För tidig ÄL?
Planera för barn
  1. Medlem sedan
    Jan 2011
    #1

    För tidig ÄL?

    Är lite fundersam...

    Skulle fått min mens 6 januari men den kom 3 dagar senare, dvs 9 jan.
    Jag har JÄMT haft regelbunden mens men inte nu..

    Är det möjligt att man kan få ÄL några dagar innan man ska ha den om man utgår från den 9e?

    Kände av den några dagar innan men sen lugnade de sig..

    Ngn som vet???




    Tacksam för alla svar!
    AmiPami
  2. 1
    För tidig ÄL? Är lite fundersam...

    Skulle fått min mens 6 januari men den kom 3 dagar senare, dvs 9 jan.
    Jag har JÄMT haft regelbunden mens men inte nu..

    Är det möjligt att man kan få ÄL några dagar innan man ska ha den om man utgår från den 9e?

    Kände av den några dagar innan men sen lugnade de sig..

    Ngn som vet???




    Tacksam för alla svar!
  3. Anonymisen
    #2
    Om du är fundersam är det kanske en bra idé att prova med ägglossningstest Jag och min kille försökte "på egen hand" i fem månader, sen blev vi med barn direkt på sjätte försöket när vi använde ett sånt test.
    Nu är det väl kanske redan för sent denna månaden ändå, men lycka till nästa månad (om du inte redan är gravid)
  4. 2
    Om du är fundersam är det kanske en bra idé att prova med ägglossningstest Jag och min kille försökte "på egen hand" i fem månader, sen blev vi med barn direkt på sjätte försöket när vi använde ett sånt test.
    Nu är det väl kanske redan för sent denna månaden ändå, men lycka till nästa månad (om du inte redan är gravid)
  5. Medlem sedan
    Aug 2010
    #3
    varje enskild kvinna har generellt sett lika många dagar från ägglossning fram till mens varje månad (den s.k lutealfasen), dock kan antalet dagar från senaste mensen fram till ägglossningen skilja sig lite åt mellan olika månader.

    så när mensen kom 3 dagar sent så bör alltså även ägglossningen ha skett 3 dagar senare än vad den brukar göra.

    jag har också använt ägglossningstester, de hjälpte mig att lära mig kroppens tecken på när jag har ägglossning så nu behöver jag inte använda tester längre. min cykel brukar vara 28-29 dagar lång och ägglossningen brukar ske på dag 18-19. Alltså är min lutealfas 10-11 dagar lång.

    lycka till
  6. 3
    varje enskild kvinna har generellt sett lika många dagar från ägglossning fram till mens varje månad (den s.k lutealfasen), dock kan antalet dagar från senaste mensen fram till ägglossningen skilja sig lite åt mellan olika månader.

    så när mensen kom 3 dagar sent så bör alltså även ägglossningen ha skett 3 dagar senare än vad den brukar göra.

    jag har också använt ägglossningstester, de hjälpte mig att lära mig kroppens tecken på när jag har ägglossning så nu behöver jag inte använda tester längre. min cykel brukar vara 28-29 dagar lång och ägglossningen brukar ske på dag 18-19. Alltså är min lutealfas 10-11 dagar lång.

    lycka till
  7. Medlem sedan
    Feb 2008
    #4
    Hjälp det är ju en hel vetenskap ju! Tur att det finns människor som kan svara när man undrar så man slipper terrorisera sin barnmorska hela tiden... =)
  8. 4
    Hjälp det är ju en hel vetenskap ju! Tur att det finns människor som kan svara när man undrar så man slipper terrorisera sin barnmorska hela tiden... =)
  9. Medlem sedan
    Jan 2011
    #5
    Har testat osv. Var gravid. Tur i oturen just nu
    Inga jobb mm så vi har valt att ta bort vår ärta och försöka senare igen när vi båda har jobb.. Tack för svaren iaf!
  10. 5
    Har testat osv. Var gravid. Tur i oturen just nu
    Inga jobb mm så vi har valt att ta bort vår ärta och försöka senare igen när vi båda har jobb.. Tack för svaren iaf!

Liknande trådar

  1. Jag är för tidig
    By Anonym in forum Sex & erotik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-11, 00:11
  2. Tidig morgon tidig kväll.
    By Gabricia in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-08-24, 06:47
  3. Tidig kväll-tidig morgon?
    By scoutman in forum Singelmingel
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-02-22, 12:55
  4. Tidig äl???
    By Fritz in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-18, 20:51
  5. tidig?
    By limonie in forum _0805 Majbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 16:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar