Tillbaka från hjärtultraljud :/
Hjärtfel - barn
  1. Medlem sedan
    Dec 2003
    #1

    Tillbaka från hjärtultraljud :/

    Hej

    Jag skrev för ett tag sen om extrakontroller under graviditeten pga att jag har ett barn med hjärtfel.

    Idag var vi på organscreening och så gott som allt såg bra ut - förutom att bebisens hjärta slår lite för många extraslag. Jävla skit. Det är visst normalt med extraslag, men här var det mer än vad som är normalt.

    Vi ska tillbaka på torsdag och är det likadant då kommer bebisen att kollas varje vecka. Jag har inte riktigt orkat tänka på vad som kan hända och vad man kan göra för att förhindra det.

    Men vad gärna jag hade önskat höra att allt såg bra ut.


    mija
    Trebarnsmamma, 0408, 0804 och 1106.
  2. 1
    Tillbaka från hjärtultraljud :/ Hej

    Jag skrev för ett tag sen om extrakontroller under graviditeten pga att jag har ett barn med hjärtfel.

    Idag var vi på organscreening och så gott som allt såg bra ut - förutom att bebisens hjärta slår lite för många extraslag. Jävla skit. Det är visst normalt med extraslag, men här var det mer än vad som är normalt.

    Vi ska tillbaka på torsdag och är det likadant då kommer bebisen att kollas varje vecka. Jag har inte riktigt orkat tänka på vad som kan hända och vad man kan göra för att förhindra det.

    Men vad gärna jag hade önskat höra att allt såg bra ut.


    mija
  3. Medlem sedan
    Sep 2010
    #2
    Hej Mija!
    Men vad tråkigt för er, jag blir alldeles tårögd. Man vill ju verkligen att allt ska vara bra!
    Hoppas att det inte är något allvarligt fel.

    Vilken vecka är du i? Hur är det med dina andra barn, har båda två hjärtfel? Vilket hjärtfel?
  4. 2
    Hej Mija!
    Men vad tråkigt för er, jag blir alldeles tårögd. Man vill ju verkligen att allt ska vara bra!
    Hoppas att det inte är något allvarligt fel.

    Vilken vecka är du i? Hur är det med dina andra barn, har båda två hjärtfel? Vilket hjärtfel?
  5. Medlem sedan
    Dec 2003
    #3
    Sixten har en ännu oåtgärdad pulmonalisstenos, måttlig. Ingen fara alltså. Stora killen är frisk.
  6. 3
    Sixten har en ännu oåtgärdad pulmonalisstenos, måttlig. Ingen fara alltså. Stora killen är frisk.
  7. Medlem sedan
    Dec 2003
    #4
    Japp, det blir veckovisa kontroller av lilla hjärtat pga frekventa supraventrikulära extraslag. Ingen fara i sig, men kan i vissa fall leda till takkykardi (hjärtklappning). Om det händer går det att medicinera så inte bebisen får hjärtsvikt.

    Läkaren var fantastisk och tog bort mycket oro.
    (Mats Mellander!)


    / M
  8. 4
    Japp, det blir veckovisa kontroller av lilla hjärtat pga frekventa supraventrikulära extraslag. Ingen fara i sig, men kan i vissa fall leda till takkykardi (hjärtklappning). Om det händer går det att medicinera så inte bebisen får hjärtsvikt.

    Läkaren var fantastisk och tog bort mycket oro.
    (Mats Mellander!)


    / M
  9. Medlem sedan
    Sep 2010
    #5
    Men vad bra att läkaren kunde lugna er!

    Dum fråga, men dom medicinerar först efter födseln va?
  10. 5
    Men vad bra att läkaren kunde lugna er!

    Dum fråga, men dom medicinerar först efter födseln va?
  11. Medlem sedan
    Dec 2003
    #6
    Nix, om det kommer att behövas så är det jag som får medicinera så bebisen får i sig den
  12. 6
    Nix, om det kommer att behövas så är det jag som får medicinera så bebisen får i sig den
  13. Medlem sedan
    Sep 2010
    #7
    Ojdå. Tur att det går att göra så då. Påverkas inte du av det då?
  14. 7
    Ojdå. Tur att det går att göra så då. Påverkas inte du av det då?
  15. Medlem sedan
    Dec 2003
    #8
    Å det har jag ingen aning im. Men jag har också lite dubbelslag så det kanske bara gör gott
  16. 8
    Å det har jag ingen aning im. Men jag har också lite dubbelslag så det kanske bara gör gott
  17. Medlem sedan
    Sep 2010
    #9
    Vad skönt att du tänker så. Vilken vecka är du i?
  18. 9
    Vad skönt att du tänker så. Vilken vecka är du i?
  19. Medlem sedan
    Dec 2003
    #10
    20 nu.
  20. 10
    20 nu.
  21. Medlem sedan
    Feb 2011
    #11
    Du ska se allt går bra.... min dotter föddes m hjärtfel- upptäcktes när hon var knappt 1 år. Men de fixa till hennes hjärta och aorta på två operationer och idag e hon fullt frisk!!! <3
    Läkarna inom barn hjärta är FANTASTISKA!
  22. 11
    Du ska se allt går bra.... min dotter föddes m hjärtfel- upptäcktes när hon var knappt 1 år. Men de fixa till hennes hjärta och aorta på två operationer och idag e hon fullt frisk!!! <3
    Läkarna inom barn hjärta är FANTASTISKA!

Liknande trådar

  1. Tillbaka från hjärtultraljud nr 2
    By Sintra in forum _1106 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-02-05, 13:42
  2. Tillbaka från hjärtultraljud :/
    By Sintra in forum _1106 Junibarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-02-03, 12:18
  3. Inget hjärtultraljud
    By rubyblue in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-23, 20:19
  4. Hjärtultraljud (Ej för känsliga)
    By Jess74 in forum _0902 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 21:49
  5. Rapport från hjärtultraljud
    By Maon in forum _0707 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-05, 18:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar