Bröstmjölk - nej GRÄDDE!
_0606 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2005
    #1

    Bröstmjölk - nej GRÄDDE!

    Jo då ... jag har grädde i tuttarna även denna gång.
    Iris har gått upp 500 g på en vecka. Ammar henne ca var 3-4:e timme, ett bröst åt gången. Mer får hon inte, stackars liten. Alice vägde ju 10 kg vid 6 månaders ålder och var snabbt uppe på den streckade linjen på viktkurvan. Hon var så tung och orörlig. Jag fick dock snygga överarmar... vilka biceps.

    Jag har verkligen ingen lust att få en till tungviktare, men det verkar inte bättre än så. Iris följer sin systers fotspår. Hon äter för glatta livet och mjölken flödar. Försöker på dagtid att dra ut på tiden mellan målen, men det går så där. Gissa om jag byter bajsblöjor på löpande band. 7-8 st per dag. Jag njuter verkligen av att amma henne, men det är lite synd att jag har så kraftig mjölk. Men vad gör man...

    Jag har i alla fall en lugn och nöjd bebis (som ständigt befinner sig i paltkoma ).
  2. 1
    Bröstmjölk - nej GRÄDDE! Jo då ... jag har grädde i tuttarna även denna gång.
    Iris har gått upp 500 g på en vecka. Ammar henne ca var 3-4:e timme, ett bröst åt gången. Mer får hon inte, stackars liten. Alice vägde ju 10 kg vid 6 månaders ålder och var snabbt uppe på den streckade linjen på viktkurvan. Hon var så tung och orörlig. Jag fick dock snygga överarmar... vilka biceps.

    Jag har verkligen ingen lust att få en till tungviktare, men det verkar inte bättre än så. Iris följer sin systers fotspår. Hon äter för glatta livet och mjölken flödar. Försöker på dagtid att dra ut på tiden mellan målen, men det går så där. Gissa om jag byter bajsblöjor på löpande band. 7-8 st per dag. Jag njuter verkligen av att amma henne, men det är lite synd att jag har så kraftig mjölk. Men vad gör man...

    Jag har i alla fall en lugn och nöjd bebis (som ständigt befinner sig i paltkoma ).
  3. Medlem sedan
    Apr 2006
    #2

    hahah!

    det är bra med rejäla barn. då klarar de sig om de går vilse i skogen!
    Min lilltjej har äntligen börjat dippa liiiite. nu är hon fem månader och väger 8200 och är 68 lång, och hon är inte riktigt lika glupsk som förut. Men visst gillar hon att äta! Och det är ju så mysigt att pussa på hela mjuka kroppen!
    A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.
  4. 2
    hahah! det är bra med rejäla barn. då klarar de sig om de går vilse i skogen!
    Min lilltjej har äntligen börjat dippa liiiite. nu är hon fem månader och väger 8200 och är 68 lång, och hon är inte riktigt lika glupsk som förut. Men visst gillar hon att äta! Och det är ju så mysigt att pussa på hela mjuka kroppen!
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3
    Det är bara att gratulera! Jag har nog haft lite ogräddig mjölk för mina har gått upp sakta och ammat vääldigt ofta. Love var så smal när jag ammade men när han slutade vid 10 mån la han på sig mer. Och Ebba, vid 1 år ammade hon med högst 1-2 timmar emellan. Hon ville inte äta annat så det var bara att tutta på.
    Du kan ju passa på att ta lite ensamtid när hon ändå klarar sig utan amning några timmar. Det saknade jag uner bebistiden.
  6. 3
    Det är bara att gratulera! Jag har nog haft lite ogräddig mjölk för mina har gått upp sakta och ammat vääldigt ofta. Love var så smal när jag ammade men när han slutade vid 10 mån la han på sig mer. Och Ebba, vid 1 år ammade hon med högst 1-2 timmar emellan. Hon ville inte äta annat så det var bara att tutta på.
    Du kan ju passa på att ta lite ensamtid när hon ändå klarar sig utan amning några timmar. Det saknade jag uner bebistiden.

Liknande trådar

  1. kan jag byta grädde mot matlagn grädde
    By alacs in forum Mat & dryck
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-10-16, 17:41
  2. Grädde?
    By -TuvaLiten- in forum _0706 Junibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-08-01, 11:29
  3. Lax i ugn m. grädde och
    By Anna m Isak & Adam in forum Mat & dryck
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-06-27, 15:49
  4. Grädde + grädde =???
    By MiaMaria in forum Mat & dryck
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-12, 07:19
  5. Grädde!
    By Sofia* in forum Mat & dryck
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-25, 21:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar