kanske på 3+. är i v 34+3.
    Men jag blir överraskad när jag går förbi spegeln iaf för magen är såååå gigantisk!! Jag tycker då inte att 16 kilo är mycket i v 27, vi väntar ju tvillingar. Det mesta kommer försvinner vid förlossningen.
  18. 9
    Jag har inte vägt mig på någon vecka, men sist jag gjorde det så hade jag gått upp 2 kilo. Så jag ligger kanske på 3+. är i v 34+3.
    Men jag blir överraskad när jag går förbi spegeln iaf för magen är såååå gigantisk!! Jag tycker då inte att 16 kilo är mycket i v 27, vi väntar ju tvillingar. Det mesta kommer försvinner vid förlossningen.
  19. Medlem sedan
    Dec 2007
    #10
    Det tänkte jag i dag... jösses är jag så stor.. hade en klänning på mig och oh my god. Jag är STOR. i samma vecka med dottern vägde jag 83 nu väger jag 90. Fast det känns inte så konstigt, dom är ju 2. :-D
  20. 10
    Det tänkte jag i dag... jösses är jag så stor.. hade en klänning på mig och oh my god. Jag är STOR. i samma vecka med dottern vägde jag 83 nu väger jag 90. Fast det känns inte så konstigt, dom är ju 2. :-D

Liknande trådar

  1. tittade mig i spegeln för
    By oja39 in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2020-08-13, 11:41
  2. Såg mig i spegeln
    By SessanP in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-07-25, 21:43
  3. Hilda i spegeln
    By Moomin in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-30, 14:24
  4. Såg mig i spegeln
    By SessanP in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-01, 16:55
  5. Rädd när jag såg mig i spegeln
    By Vargspets in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-29, 17:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar